Κινδυνεύει να ερημώσει εμπορικά η παραλιακή ζώνη Ρεθύμνου

Εκτύπωση

Κινδυνεύει να ερημώσει εμπορικά η παραλιακή ζώνη Ρεθύμνου

Είναι ορατός ο κίνδυνος ανά πάσα στιγμή να δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα στην δυνατότητα στάθμευσης στην όμορφη κατά τα άλλα παραλία μας και να τιναχτούν στον αέρα έτσι πολλές επιχειρήσεις αφού δεν θα μπορούν να σταθμεύσουν - πελάτες και επισκέπτες - παρά χιλιόμετρα μακριά.
του Βασίλη
Κασιμάτη
Αλλά ακόμα και αυτή τη στιγμή οι πολίτες διαμαρτύρονται έντονα διότι δεν έχουν προβλεφθεί χώροι έστω και στοιχειώδους πάρκινγκ κατά μήκος της παραλιακής ζώνης με αποτέλεσμα όσοι θέλουν να επισκεφτούν τη παραλία για οποιοδήποτε λόγο να είναι αναγκασμένοι να παρκάρουν τα ι.χ. τους πολύ μακρυά από το στόχο τους.

Μέριμνα για αναπήρους και ανθρώπους με κινητικά προβλήματα ... ούτε λόγος!
Ουδέν σχόλιο επ αυτού!
 

Επί τω πρακτέω

Παρακολουθήσαμε την υλοποίηση των έργων στη παραλιακή ζώνη του Ρεθύμνου.

Ομολογουμένως και σε αυτό το έργο η Δημοτική Αρχή έπραξε τα δέοντα και απέδωσε στην παραλία μια πραγματικά όμορφη εικόνα. Στους τομείς τακτοποίηση, ομογένεια, εργονομία το έργο κατά την άποψή μας πήρε πολύ καλό βαθμό. Από εικαστικής πλευράς, μια από τα ίδια. Θετική η εικόνα και σε αυτό το τομέα!

Έχουμε επανειλημμένως χειροκροτήσει το έργο της παρούσας δημοτικής αρχής μιας και έχει υλοποιήσει σχεδόν το σύνολο των προγραμματικών δηλώσεων στο ευπαθές και ευάλωτο τμήμα υποδομών και έργων πόλης.
Ακόμα και αυτά που ενίοτε ακούγονται ότι τα περισσότερα έργα είναι σχεδιασμοί της προηγούμενης δημοτικής αρχής, εμάς αυτά τολμούμε να πούμε ότι δεν μας αγγίζουν. Σαν εφημερίδα προσπαθούμε να προσεγγίζουμε τα θέματά μας τεχνοκρατικά και κρίνουμε πάντα εκ των αποτελεσμάτων. Και αντικειμενικά το αποτέλεσμα εδώ λέει ότι η πόλη έχει αλλάξει πρόσωπο ειδικότερα το τελευταίο ενάμιση χρόνο!

Επειδή όμως «ουδείς αλάνθαστος» σήμερα θα σταθούμε  σε ένα θέμα υψίστης σημασίας που κρίνουμε ότι  η δημοτική αρχή παρέβλεψε.

Ενώ όπως προαναφέραμε αναδομήθηκε ευπρεπώς η παραλιακή ζώνη της πόλης εντούτοις κανείς δεν συμπεριέλαβε στο σχέδιο, σημεία στάσης ή στάθμευσης με αποτέλεσμα ο Εμπορικός Σύλλογος να παρουσιάζει έντονες διαμαρτυρίες, οι πολίτες να δυσανασχετούν και ορισμένοι φορείς να εντοπίζουν τώρα τα λάθη.
Εν ολίγης αυτή τη στιγμή απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση σε όλη τη παραλιακή ζώνη.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι ως προς το πού θα παρκάρουν οι επισκέπτες, οι τουρίστες και γενικά οι πολίτες της πόλης.

Συνομιλήσαμε με τον Λιμενάρχη Ρεθύμνου Αντιπλοίαρχο κ.Αντώνη Ορφανό μιας και το Λιμενικό Σώμα είναι η καθαρχήν αρμόδια υπηρεσία για τον αστυνομικό έλεγχο των παραβάσεων στη παραλιακή ζώνη. Ο ίδιος μας είπε ότι τα δύο κεντρικά σημεία που σήμερα ο πολίτης μπορεί να σταθμεύσει μαζικά είναι :

  • Η Μαρίνα του Ρεθύμνου έναντι τιμήματος και
  • Το λιμάνι του Ρεθύμνου δωρεάν.

Περί της Μαρίνας ... ο λόγος

Για το μεν πρώτο οι θέση της εφημερίδας μας είναι γνωστή από το μήνα Οκτώβριο
(http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=18)
όταν τότε με ένα εκτενέστατο ρεπορτάζ αποδείξαμε  ότι η Μαρίνα κακώς δόθηκε σε ιδιώτη για την εκμετάλλευσή της.

Αντιλαϊκό και καταχρηστικό χαρακτήρισαν το σύνολο σχεδόν των φορέων, το μέτρο αυτό που επέβαλε από το περασμένο Οκτώβριο το Λιμενικό Ταμείο με πρόεδρο τότε το κ. Μανώλη Λύτινα.

Ακόμα και ο τότε Αντιδήμαρχος (των έργων) κ. Κωστής Ηλιάκης είχε λάβει σαφέστατη θέση ενάντια στην ιδιωτική εκμετάλλευση της Μαρίνας που χτίστηκε με χρήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ρεθυμνιώτη πολίτη λέγοντας τότε χαρακτηριστικά «... η επιβολή του μέτρου αυτού για την Μαρίνα από το Λιμενικό Ταμείο, είναι άκρως Αντιλαϊκή!».
βλέπε... (http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=192)

Τοσούτον μάλλον που από την έρευνά μας αποδείχθηκε τότε ότι καμία Μαρίνα στην Ελλάδα δεν έχει χώρο στάθμευσης επί αντιτίμου, θεωρώντας η Πολιτεία ότι οι Μαρίνες αποτελούν έμμεσα, πάρκα αναψυχής και περιπάτου ως είθισται παντού.

Επομένως το πρώτο σημείο που επικαλούνται ως χώρο στάθμευσης, είναι υπό σοβαρή αμφισβήτηση και το θέμα παραμένει ακόμα ανοιχτό έως ότου το Λιμενικό Ταμείο να σταματήσει αυτό το τραγελαφικό έσοδο που ξαφνικά και από το πουθενά επέβαλε ως «καθεστώς» στους πολίτες του Ρεθύμνου που μέχρι πριν από τον Οκτώβριο απολάμβαναν ελεύθερα.

Τρανή απόδειξη της αρνητικής εικόνας των πολιτών από το εν λόγω θέμα που παρουσιάσαμε τον περασμένο Οκτώβριο είναι η πλήρης απαξίωση των κατοίκων του Ρεθύμνου καθόλη τη χειμερινή περίοδο. Μηδαμινές ήταν οι εισπράξεις όπως αποδείχτηκε της ιδιωτικής εταιρίας, πράγμα που σημαίνει ότι οι κάτοικοι του Ρεθύμνου ευαισθητοποιήθηκαν από το δημοσίευμα της «ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ» και εμπράκτως δήλωσαν την μη αποδοχή του καταχρηστικού αυτού μέτρου. 

το "κλου" της ιστορίας:

Περί του Λιμανιού ...
ο λόγος

Η αλάνα στο Λιμάνι του Ρεθύμνου σήμερα παρουσιάζεται ως ο κεντρικός πυρήνας χώρου στάθμευσης για την παραλιακή ζώνη και απορροφά το μεγαλύτερο μέρος των παρκαρισμένων αυτοκινήτων.
Eκεί εναπόθεσαν και οι υπεύθυνοι, την ανάγκη κάλυψης του κενού στο θέμα του πάρκινγκ. Μήπως όμως λογάριασαν χωρίς τον "ξενοδόχο";
Οφείλουμε όμως να ενημερώσουμε το αναγνωστικό μας κοινό ότι μέχρι σήμερα αυτό γίνεται εντελώς με την ανοχή του Λιμενάρχη Ρεθύμνου. Η στάθμευση στο λιμάνι είναι παράνομη και οι λιμενικοί αστυνομικοί «κάνουν τα στραβά μάτια». Αυτό όμως δύναται να αλλάξει σε ανύποπτο χρόνο.

Κινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή να δοθεί σχετική εντολή από το Κεντρικό Λιμεναρχείο και να κλείσει εντελώς το λιμάνι. Και τότε τι;
Τι θα απογίνουμε όλοι εμείς; Θα παρκάρουμε στις παρυφές του Ρεθύμνου και θα παίρνουμε το λεωφορείο;
Εν κατακλείδι, είναι εντελώς τρελό να λέμε ότι φτιάξαμε μια όμορφη παραλία και δεν προβλέψαμε καθόλου το που θα παρκάρουν νόμιμα τα αυτοκίνητα.
Αυτό έχει σημαντικότατο αντίκτυπο στην Εμπορική κίνηση της πόλης. 

Με την υπογραφή... «Εμπορικός Σύλλογος»


ο Πρόεδρος του
Εμπορικού Συλλόγου
Μανώλης Ψαρουδάκης
Ο Εμπορικός Σύλλογος δια στόματος του προέδρου κ. Μανώλη Ψαρουδάκη διαμαρτύρεται έντονα λέγοντας ότι «... ουδέποτε η δημοτική αρχή έχει καλέσει εμάς τους εκπροσώπους των εμπορικών καταστημάτων σε διάλογο με αποτέλεσμα να υποπέφτουν διαρκώς σε λάθη όσων αφορά τα προβλήματά μας» όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου σήμερα σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του.

Θα έπρεπε κατά την κατασκευή των έργων να είχαν δημιουργηθεί εσοχές στην παραλιακή ζώνη που να επιτρέπεται η στάση και η στάθμευση με στόχο να εξυπηρετούνται οι πελάτες των τουριστικών και εν γένει εμπορικών καταστημάτων.

Να θυμίσουμε εμείς σε αυτό το σημείο ότι περίπου στα 300 μέτρα ανατολικά του Ενετικού λιμανιού, στο ύψος περίπου του Λύκειου Ελληνίδων, υπήρχε πριν ξεκινήσουν τα έργα, μια αλάνα παρακείμενα της παραλιακής οδού και επί της άμμου, όπου προσέφερε με υποτυπώδη αλλά ουσιαστική συμμετοχή στο πρόβλημα, χώρο στάθμευσης για πάνω από 50 ι.χ.
Αναρωτηθήκαμε γιατί δεν αναβαθμίστηκε εκείνος ο χώρος που χρόνια τώρα εξυπηρετούσε δωρεάν τους επισκέπτες της παραλίας. Ο Λιμενάρχης μας είπε σε σχετική ερώτηση ότι ανήκει στο ΔΑΟΡ, στοιχείο υπό εξέταση!

Κι αν όμως είναι έτσι τα πράγματα, θεωρούν οι υπεύθυνοι ότι το να παίζουν κάποιοι βόλεϋ επί της άμμου, γιατί είναι το μόνο που μπορεί να γίνει εκεί, είναι σημαντικότερο από την εξυπηρέτηση των καταστημάτων και της εν γένει τουριστικής κίνησης;
Κι αν όντως ανήκει στο ΔΑΟΡ δεν θα μπορούσε να προσφέρει ο Δήμος αντισταθμιστικά, ένα άλλο κομμάτι 50 μέτρα παρακάτω και πάλι πάνω στην άμμο, που έτσι κι αλλιώς μπόλικη την έχουμε, που να εξυπηρετηθούν όλοι;

Επιπροσθέτως και σύμφωνα με αυτό που ανέφερε σε επιστολή του προς τα ΜΜΕ ο κ. Ψαρουδάκης, ζητά να μην κλείνει το λιμάνι στις 20.30 που κλείνει έως σήμερα αλλά να επιμυκηνθεί κατά μια ώρα και έως το κλείσιμο των καταστημάτων, το «κλείδωμα του λιμανιού

Το ζητούμενο λοιπόν είναι να ανευρεθούν έστω και κατόπιν εορτής, μέτρα για την διασφάλιση της στάθμευσης στην παραλιακή ζώνη ούτως ώστε να μην επαφιόμαστε σε παράνομες ή καταχρηστικές λύσεις όπως αυτές του λιμανιού ή της Μαρίνας.

Ας μην κάνουμε "κηδεία με ξένα κόλλυβα" και ας κοιτάξουμε να διορθώσουμε μια κατάσταση που πραγματικά ταλαιπωρεί και στεναχωράει όλους μας.

Με τσι γειές μας

 

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Κυριακή, 17 Δεκ 2017

Αρθρογραφία