Σχόλιο στην επιστολή Πολοπετράκη και άνοιγμα του φακέλου CretanLines.

Εκτύπωση

Σχόλιο στην επιστολή Πολοπετράκη και άνοιγμα του φακέλου CretanLines.

Για αρκετό καιρό μου ζητούν επιμόνως πολλοί αναγνώστες να λάβω θέση στα πεπραγμένα της CretanLines.


του Βασίλη
Κασιμάτη
Θεωρώ ότι γίνεται μια συλλογική προσπάθεια από τα μέλη του 19μελούς προσωρινού Δ.Σ. της συνεταιριστικής εταιρίας, για την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Ρεθύμνου με τον Πειραιά, επομένως οι όποιες κρίσεις και αναφορές (θετικές ή αρνητικές) δεν ωφελούν επί της παρούσης και ίσως να δυναμιτίσουν τυχόν αρνητικό κλίμα σε αυτή την όλη κίνηση που εν τέλει γίνεται για το καλό του Ρεθύμνου.

Επειδή σαν εφημερίδα, σαν e-press, σαν τηλεοπτικό κανάλι και αύριο και σαν ραφιοφωνικός σταθμός (έναρξη μέσα Μάρτη), έχουμε δώσει αρκετές φορές το «Βήμα» και στην CretanLines αλλά και στην Α.Ν.Ε.Ρ. , πολλοί είναι αυτοί που σε προσωπικό επίπεδο με έχουν αρκετές φορές ρωτήσει ως προς το που εγώ προσωπικά ανήκω σαν δημοσιογράφος, εκδότης και σαν καναλάρχης.
Η απάντησή μου έχει δοθεί και δημοσιευθεί καιρό τώρα στον Τύπο και είναι η εξής:

Σαν Ρεθυμνιώτης αγαπώ το τόπο μου. Ίσως ακόμα και να τον αγαπώ και παραπάνω τυχόν από άλλους συγκάτοικούς μου με το δεδομένο ότι ενώ για πολλά χρόνια κατοικούσα εκτός Ρεθύμνου και Ελλάδος, εντούτοις πήρα την απόφαση πριν λίγα χρόνια να μετοικήσω στη "Πατρίδα" με την όποια θυσία & κόστος, χρειάστηκε τότε να κάνω.
Με την ευκαιρία να απαντήσω σε μερικούς που αναρωτιούνται αν τα χρώματα που επιλέθηκαν για το λογότυπο της εφημερίδα μας, έχουν να κάνουν με κομματικές αποχρώσεις.
Το 3/4 μπλέ και το 1/4 κόκκινο συμβολίζουν την κατά τρία τέταρτα (μπλε) υπεροχή του Ελληνικού στοιχείου στη Κρήτη κατά την περίοδο 1898-1913 και το ένα τέταρτο (κόκκινο με το αστέρι) συμβολίζει την μειονότητα του Τουρκικού στοιχείου. Είναι δε, τα χρώματα της αντίστοιχης Κρητικής σημαίας εκείνη την περίοδο! Επομένως καμία απολύτως σχέση με πολιτικές αποχρώσεις.
Το δε περιστέρι έχουμε ξαναπεί ότι  συμβολίζει την ελευθερία, το πνεύμα και την μεταφορά των ειδήσεων, δηλαδή τον ίδιο το Τύπο. Τα λέω όλα αυτά για να αποδώσουμε ίσως ακόμα καλύτερα το ήθος και το χαρακτήρα μας.

Σαν Ρεθυμνιώτης λοιπόν έχω δηλώσει και πριν μερικούς μήνες ότι η ψυχή και η καρδιά μου ανήκουν στην
CretanLines διότι απλούστατα είναι ένα συνεταιριστικό σχήμα Λαϊκής Βάσης που προέρχεται από το Ρεθυμνιώτη για τον .... Ρεθυμνιώτη.

Έκτοτε στήριξα ίσως όσο κανένα άλλο Μ.Μ.Ε. την κίνηση των πολιτών, σημερινή CretanLines.
Με δημοσιεύματα στήριξης σχεδόν σε όλα τα τεύχη της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, με αλλεπάλληλες αναφορές σχεδόν σε εβδομαδιαία βάση στο agorapress.gr (ημερήσια ηλεκτρονική μας εφημερίδα), με δημοσιεύσεις τηλεοπτικών ειδήσεων στο AgoraTV, κλπ έχω νομίζω αποδείξει την πραγματική και εκ βαθέων συμπαράσταση στον αγώνα της CretanLines.

Έχω όμως παράλληλα πει ότι όποια άλλη Ρεθυμνιώτικη εταιρία «ρίξει καταπέλτη» με Ρεθυμνιώτικα βαπόρια στο λιμάνι μας, εγώ πρώτος θα ταξιδέψω με την οικογένειά μου θεωρώντας ότι επιτέλους αυτός ο τόπος πρέπει να βρει το δρόμο του λύνοντας τα εμπορικά, τουριστικά, οικογενειακά και άλλα πολλά προβήματα που απορρέουν από την ακτοπλοϊκή απομόνωση - με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο!

Βέβαια η πολιτική των Μ.Μ.Ε. του Ομίλου της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ είναι να δίνουμε το «βήμα» και να παραχωρούμε το δικαίωμα της δημοσίευσης του Λόγου & του Αντίλογου σε όλους τους τομείς της Δημόσιας ζωής του Ρεθύμνου και όχι μόνο. Και αυτό το έχουμε αποδείξει με τα έως τώρα δείγματα γραφής μας.
Με αυτό το σκεπτικό της αμερόληπτης δημοσιογραφίας και του αδέσμευτου λόγου, έξω από μικροκομματικά ή άλλα επιχειρηματικά συμφέροντα, έχουμε κερδίσει την αγάπη και το σεβασμό του αναγνωστικού μας κοινού.
Έχουμε καταφέρει να αποδείξουμε, παραχωρώντας θέση σε όλους στην εφημερίδα μας, ότι η ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ σέβεται τον αναγνώστη της και σε καμία περίπτωση δεν βάζει το «Εγώ» πριν από τον Ρεθυμνιώτη.
Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν έχουμε δώσει το «Βήμα» και στην Α.Ν.Ε.Ρ. (Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρία Ρεθύμνου), το οποίο όμως «βήμα» φειδωλά ομολογουμένως, οι εκπρόσωποι της εταιρίας, έχουν κάνει χρήση μιας και κρατάνε ακόμα κλειστά τα χαρτιά τους, σχεδιάζοντας με το δικό τους τρόπο την αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το Πειραιά.

Επί τω πρακτέω.

Σήμερα όμως αγαπητοί μου αναγνώστες θα καταστρατηγήσω ελαφρώς  τις απόψεις και πεποιθήσεις μου.
Θα αναφερθώ σε ορισμένα σημεία της CretanLines που εμένα προσωπικά με έχουν ενοχλήσει και για τα οποία πάρα πολλοί αναγνώστες και συνεργάτες της εφημερίδας, μας έχουν κάνει λόγο.

Διάβασα με μεγάλη προσοχή την προ ημερών επιστολή στα ΜΜ.Ε. του κ Κώστα Πολοπετράκη, μέλους του 19μελούς Δ.Σ. της CretanLines, και που αντίγραφό της δημοσίευσε τόσο το agorapress.gr όσο και η ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.

Δεν θέλω να σχολιάσω το περιεχόμενό της. Ο κος Πολοπετράκης σαν μέλος του Δ.Σ. καλεί τον κόσμο με το δικό του τρόπο να προβεί σε αγορά εταιρικών μεριδίων της CretanLines.

Αυτό όμως που πραγματικά με ενόχλησε είναι η τελευταία παράγραφος στην οποία γίνεται λόγος για συνεργασία της CretanLines και για τυχόν ενδεχόμενη συνεργασία της ακόμα και με την ΑΝΕΚ με στόχο να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα της 1ης εταιρίας.

Ο κ. Πολοπετράκης χαρακτηριστικά αναφέρει στην επιστολή του:
«Εν κατακλείδι χρειάζεται :
Να ενισχύσουμε οτιδήποτε και οποιονδήποτε εξυπηρετεί τώρα την σύνδεση μας με τον Πειραιά.
Να είμαστε ανοικτοί σε οποιαδήποτε συζήτηση και σε οποιαδήποτε άλλη λύση που θα εξυπηρετεί τους στόχους μας. Να συζητήσουμε με την ΑΝΕΚ, τις ΜΙΝΩΙΚΕΣ, την
Α.Ν.Ε και με οποιοδήποτε ΑΛΛΟ ΦΟΡΕΑ που δραστηριοποιείται στον Ναυτιλιακό Κλάδο

(Καταρχήν να σημειώσω ότι το Α.Ν.Ε. δεν έχει γίνει αντιληπτό).
Στο πρώτη παράγραφο ο συντάκτης των ανωτέρω προφανώς εννοεί να στηρίξουμε την ΛΑΝΕ (θυγατρικής της ΑΝΕΚ) και τις προσπάθειές της να εντάξει το Ρέθυμνο στις άγονες γραμμές του Αιγαίου. Απαράδεκτο, λίαν επιεικώς!

Στη δεύτερη παράγραφο η οποία δεν αφήνει και πολλά ερωτηματικά, με κάνει να θεωρώ ιερή υποχρέωσή μου το να θυμίσω στο κ. Πολοπετράκη μερικά ουσιώδη πράγματα γιατί κινδυνεύουμε να γίνουμε άκρως αντιλαϊκοί.

Να θυμίσω λοιπόν στο κ. Πολοπετράκη ότι η ΑΝΕΚ είναι ο λόγος που το λιμάνι μας είναι ορφανό από καράβι εδώ και μήνες.

Να θυμίσω επίσης ότι πολλές φορές έχουμε αναφέρει ότι τα συμφέροντα της ΑΝΕΚ είναι αντίθετα με αυτά του Ρεθύμνου. Το έχουμε αποδείξει μάλιστα με το σημαντικότερο στοιχείο που έχουμε καταθέσει, ότι δηλαδή η ΑΝΕΚ βγάζοντας το καράβι από το Ρέθυμνο μείωσε τα έξοδά της κατά ένα λιμάνι (από 3 σε 2) για το ίδιο ακριβώς έσοδο. Συνεπώς ορθά πράττει για τα δικά της συμφέροντά, αλλά τα οποία συμφέροντά της δεν ταυτίζονται σε καμία περίπτωση με αυτά του Νομού μας!!

Να θυμίσω επίσης ότι η ΑΝΕΚ μεσολάβησε για να χαρακτηριστούμε ως λιμάνι και Νομός, «άγονη γραμμή»! Υπενθυμίζουμε ότι ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης ήταν στην συνάντηση των θεσμικών μας εκπροσώπων με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας το περασμένο Οκτώβριο, χωρίς όμως αποδεδειγμένα, να έχει καμιά δουλειά εκεί. Έκτοτε δρομολογήθηκε με την στήριξη και πολιτικών ηγετών του Ρεθύμνου, ο σχεδιασμός της ένταξης του λιμανιού μας στα επιδοτούμενα από το Υ.Ε.Ν. προγράμματα για τις «άγονες γραμμές» με τις όποιες δυσάρεστες συνέπειες αυτό έχει ήδη προκαλέσει. Σε αυτό μάλιστα το τελευταίο, πάρα πολλοί είναι αυτοί που δημόσια έουν εκφραστεί αρνητικά ενώ σαφέστατη θέση έλαβε και ο κ. Κωστής Σχοινάς στην τηλεοπτική δήλωσή του, στις 28 Φεβρουαρίου 2009 που φιλοξενείται έκτοτε και στο AgoraTV (www.agorapress.gr/tv), σχετικά με την άγονη γραμμή που εντάχθηκε το Ρέθυμνο, εκφράζοντας την αγανάκτησή του στα διαπλεκόμενα της Ναυτιλίας και όσων ειδικότερα έχουν σχέση με το Νομό μας.

Να θυμίσω επίσης ότι η ΑΝΕΚ ήταν υπεύθυνη για ένα μακροσκελές σχεδιασμό προπαγάνδας εις βάρος της αξίας του λιμανιού σχετικά με την βιωσιμότητα της γραμμής για το Πειραιά. Όλοι γνωρίζουμε ότι από τότε πολεμάμε με μελέτες και κόντρα μελέτες του Πανεπιστημίου  να αποδείξουμε στο κόσμο το ... αυτονόητο. Ότι το λιμάνι μας είναι υγιέστατο και ότι πριν 15 χρόνια με μόνο 20.000 κατοίκους στη πόλη μας, συντηρούσε άνετα 2 πλοία και τώρα με 60.000 κατοίκους και υπερπολλαπλάσιο εμπορικό/μεταφορικό όγκο φτάσαμε να αναρωτιόμαστε το αν θα μπορέσει να συντηρήσει ένα και μόνο πλοίο αποδεικνύοντας περίτρανα ότι τελικά είμαστε όλοι θύματα μιας καλοσχεδιασμένης προπαγανδιστικής μηχανής που έχει στηθεί από τα ίδια επιχειρηματικά κέντρα.

Έχω και πολλά ακόμα για τη γούνα της ΑΝΕΚ ράμματα, σχετικά με το τι έχει δρομολογηθεί κατά του Ρεθύμνου, αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα κουράσω.

Για όλα αυτά αγαπητοί μας αναγνώστες ενίσταμαι στην ανωτέρω παράγραφο λέγοντας ότι θεωρώ προδοτική για το τόπο μας την όποια πρόταση συνεργασίας με τη ΑΝΕΚ και ας με συγχωρήσει ο κατά τα άλλα, συμπαθέστατος σε εμένα κ. Πολοπετράκης - τον οποίον σέβομαι για τις οικονομικές του γνώσεις και εκτιμώ ιδιαιτέρως σαν προσωπικότητα.
Αλλα άλλο οικονομικά και άλλο έπικοινωνιακή πολιτική εταιριών και δή όταν υπάρχουν υπερμεγέθη αντικρουόμενα συμφέροντα.
Έχω μάλιστα την υπόνοια (αυτό θέλω να πιστεύω) ότι όταν συνέτασσε την επιστολή του και αναφερόταν σε τυχόν συνεργασία με την ΑΝΕΚ, άλλο ίσως να εννοούσε με αυτό.

Φάκελος Cretan Lines

Συνδυάζω όμως τα ανωτέρω με κάποια άλλα γεγονότα για τα οποία δεν μπορώ πλέον να τα κρατώ στο αρχείο μου.
Θα ήθελα λοιπόν να μου εξηγήσουν γιατί επιλέχθηκε ως αρμόδιος δικηγόρος για την σύνταξη του καταστατικού της CretanLines ο κ. Εγγλέζος που ονομάζεται και κύριος Δεληγιαννάκης. Το ερωτώ αυτό διότι ο εν λόγω δικηγόρος σύμφωνα με έγκυρες πηγές της εφημερίδας μας ήταν και νομικός σύμβουλος της ΑΝΕΚ.
Πως είναι δυνατόν λοιπόν ένας Νομικός σύμβουλος της ΑΝΕΚ να συντάσσει το καταστατικό της δικής μας
CretanLines, μιας ανταγωνίστριας ναυτιλιακής εταιρίας;

α)Τοσούτον μάλλον όταν το αρχικό καταστατικό που στήθηκε από το κ. Εγγλέζο-Δεληγιαννάκη, "έμπαζε από παντού νερά", ενώ ήταν εκτεθειμένο σε απορρόφηση της μελλοντικής εταιρίας από άλλο μεγαλοκαρχαρία - κάνοντας χρήση συγκεκριμένων ανοιχτών νομικών παράθυρων που εντέχνως κατ? εμέ είχαν μείνει ανοιχτά.
Τότε μάλιστα με παρέμβαση της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ και εμού προσωπικά, "έκλεισαν αυτά τα στεγανά" και που για 1η φορά μετά από τόσους μήνες δημοσιεύω το στοιχείο αυτό, με τα όσα συνάδει η κίνησή της επί μηνών σιωπής για την ακεραιότητα του χαρακτήρα μου.
β)Τοσούτον μάλλον επίσης όταν άλλος γνωστός δικηγόρος που η εταιρία
CretanLines είχε αρχικά ζητήσει την παροχή βοήθειας στην συγγραφή του καταστατικού, τους είπε τότε ότι «... αυτό που ζητάτε δεν γίνεται». (Το όνομα του άλλου επώνυμου δικηγόρου παραμένει στο αρχείο της εφημερίδας απόρρητο για ευνόητους λόγους).

Τα λέω όλα αυτά διότι «ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον»!

Κάποια πράγματα είναι όντως γνωστά στους Ρεθυμνιώτες όσο κι αν ορισμένοι εθελοτυφλούν και ίσως είναι αυτά που θορυβούν αρκετούς και τους κάνουν τελικά διστακτικούς στο να προβούν στην αγορά μεριδίων του συνεταιριστικού αυτού σχήματος. Αυτό πρέπει να το προσέξουν ιδιαίτερα οι ιθύνοντες της εταιρίας και είναι πραγματικό στοιχείο που απορρέει από τα ρεπορτάζ που διενεργούμε καθημερινά "στο δρόμο".

Επίσης το γεγονός ότι αρκετά μέλη του 19μελούς προσωρινού Δ.Σ. δεν χαίρουν της λαϊκής εκτίμησης, ενώ άλλα εποφθαλμιούν μέσω της προβολής του θέματος CretanLines, Πολιτική προβολή και μόνο, χωρίς να ασχολούνται ιδιαίτερα με την ουσία του ζητήματος, κάνει τους υποψηφίους αγοραστές συνεταιριστικών μεριδίων ακόμα πιο διστακτικούς.
Σε αυτό ακριβώς θεωρώ ότι ένα πιο σφικτό σχήμα που τυχόν δύναται να προκύψει στις επερχόμενες εκλογές της εταιρίας για το μόνιμο πλέον Δ.Σ. ίσως να είναι η ιδανικότερη λύση.

Λιγότερα άτομα, χωρίς πολιτικό πρότερο βίο  αλλά με τεχνοκρατικές γνώσεις στο αντικείμενο του «επιχειρήν» και ίσως και της ναυτιλίας γενικότερα, θα μας απαλλάξει από νέες "κακοκαιρίες" και κακοτοπιές.

Πρέπει να καταλάβουμε επιτέλους ότι η ανάμειξη πολιτικών προσώπων σε Λαϊκές επιχειρήσεις, με την σημερινή δυσμενή εικόνα που έχουν οι αγανακτισμένοι πολίτες από την Ελληνική Πολιτική σκηνή γενικότερα στην Ελλάδα και που τελευταίως ταλανίζει την Ελληνική οικογένεια, δεν αποτελεί την ιδεωδέστερη λύση που θα βγάλει το Ρέθυμνο από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση και την μιζέρια.

Επίσης θέλω να ζητήσω μετά το σχετικό αίτημα και του ιδίου του κ. Πολοπετράκη και εγώ με την σειρά μου, από το Προεδρείο της Cretan Lines να μας ανακοινώσουν το ακριβές ποσό των χρημάτων που έχουν μαζευτεί έως σήμερα.
Κάπου εδώ να πω ότι και το ποσό των 500 ευρώ που στοιχίζει έκαστος συνεταιριστική μερίδα της Cretan Lines, αποτελεί ένα μεγάλο αγκάθι στην εισροή χρημάτων με το δεδομένο ότι υπάρχουν πάρα πολλοί που θέλουν μεν να διαθέσουν κάποια χρήματα αλλά μικρότερου ποσού των 500 ευρώ. Πάνω σε αυτό έχει δηλώσει το προεδρείο ότι θα φροντίσει να διευθετήσει κάποια σχετική ρύθμιση αλλά έως τότε το "αγκάθι" θα υφίσταται.

Να σχολιάσω κλείνοντας και ότι συγκεκριμένες κινήσεις που έχουν σχέση με μίσθωση πλοίου από άλλες εταιρίες μας βρίσκουν εντελώς αντίθετους, θεωρώντας ότι δεν γίνεται ... "κηδεία με ξένα κόλυβα".  Μόνο δυναμικές και με ορθές & σίγουρες, οικονομοτεχνικών βάσεων πρακτικές, θα μπορέσουμε να γίνουμε ανταγωνιστικοί και δυνατοί απένταντι στο Ελληνικό "καρτέλ" της ναυτιλίας. Αλλιώς θα είμαστε διαρκώς εκτεθειμένοι στον ενίοτε "δυνατό παίκτη" του Αιγαίου και θα πρέπει να πηγαίνουμε με τα νερά του, με το όποιο τεράστιο κόστος θα πηγάζει από αυτό.

Εν κατακλείδι θεωρώ ότι η CretanLines είναι μια συνεταιριστική - Λαϊκής Βάσης - εταιρία που έχει όλες τις δυνατότητες να βγάλει το Ρέθυμνο από το τέλμα όπου έχει πέσει.

Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να είναι όντως Λαϊκής Βάσης
και ουχί .... "Αντιλαϊκής Βάσης"!

 

Με τσι γειές μας....

 

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Τετάρτη, 28 Ιούν 2017

Αρθρογραφία