ΚΟΙΝΗ ΣΥΣΚΕΨΗ Δ.Ε. Τ.Ε.Ε. & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Τ.Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΟΝ Β.Ο.Α.Κ.

Εκτύπωση

ΚΟΙΝΗ ΣΥΣΚΕΨΗ Δ.Ε. Τ.Ε.Ε. & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ Τ.Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΟΝ Β.Ο.Α.Κ.

 

Άμεση ολοκλήρωση του Β.Ο.Α.Κ. (Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης) ήταν το θέμα στη χθεσινή εναρκτήρια κοινή σύσκεψη των Διοικουσών Επιτροπών των Τεχνικών Επιμελητηρίων Ελλάδος και των Διοικουσών Επιτροπών των Περιφερειακών Τμημάτων Τ.Ε.Ε.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στις 31/10 & 1 & 2 /11 2008 στη Χερσόνησο Ηρακλείου στο συνεδριακό κέντρο γνωστού ξενοδοχείου.Παρόντες στο συνέδριο πλήθος μηχανικών & μηχανολόγων (μελετητών, εργοληπτών, κλπ)  που είτε ως απλοί ενδιαφερόμενοι είτε ως φορείς έδωσαν το παρών στην σύσκεψη. Το παρών έδωσαν και αρκετοί πολιτικοί από τη Κρήτη και όχι μόνο.




Του Βασίλη Κασιμάτη.

 Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) εκτείνεται σε όλη τη Βόρεια Κρήτη από το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τη Σητεία και έχει συνολικό μήκος περί τα 300 χιλιόμετρα. Το μεγάλο αυτό κοινωνικό έργο σχεδιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄60 και άρχισε να κατασκευάζεται από το 1968 με διατομή πλάτους από 8 μέτρα (στον Νομό Λασιθίου) και από 11,10-12,50 μέτρα (στα υπόλοιπα τμήματα) και δυστυχώς δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα

Ακόμα και κατά τη τρέχουσα χρονική περίοδο είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο, το οποίο έχει σκοπό τη σύνδεση των μεγάλων αστικών κέντρων, των Λιμένων & αεροδρομίων της Κρήτης καθώς επίσης και της οικιστικής και τουριστικής της ανάπτυξης. 
Τις εργασίες του Συνεδρίου άνοιξε ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Κος Αλαβάνος, ο οποίος τόνισε την αναγκαιότητα της ολοκλήρωσης του ΒΟΑΚ και χαιρέτισε τους ομιλητές.

Χαιρετισμό επίσης απηύθυνε και ο πρόεδρος της Δ.Ε.ΤΕΕ/ΤΑΚ κύριος Πέτρος Ινιωτάκης όπου μεταξύ άλλων δήλωσε « ... όπου απαιτούνται νέες χαράξεις πρέπει να γίνουν νέες χαράξεις και απαλλοτριώσεις. Όπου απαιτούνται γέφυρες πρέπει να γίνουν γέφυρες. Όπου απαιτούνται σήραγγες πρέπει να γίνουν σήραγγες. Το έργο πρέπει να έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές χρονικής προσπέλασης από σημείου σε σημείο και συνολικά.
Το έργο δε μπορεί να τεμαχίζεται κατά Νομαρχία ούτε ως προς τον σχεδιασμό ούτε ως προς τις προδιαγραφές, ούτε ως προς της προτεραιότητες υλοποίησης. Δεν αποτελεί μια συρραφή - άθροιση εσωνομαρχιακών αναγκών και απαιτήσεων».



Παρόντες από το νομό μας ήταν ο Νομάρχης μας κύριος Γιώργης Παπαδάκης, ο υποψήφιος βουλευτής κύριος Κωστής Σχοινάς από το χώρο της Ν.Δ. και ο πρ. Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κύριος Μανώλης Οθωνας.

«Μονόδρομος η δρομολόγηση του έργου του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης» υπογράμμισε από την πλευρά του ο Κωστής Σχοινάς.
Στην παρέμβαση του ο Κωστής Σχοινάς τόνισε, μεταξύ άλλων: «Με τα χρηματοοικονομικά εργαλεία της αυτοχρηματοδότησης, θα αποκτήσουμε επιτέλους και στην Κρήτη - όπως ήδη στην υπόλοιπη Ελλάδα - ένα σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο. Η αξιοποίηση του θεσμού αποτελεί μονόδρομο, για να ολοκληρωθεί ένα έργο που «κατασκευάζεται» εδώ και 40 χρόνια, αποτελώντας ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας. Επιπλέον, κατ? αυτόν τον τρόπο θα αποδεσμεύσουμε τα αντίστοιχα 400 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να τα προωθήσουμε στο οδικό δίκτυο της ενδοχώρας (ΝΟΑΚ, κάθετοι άξονες, επαρχιακό δίκτυο) και στην ενίσχυση της οικονομίας της υπαίθρου. Στην ουσία, πρόκειται για απόφαση αναπτυξιακού χαρακτήρα, μέσω της οποίας μπορούμε να εφαρμόσουμε κοινωνική πολιτική και να ενισχύσουμε την ύπαιθρο του νησιού».Υπενθυμίζεται ότι, για το ίδιο θέμα, ο Κωστής Σχοινάς είχε πρόσφατα συναντηθεί με το Νομάρχη Χανίων, διαπιστώνοντας ταύτιση απόψεων.
Κλείνοντας  ο κ. Σχοινάς τόνισε την επιτακτικότηττα της υλοποίησης του σχεδίου λέγοντας χαρακτηριστικά "...και εγώ μαζί με τους λοιπούς συναδέλφους από το Ρέθυμνο και τα Χανιά που θα επιστρέψουμε μετά τη σύσκεψη, αργά το βράδυ πίσω στους Νομούς μας, δυστυχώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε με ρίσκο τους αμέτρητους κινδύνους που κρύβει η νυχτερινή οδήγηση στο υπάρχον οδικό μας δίκτυο"


Επόμενος ομιλητής των κομμάτων και αυτός από το χώρο του νομού Ρεθύμνου ο πρώην Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κύριος Μανώλης Οθωνας, ο οποίος τόνισε :
Από το πλέγμα δημοσίων υποδομών που θα σφραγίσουν την αναπτυξιακή πορεία της Κρήτης για τα επόμενα χρόνια (Οδικοί άξονες - Υποδομές μεταφορών, Πύλες εισόδου) η αναβάθμιση και ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ σε ένα σύγχρονο, ταχείας κυκλοφορίας, ασφαλή αυτοκινητόδρομο αποτελεί τη 1η και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα.
Αυτό προκύπτει για σημαντικού αναπτυξιακούς αλλά και κοινωνικούς λόγους.
Το προϋπολογιζόμενο κόστος αυτής της παρέμβασης που σε σημερινές τιμές υπολογίζεται σε 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ προφανώς δεν αντιμετωπίζεται με τη ροή των μέχρι σήμερα χρηματοδοτήσεων και υπάρχουν διαχρονικές πολιτικές ευθύνες για αυτό.
Πληροφορούμαστε π.χ. ότι εν όψη του ΕΣΠΑ 2007-2013 εγγράφονται περίπου 300 εκ ευρώ για το ΒΟΑΚ Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για να καλυφθεί το 1,5 δις ευρώ χρειάζονται 5 κοινοτικά πλαίσια στήριξης, δηλαδή 5 επί 7 = 35 χρόνια από σήμερα χωρίς να υπολογίζονται οι ανατιμήσεις που θα προκύψουν. Το αντέχει αυτό η οικονομία και η κοινωνία της Κρήτης;  Η απάντηση δια στόματος του κυρίουν Μανώλη Όθωνα είναι: «...κατηγορηματικά ΟΧΙ!!»
Εμείς λοιπόν λέμε καταρχήν ότι πρέπει να αυξηθεί στο πολλαπλάσιο η δαπάνη και η συμμετοχή του Ελληνικού Δημοσίου για την υλοποίηση του έργου. Το χρωστάει  η Ελληνική Πολιτεία στη Κρήτη, σε μια περιφέρεια που συμβάλλει τα μέγιστα στην Εθνική οικονομία και που δέχεται 3 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο και που  οι ιδιωτικές επενδύσεις τρέχουν με πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς από της αντίστοιχες δημόσιες επενδύσεις για το νησί.

Επομένως υπό τη προϋπόθεση ότι θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο αύξησης της δημόσιας δαπάνης, εμείς ούτε αφορίζουμε αλλά ούτε υιοθετούμε άκριτα τις όποιες άλλες προτάσεις για αξιοποίηση και άλλων μορφών χρηματοδοτικών σχημάτων.
Παράμετροι όμως ο περιορισμός της υπερκοστολόγησης του έργου, των βαρών που θα επωμιστούν οι πολίτες/χρήστες αλλά και οι μελλοντικές γενιές πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη.


 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Τρίτη, 25 Ιούλ 2017

Αρθρογραφία