Το αποκαλυπτικό δημοσίευμα - ντοκουμέντο για την ίδρυση της Cretan Lines

Εκτύπωση

 

Το αποκαλυπτικό δημοσίευμα - ντοκουμέντο για την ίδρυση της Cretan Lines

  • Πώς ξεκίνησε η συνεταιριστική εταιρία Cretan Lines. Τι ειπώθηκε τότε, ποιοί πήραν μέρος, τι είπαν. Λένε τα ίδια και σήμερα; Είναι οι ίδιοι; Ποιοί οι πρωτεργάτες;

27/9/12

Τι έγινε τότε στο Στάδιο Μελίνα Μερκούρη του Ρεθύμνου και πάρθηκε η γενναία απόφαση να δρομολογηθεί η ίδρυση του Ρεθυμνιώτικου Συνεταιρισμού λαϊκής Βάσης. Το παρακάτω αποτελεί ντοκουμέντο για την ιστορία της Cretan Lines και του Ρεθύμνου, καθώς η εφημερίδα Κρηική ΦΩΝΗ (τότε Ρεθεμνιώτικη Αγορά) δημοσίευσε το άρθρο στο φύλλο της 4ης εβδομαδιαίας έκδοσης Οκτωβρίου 2008 σε 25.000 αντίτυπα, έχοντας ως ένθετο και την φυλλάδιο του τότε Συντονιστικού οργάνου.
Ήταν και κατ ουσίαν ο τρόπος που το Ρέθυμνο από Βορά σε Νότο και από Ανατολή σε Δύση, όλος ο νομος, ενημερώθηκε καθολικά για το εγχείρημα, αφού τα λοιπά τοπικά ΜΜΕ τότε, το πέρασαν μόνο ... στα ψιλά γράμματα ή και εντελώς καθόλου!!

Η εφημερίδα μας αναδημοσιεύει λοιπόν  σήμερα το παλαιότερο άρθρο της, για το τι έγινε στις 26/10/2008 στο Στάδιο Μελίνα Μερκούρη. Τότε που ο λαός του Ρεθύμνου, έδωσε λαϊκή εντολή για να ιδρυθεί η
Cretan Lines. To δημοσίευμα είχε πρωτο-δημοσιευτεί στις 8/11//08. Για να μαθαίνουν οι νεότεροι και να θυμούνται οι παλαιότεροι.

Για ανοιχτή συζήτηση για το ίδιο πάντα θέμα συντονιστείτε και ζητήστε να γίνετε μέλος στην σελίδα (fun club Cretan Lines) στο facebook στον παρακάτω σύνδεσμo (link)

______________________________________________________________________

ΚΑΡΑΒΙ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ.

Το «Μελίνα Μερκούρη» μίλησε!

 

  • Η ΜΑΖΩΞΗ (26/10/08) ΣΤΟ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ» ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
  • ΛΑΪΚΗ ΕΝΤΟΛΗ ΕΔΩΣΑΝ ΟΙ ΡΕΘΥΜΝΙΩΤΕΣ ΣΤΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣ

    ΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ «ΚΙΝΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ».

 

8/11/2008
του Βασίλη Κασιμάτη


Γέμισε το στάδιο. Κοσμοσυρροή στο Δημοτικό Στάδιο «Μελίνα Μερκούρη»  που από νωρίς, συγκεντρώθηκαν για το προγραμματισμένο ραντεβού. Αυτό της Συντονιστικής ομάδας για την ίδρυση Ρεθυμνιώτικης ναυτιλιακής εταιρίας, του Ρεθυμνιακού λαού.

Η εξέδρα του Δημοτικού σταδίου γέμισε ασφυκτικά από τους Ρεθυμνιώτες πολίτες. Χρειάστηκε δε να μείνουν πάρα πολύ όρθιοι προκειμένου να παρακολουθήσουν τις ομιλίες.

Η  Γενική Συνέλευση κράτησε περίπου 4 ώρες (18.00-22.00).
 

Το παρών έδωσε σύσσωμος και ο πολιτικός κόσμος του τόπου μας.

Η βουλευτής της Ν.Δ. κ. Ολγα Κεφαλογιάννη, ο Νομάρχης κ. Γιώργης Παπαδάκης, ο Δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Γιώργης Μαρινάκης, ο πολιτευτής κ. Κωστής Σχοινάς, ο πρώην βουλευτής κ. Μανώλης Όθωνας, αρκετοί Δήμαρχοι & Αντιδήμαρχοι του Νομού μας, Νομαρχιακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι και πλήθος επώνυμων επιχειρηματιών.

Απών ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Χρ. Λαμπίρης ο οποίος σύμφωνα με εκπρόσωπο του κόμματος βρισκόταν στο Λονδίνο.

Απών επίσης και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης όπου εκπροσωπήθηκε από τον Πατέρα Άνθιμο.

Ο κος Μύρων Λαγουβάρδος προλόγισε το προεδρείο και τους ομιλητές.

Το προεδρείο της συντονιστικής ομάδας ήταν τετραμελές και το αποτελούσαν οι κ.κ. Ταταράκης (Δήμαρχος Λάμπης), Λαμπρινός (Δημοτικός Σύμβουλος) Μανωλακάκης (Δήμαρχος Αρκαδίου) και Αποστολάκης.

Ως αρχικοί ομιλητές  παρουσιάστηκαν οι κ.κ.  Γιάννης Νικολούδης (Νομαρχιακός Σύμβουλος), Κώστας Παπαδάκης (του Δικηγορικού Συλλόγου) Γιώργος Δουλγεράκης (Ναυπηγός-ιδιοκτήτης ναυπηγείου στη Κορέα) και Γιώργος Πολοπεράκης (Οικονομολόγος).


O Κος Λαμπρινός ανάγγειλε την ίδρυση της ναυτιλιακής εταιρίας
και σημείωσε ότι είναι μια ιστορική στιγμή για το Ρέθυμνο. «Εχουμε τη τύχη στα χέρια μας», είπε μεταξύ άλλων και συμπλήρωσε, «τώρα είναι η ευκαιρία για τη κοινωνία του Ρεθύμνου να εκφραστεί και να συναποφασίσει για την ευημερία του δικού του τόπου».

Δεσμεύτηκε μάλιστα, ως εκπρόσωπος της Συντονιστικής επιτροπής της «Κίνησης Πολιτών» ότι η υπό ίδρυση εταιρία θα παραμείνει για πάντα στα Ρεθυμνιώτικα χέρια.

Τέλος πια στη απομόνωση του Ρεθύμνου βροντοφώναξε και συπλήρωσε ... «είμαστε ο μοναδικός νομός της Κρήτης, χωρίς αεροδρόμιο και χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με το Πειραιά ενώ ταυτόχρονα είμαστε και ο μοναδικός νομός στην Ελλάδα με τόση σημαντική παρουσία φοιτητών εντούτοις όμως χωρίς.... Καράβι!!»

Ο κος Λαμπρινός τόνισε επίσης την αναγκαιότητα της γραμμής για την εξυπηρέτηση των φορτηγών, φοιτητών και πελατών ξενοδοχείων, μεταξύ άλλων.

Τέλος αφού ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους είπε ότι η συντονιστική επιτροπή δε προσβλέπει σε καμία επιδότηση και ότι δεν θα πρέπει να χαρακτηριστεί ΠΟΤΕ Η ΓΡΑΜΜΗ ΩΣ ΑΓΟΝΗ!

 

Επόμενος ομιλητής ήταν ο Δικηγόρος Κώστας Παπαδάκης, ο οποίος είπε.

«Ζητήθηκε η συμβολή του Δικηγορικού Συλλόγου, ο οποίος εξουσιοδότησε τους κ.κ. Χατζηαποστόλου & Αποστολάκη για να δώσουν την απαραίτητη στήριξη και να εξετάσουν για το κατά πόσον η εταιρία αυτή μπορεί να ανταποκριθεί στο στόχο.

Είπε επίσης ότι η χώρα μας έχει αρκετή ναυτική εμπειρία συνεπώς έχει ανατύξει και τα κατάλληλα «νομικά εργαλεία» τα οποία είναι στη διάθεσή μας τώρα για τη προάσπιση του εν λόγω στόχου.

Όροι ειδών μετοχών, μέγιστος αριθμός μετοχών, θητεία μελών, έλεγχος του εκάστοτε Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας και απόκλιση σεναρίων «βύθισής» της ήταν κάποια από τα θέματα που εξέτασαν οι προαναφερόμενοι.

Κατέστησε δε, σαφές ότι οι μέτοχοι θα πρέπει να παρουσιάζονται και να ψηφίζουν στις Γενικές Συνελεύσεις αυτοπροσώπως και όχι δια εξουσιοδότησης άλλων προσώπων.

                                                  

Ακολούθησε ο ναυπηγός κ. Δουλγεράκης.

«Δέχθηκα τη πρόταση να βοηθήσω και να εξετάσω το τι πλοίο πρέπει να δρομολογηθεί. Μιλάμε λοιπόν για ένα πλοίο 1500 ατόμων (πρωτόκολλο) όπου θα πρέπει οι χίλιοι εξ΄αυτών να μπορούν να ταξιδεύουν το χειμώνα «στεγανά».

Καθίσταται αναγκαία η  ύπαρξη σοβαρού μηχανισμού ελέγχου του Δ.Σ. συμπλήρωσε ο κος Βουλγεράκης.

Έδωσε μάλιστα και τη φωτογραφία του εν λόγω πλοίου σε αριθμούς.

135 μέτρα - 4 καταστρώματα επιβατών - 2 καταστρώματα οχημάτων - Γκαράζ 100 αυτοκίνητων και 40 φορτηγών. Όσον αφορά για το που θα βρεθεί τέτοιο πλοίο, δήλωσε ότι η Παγκόσμια ύφεση που ήδη διαφαίνεται για το 2009 θα δημιουργήσει τεράστια «προσφορά» στην αγορά, για τέτοια πλοία.
 

Η Ρ. Α. ρώτησε το κ. Γιώργο Μιχαϊλίδη επίσης ναυπηγό και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής της «Κίνησης Πολιτών» ο οποίος μας δήλωσε ότι δεν συμφωνεί στα νούμερα που έδωσε ο κος Βουλγεράκης όσον αφορά τη «ταυτοποίηση» του πλοίου και ότι προσανατολίζονται στην απόκτηση ενός πλοίου με ακόμα μεγαλύτερο γκαράζ οχημάτων. Έδωσε μάλιστα εκείνη την ώρα στη «ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ», επίσημο αντίγραφο της οικονομοτεχνικής μελέτης για το πλοίο. Η εφημερίδα μας θα εξετάσει τη μελέτη και θα αναφερθεί σε επόμενο άρθρο εντός της εβδομάδος.



Κλείνοντας ο κος Δουλγεράκης είπε ότι στην αγορά υπάρχουν αρκετά πλοία προς πώληση που εμφανίζονται ως δελεαστικές προτάσεις, εντούτοις όμως θα πρέπει η αγορά να γίνει με περίσσια σύνεση και προσεκτική μελέτη.

 

Επόμενος ομιλητής ο κ. Κώστας Πολοπετράκης, ο οποίος έδωσε οικονομικά στοιχεία περί της βιωσιμότητας της γραμμής λέγοντας μεταξύ άλλων ότι η πρώην Ρεθυμνιακή Ναυτιλιακή Τουριστική Εταιρία η οποία απορροφήθηκε  από την ΑΝΕΚ,

το 1988 έκανε τζίρο 288 εκατομμύρια δραχμές

το 1998 έκανε τζίρο 726 εκατομμύρια δραχμές - άνοδο 157% ενώ το ίδιο διάστημα η ΑΝΕΚ είχε κάνει άνοδο τζίρου μόλις 32%. Συνεπώς απέδειξε ότι με το ρυθμό ανάπτυξης του Ρεθύμνου η γραμμή καθίσταται βιώσιμη!

Το δε πλοίο θα πρέπει είπε να κάνει το δρομολόγιο για το Πειραιά σε περίπου οκτώ ώρες, να είναι σύγχρονο και εναρμονισμένο με τις νέες ξενοδοχειακού τύπου ανέσεις ούτως ώστε να είναι ανταγωνιστικό με τα άλλα πλοία της Κρήτης. Το κόστος τη αγοράς θα κυμαίνεται στα 30 με 35 εκατομμύρια ευρώ, θα είναι κάτω από 10 ετών και ο στόχος είναι να μπει στη γραμμή, αφού περάσει από τις αναγκαίες αναβαθμίσεις στο «Πέραμα», περί τα τέλη του 2009.

Η ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ρώτησε το Κο Όθωνα Χριστουλάκη (επίσης μέλος τη Συντονιστικής Επιτροπής) για το αν είναι πολύ ο χρόνος που θα μείνει «ορφανή» η γραμμή και μήπως έως τότε θα έχουμε δει να «δένουν» στο λιμάνι του Ρεθύμνου από άλλες εταιρίες -άλλα καράβια έως .... αεροπλανοφόρα!

Ο κος Χριστουλάκης απάντησε ότι μελετάτε και η ενοικίαση πλοίου που έως της ετοιμασίας του δικού μας θα είναι ικανό να αποφέρει και κέρδη τα οποία θα μπούν στο Ταμείο του κανονικού - δικού μας πλοίου.

Κατόπιν ο κος Πολοπεράκης αναφέρθηκε με αρκετή λεπτομέρεια σε συγκεκριμένα νούμερα πάνω σε ένα οικονομικότατο κατάλογο τιμών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες του πλοίου.

Έδωσε μάλιστα στη δημοσιότητα και κάποια νούμερα που έχουν να κάνουν  με τα κέρδη.

Σε 13.000.000 υπολογίζονται τα ετήσια έσοδα που απορρέουν από 34 δρομολόγια το μήνα, ήτοι 376 το χρόνο.

Σε 7.700.000 από την άλλη υπολογίζονται τα έξοδα (μισθοί, καύσιμα, συντήρηση, άλλα έξοδα), συνεπώς σε 5.300.000 τα κέρδη.

Με το ρυθμό ανάπτυξης της εταιρία υπολογίζει η Συντονιστική επιτροπή ότι το 2016 θα μιλάμε με 2 πλοία.

70 περίπου νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν για Ρεθυμνιώτικες οικογένειες όπου η μισθοί αυτών θα επιστρέψουν πίσω στο Ρέθυμνο. Είπε μάλιστα ότι η προμήθειες του πλοίου θα γίνονται κυρίαρχα από τη τοπική αγορά, με σημαντικό όφελος για τη Ρεθυμνιώτικη εμπορική κοινωνία.

Για το διάστημα 2010 έως 2019 υπολογίζουν ότι τα έσοδα θα είναι 237 εκατομμύρια ευρώ, τα έξοδα θα είναι 150 εκατομμύρια ευρώ συνεπώς τα κέρδη για τους μετόχους θα ανέρχονται σε 91.000.000 ευρώ!!!

Κέρδη τα οποία θα δύναται να λάβουν οι μέτοχοι από τη 1η κιόλας πενταετία.

 

Ακολούθησε ο Δήμαρχος Αρκαδίου κ. Μανώλης Μανωλακάκης, ο οποίος έδωσε στη δημοσιότητα τα ονόματα των 23 μελών της Συντονιστική ομάδας όπου και σας παραθέτουμε τη λίστα, ελλείψει 2 ατόμων που δε προλάβαμε να σημειώσουμε και που δεσμευόμαστε να συμπληρώσουμε.

Οι κ.κ. Αποστολάκης, Γιαννούλης, Δασκαλάκης, Δούσμανης, Δριμάκης, Λαγουβάρδος, Λαμπρινός, Μάλας, Μιχαϊλίδης, Νικολούδης, Παλάσης, Παπαδάκης, Παπαδογιαννάκης, Περάκης, Πολοπεράκης, Σιλιγάρδος, Τατάκης, Τσογεράκης, Σπανουδάκης, Χατζηαποστόλου, Χριστουλάκης.

Επίσης ανέφερε και αρκετά ονόματα που έχουν εκδηλώσει επιθυμία να μπουν στη λίστα της Συντονιστικής Επιτροπής, η οποία όπως ανέφερε δεν έχει ακόμα κλείσει για όσους τυχόν επιθυμούν να λάβουν μέρος και να δηλώσουν συμμετοχή.

 

Έπειτα από την ολοκλήρωση των κυρίων ομιλητών, ακολούθησαν οι λόγοι των επισήμων και των πολιτικών.

 

Πρώτος ήταν προσκεκλημένος ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης, τον οποίο αντικατέστησε ο Πατέρας Άνθιμος, λόγω απουσίας του.

Ο πατήρ Άνθιμος λακωνικά ανέφερε την απόφαση της Μητρόπολης και των 101 ενοριών της να λάβουν μέρος και να συμβάλλουν οικονομικά σε αυτή την πράξη που σχετίζεται με το σκοπό να βγει το Ρέθυμνο από την απομόνωση.

Η δήλωση αυτή έκανε τους παρευρισκόμενους να ξεσπάσουν σε δυνατά χειροκροτήματα, ευχαριστώντας κατά αυτό τον τρόπο την Εκκλησία για τη πρόθεσή της.

 

Πρώτη από το χώρο των πολιτικών έλαβε το λόγο η Βουλευτής της Ν.Δ. κ. Όλγα Κεφαλογιάννη η οποία υποστήριξε ότι 2 είναι τα σοβαρά και φλέγοντα θέματα του Ρεθύμνου. Αυτό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του λιμανιού μας με το Πειραιά και αυτό της σύνδεσης του νομού μας με τους άλλου νομούς της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.).

«Θα στηρίξω κάθε προσπάθεια του Ρεθυμνιώτη για το δικό του καράβι» είπε η Βουλευτής. Θα πρέπει όμως να μας υποδείξει η Συντονιστική ομάδα πως η γραμμή θα είναι βιώσιμη και εάν μας το αποδείξει τότε και εμείς θα πρέπει να στηρίξουμε τις προσπάθειες αυτές. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι η κυρία Κεφαλογιάννη δεν είναι πεπεισμένη περί της υγιούς βιωσιμότητας της γραμμής, πράγμα που απέδειξαν με νούμερα οι προηγούμενοι βασικοί ομιλητές και καλεσμένοι επιστήμονες. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι θα πρέπει να εξεταστεί και η πρόταση της ΑΝΕΚ και του κυρίου Γιάννη Βαρδινογιάννη για εκμίσθωση πλοίου, δήλωση η οποία ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τη κερκίδα του Δημοτικού Σταδίου και τους πολίτες δίνοντας έτσι την απάντηση ότι ίσως η πλειονότητα του Ρεθύμνου είναι εντελώς αρνητική σε τέτοιου είδους κινήσεις και υποδείξεις.

Μάλλον περί πολιτικού λάθους χαρακτήρισαν τα λόγια της Βουλευτού, αρκετοί επώνυμοι από τις «πρώτες θέσεις» της κερκίδας και κατηγόρησαν τη κυρία Κεφαλογιάννη ότι εμφανώς μεροληπτεί υπέρ των θέσεων της ΑΝΕΚ, που όμως αυτή ταύτη τη στιγμή δεν συμβαδίζουν με τα συμφέροντα των Ρεθυμνιωτών.

 

Ο Νομάρχης κ.Γιώργης Παπαδάκης ήταν ο επόμενος πολιτικός που έλαβε θέση στο «βήμα».


Ο κος Παπαδάκης έκανε μια ιστορική αναδρομή για το πώς φτάσαμε μέχρι σήμερα και συζητάμε για την απόκτηση καραβιού.
Σύνδεση με το Πειραιά; Και ποιος είναι αυτός που θα πει όχι;

Προσεκτικά βήματα χρειάζονται και ενδελεχή έρευνα των παραμέτρων» είπε ο κος Νομάρχης.

 
Ακολούθησε ο Δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Γιώργης Μαρινάκης.

«Όλοι βιώνουμε καθημερινά το πρόβλημα αλλά δεν θα πρέπει να βιώσουμε με τίποτα μια νέα τραγωδία» ανέφερε ο κος Μαρινάκης. Συμπλήρωσε ότι ως Δήμαρχος εξαναγγέλει τη πλήρη στήριξη από το Δήμο και με κάθε τρόπο, πράγμα που καταχειροκροτήθηκε από το ακροατήριο.

«Όλα εξαρτώνται από εμάς, τους πολίτες του Ρεθύμνου. Όχι στα ρο-ρό. Η όποια μελέτη τυχόν γίνει δεν αποδεικνύει τίποτα και δε θα πρέπει να περιμένουμε τίποτα από οποιαδήποτε μελέτη διότι είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι ...
"η γραμμή είναι ΒΙΩΣΙΜΗ"  ήταν τα λόγια του Δημάρχου μας, όπου αφήνοντας το «βήμα» έλαβε το θερμό χειροκρότημα του συνόλου των παρευρισκομένων.

 

Αμέσως μετά έβγαλε σύντομο λόγο ο Δήμαρχος Συβρίτου κ. Μιχάλης Πετρακάκης, ο οποίος δήλωσε τα εξής:

«Δυσκολίες υπάρχουν πολλές αλλά εμείς πρέπει να πετύχουμε και θα πετύχουμε!

Η επίτευξη του στόχου αυτού είναι αναγκαία και για ένα άλλο ακόμα λόγο, πέραν από αυτούς που ήδη αναφέρθηκαν.
Για να αποκτήσει το Ρέθυμνο αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία, στοιχεία απαραίτητα για το αναπτυξιακό του μέλλον
».

Η δήλωση αυτή χαιρετίστηκε θερμά από το ακροατήριο.

 

Το μικρόφωνο πήρε ακολούθως ο κύριος Δημήτρης Κόκκινος, Δήμαρχος Κουλούκωνα, ο  οποίος δήλωσε ότι θα στηρίξει την όποια προσπάθεια των πολιτών του νομού μας για το δικό τους καράβι.

 

Ο Δήμαρχος Κουρητών, κ. Στ. Σημαντήρας δήλωσε συμπαράσταση των δημοτών του στο σχέδιο υλοποίησης της εταιρίας και συμμετοχή τόσο ηθικά όσο και υλικά.

 

Ο Αντιδήμαρχος Φοίνικα, κ. Γουμενάκης αναφέρθηκε στο χρόνο που χρειαζόταν στα φοιτητικά του χρόνια για να μεταβεί στην Αθήνα "... έφευγα το πρωί στις 07.00 και έφτανα το άλλο πρωί στις 07.00. Δεν θα πρέπει να ξαναγυρίσουμε σε αυτές τις μαύρες μέρες και τα χάλια του παρελθόντος. Θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε και να λάβουμε υπόψη μας πολύ σοβαρά ως υπολογίσιμη δύναμη, επιβατικού κοινού και τους απόδημους Ρεθυμνιώτες, αυτούς που επιστρέφουν κάθε λίγο και λιγάκι από όλα τα μέρη του κόσμου και που δεν συγκαταλέγονται στους κατοίκους του Νομού μας αυτή τη στιγμή όσον αφορά τις μετρήσεις."

 

Ο Δήμαρχος Λάμπης, κ. Ταταράκης και μέλος του προεδρείου της Συντονιστικής Επιτροπής της «Κίνησης Πολιτών» έκανε επίσης αναδρομή για το πώς φτάσαμε έως εδώ. «...σαν Δήμος, θα σταθούμε δίπλα σε αυτή τη προσπάθεια»

 

Κατόπιν πήρε το μικρόφωνο ο πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κύριος Μανώλης Όθωνας. Ο κος Όθωνας χαρακτήρισε τεράστια επιτυχία τη μάζωξη στο «Μελίνα Μερκούρη» και είπε ότι ο λαός του Ρεθύμνου με αυτό το βροντερό παρών, έδωσε λαϊκή εντολή ίδρυσης. «...έχουμε ανάγκη το θυμό των πολιτών, ....θα πρέπει να πάρουμε τα ρίσκα μας, ...ήρθαμε να δώσουμε εντολή ίδρυσης και όχι να ορίσουμε νέα ημερομηνία συνάντησης» ήταν ορισμένες από τις φράσεις του πρώην Βουλευτή.

 

Το λόγο πήρε ακολούθως, ο πολιτευτής της Ν.Δ., κ. Κωστής Σχοινάς.

Ο κος Σχοινάς δήλωσε ότι επιβάλλεται να μπει ένα τέρμα στη απομόνωση του Νομού μας. «...κουραστήκαμε από τη γενναιοδωρία των μεγάλων, ...κρατάμε τις τύχες στα χέρια μας, ...μας κάλεσαν ενεργοί πολίτες να δηλώσουμε στήριξη σε αυτή τη κίνηση της ίδρυσης νέας ναυτιλιακής εταιρίας και θα το κάνουμε» ήταν λίγα από τα λόγια του κυρίου Σχοινά, ο οποίος έλαβε θετικά σχόλια για τις δηλώσεις του.

Επίσης ο κύριος Σχοινάς μίλησε και για
«Ολιγοπώλιο με Δούρειους ίππους της ναυτιλίας που ίσως είναι ανάμεσά μας και σήμερα» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Ολοκληρώνοντας ο πολιτευτής Ρεθύμνου είπε.

«Πιστεύω ότι το εγχείρημα είναι εφικτό και το στηρίζω.

Πρέπει να ικανοποιηθούν 2 προϋποθέσεις από τη κυβέρνηση.

1)Άμεση εξυγίανση της ναυτιλίας και 2) να μην χαρακτηριστεί άγονη η γραμμή.

Ζητάμε καθαρό παιγνίδι από τις 2 άλλες εταιρίες της Κρήτης. Χρειάζεται ευέλικτο Διοικητικό Συμβούλιο, απαλλαγμένο από πολιτικές & επιχειρηματικές σκοπιμότητες και υποχρεώσεις. Δύσκολο λοιπόν ταξίδι μας περιμένει αλλά με ικανούς Καπετανέους, το Ρέθυμνο θα πετύχει και θα κερδίσει το στοίχημα».

 

Επόμενος ομιλητής ήταν ο Νομαρχιακός Σύμβουλος, κ.Κώστας Μαθιουδάκης.

«Όλοι μαζί ενωμένοι να κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα. Αν νομίζουν οι άλλοι παίχτες ότι μπορούν να μας κάμψουν, πλανώνται! Το Ρέθυμνο ενωμένο θα τιμωρήσει αυτούς που το έφεραν σήμερα στην απομόνωση», είπε μεταξύ άλλων ο κύριος Μαθιουδάκης.

 

Ακολούθως ο κ. Νίκος Συλλιγάρδος μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής μας είπε:

«...Με τη μαζική παρουσία σας αποδείξατε ότι το Ρέθυμνο έκανε την υπέρβαση! Το Ρέθυμνο δεν θα πρέπει να παραμείνει ερωμένη των άλλων νομών

 

Ο Νομαρχιακός Σύμβουλος, κ. Γιάννης Νικολούδης σε ιδιαίτερη ερώτηση που του θέσαμε μας απάντησε σχετικά ότι η επιτροπή μελετά αυτή τη στιγμή το καταστατικό και τις λεπτομέρειές του και εταιρία θα έχουμε σε ένα περίπου μήνα!

ΑΦΜ και λογαριασμός στη τράπεζα για την κατάθεση και εισροή των κεφαλαίων θα μας ανακοινωθεί ακολούθως.

 

Ακολούθησαν και άλλοι εκ των παρευρισκομένων που αναφέρθηκαν και σε άλλες λεπτομέρειες.

 

Εμείς αυτό που αποκομίσαμε ως παρατηρητές από τη γενική εικόνα της μάζωξης ήταν ότι το κλίμα σε αντίθεση με αυτό που πολλοί αναμένανε, ήταν άκρως φιλικό, σοβαρό και εποικοδομητικό. 

Δεν έλειψαν και οι πολύ λίγες φωνές που ήθελαν να προκαλέσουν την οχλαγωγία και οι οποίες αντιμετωπίστηκαν κατασταλτικά δια της παντελούς αδιαφορίας από το κοινό. Αυτό αν θέλετε είναι και μια τρανή απόδειξη ότι οι «Δούρειοι ίπποι» που ο κύριος Κωστής Σχοινάς ανέφερε στο λόγο του, έχουν πλέον τρομερά σθεναρή φωνή μπροστά στην καταιγιστική πλέον κραυγή του Ρεθυμνιώτη που έδωσε σήμερα την Λαϊκή Εντολή για να συνεχιστεί η προσπάθεια και να ιδρυθεί η καινούργια ναυτιλιακή εταιρία του.

 

Να παρατηρήσουμε κάπου εδώ και 2 ακόμα θέματα που σημειώσαμε.

Εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων στη κερκίδα δεν είδαμε πουθενά εκπροσώπους από τις μεταφορικές εταιρίες φορτηγών. «Ίσως φοβήθηκαν  τη γενικότερη τρομοκρατία από πλευράς των άλλων εταιριών» σχολίασαν κάποιοι στη «ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ». "...θα απειληθούν με την εκμηδένιση των εκπτώσεών τους και θα ζημιώσουν μέχρι το Ρεθυμνο να βγάλει το δικό του καράβι..." είπαν κάποιοι άλλοι!

Εμείς ευχόμαστε να μην συμβαίνει τίποτα από αυτά και να είναι άλλος ο λόγος της εμφανούς απουσίας τους. Μάλιστα έχουμε δείγματα που μας κάνουν να πιστεύουμε ότι οι ιδιοκτήτες φορτηγών και οι"μεταφορείς" γενικότερα, θα δώσουν την αμέριστη συμπαράσταση &  στήριξη όταν έρθει η ώρα.

 

Επίσης να σημειώσουμε ότι κανείς εκ των ομιλητών δεν έκανε καμία αναφορά στα "Risk Analysis" και στο "escape route". Τα ανωτέρω είναι επιχειρηματική ορολογία και σχ
o κ. Γιάννης Νικολούδης στο "βήμα"
ετίζεται με την αν η εταιρία δε πάει καλά για τον ένα ή τον άλλο λόγο τότε ποια είναι η στρατηγική που έχει τεθεί από τη Συντονιστική Επιτροπή όσον αφορά τη διασφάλιση των μετόχων και ποιες οι μέθοδοι διαφυγής στο σενάριο κάποιας ενδεχόμενης αποτυχίας που βέβαια όλοι απευχόμαστε και που σχεδόν αποκλείουμε.
Είναι όμως μια απάντηση όμως που θα πρέπει να γνωρίζουν όταν κληθούν να τη δώσουν τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής σε ενδεχόμενη μελλοντική ερώτηση.

 

Εν κατακλείδι η μάζωξη στο «Μελίνα Μερκούρη» απέδειξε ότι ο Ρεθυμνιώτης δεν είναι αδιάφορος πλέον όπως πολλοί πίστευαν και πολύ σύντομα θέλουμε να πιστεύουμε ακράδαντα ότι θα κάνει πράξη τη σημερινή θετικότατη εικόνα που απορρέει από τη Συνέλευση και θα συμβάλει δια του «οβολού» του στην αγορά μετοχών και τη συγκέντρωση του απαιτούμενου κεφαλαίου για τη πολυπόθητη αγορά των δικού μας καραβιού.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Πέμπτη, 17 Αύγ 2017

Αρθρογραφία