Χαράς Ευαγγέλιο τα πορίσματα της μελέτης του Πανεπιστημίου Κρήτης για την Cretan Lines

Εκτύπωση

"Χαράς  Ευαγγέλιο" τα πορίσματα της μελέτης του Πανεπιστημίου Κρήτης για την Cretan Lines


της Ελπίδας
Δημακοπούλου*

τη Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου παρέθεσε συνέντευξη τύπου στο Πανεπιστήμιο, το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών και πιο συγκεκριμένα το Εργαστήρι Υπολογιστών & στατιστικής ανάλυσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Εισηγητής ήταν ο λέκτορας κ. Βασίλης Δαφέρμος ο οποίος παρουσίασε και σχολίασε τα αποτελέσματα των μετρήσων στατιστικής έρευνας για την σύνδεση Ρεθύμνου - Πειραιά από Ρεθυμνιώτικη εταιρία και Ρεθυμνιώτικο καράβι.
Καλεσμένοι αρκετοί ενεργοί Ρεθυμνιώτες, εκπρόσωποι της Cretan Lines, και θεσμικοί παράγοντες του τόπου μας.
Οι Αντινομάρχες κ.κ. Γιάννα Κεφαλογιάννη και Ζωή Σιταρένιου-Μπιρλιράκη, ο Δήμαρχος Αρκαδίου, Πρόεδρος της ΤΕΔΚ & Cretan Lines κ.Μανώλης Μανωλακάκης, ο Δήμαρχος Λάμπης κ. Ταταράκης, ο Νομαρχιακός Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της Cretan Lines κ. Γιάννης Νικολούδης κ.α.
                ============================================
Ένας στους τρεις Ρεθυμνιώτες θα επέλεγε να ταξιδέψει με το Ρεθυμνιώτικο καράβι χωρίς να επηρεαστεί από τις οικονομικές προσφορές άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών που θα έφταναν στο νησί. Αυτό είναι ένα από τα θετικά συμπεράσματα στα οποία κατέληξε στατιστική έρευνα της σχολής κοινωνικών επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Η κουβέντα γύρω από την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Νομού με την υπόλοιπη Ελλάδα έχει αρχίσει καιρό τώρα. Οι προσπάθειες που έγιναν μέχρι στιγμής φαίνεται πως δεν στηρίχτηκαν σε γερές βάσεις με αποτέλεσμα να μείνει τελικά το λιμάνι του Ρεθύμνου χωρίς καράβι.
Η έλλειψη αυτή, ειδικά μέσα στη δύσκολη εποχή της οικονομικής κρίσης που έχει αρχίσει ήδη να μας χτυπάει την πόρτα, φαντάζει μεγαλύτερη και κάνει την ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος πιο επιτακτική.

Στη μάζωξη που έγινε στο Δημοτικό στάδιο «Μελίνα Μερκούρη» το περασμένο Οκτώβριο, ο Πανεπιστημιακός κ. Βασίλης Δαφέρμος είχε δεσμευτεί στους παρευρισκόμενους να βοηθήσει το Ρέθυμνο στην προσπάθειά του και να διενεργήσει μια μεγάλη & εμπεριστατωμένη έρευνα για το αν τελικά αξίζει η όλη προσπάθεια ή όχι. 

Το Πανεπιστήμιο Κρήτης πρόθυμο πάντα να συμπαρασταθεί σε κάθε προσπάθεια για ανάπτυξη και ευημερία του νησιού ανέλαβε την πρωτοβουλία να χρησιμοποιήσει το βασικό όπλο που διαθέτει, τους φοιτητές του.

Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα της πολιτικής επιστήμης με πρωτεργάτες τον προαναφερθέντα, λέκτορα κύριο Βασίλη Δαφέρμο και τον Αναπληρωτή Καθηγητή κύριο Νίκο Παπαδάκη και το τμήμα Οικονομικών Επιστημών με τον  κύριο Περικλή Δράκο, μαζί με 60 φοιτητές των τμημάτων, διεξήγαγαν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για τα αποτελέσματά της στατιστική έρευνα που αφορά την αναγκαιότητα ύπαρξης Ρεθυμνιώτικου πλοίου και την στάση των πολιτών απέναντι σε αυτή τη νέα προσπάθεια που ξεκίνησε πριν μερικούς μήνες..

Περισσότερα από 1300 ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από κατοίκους ολόκληρου του Νομού προκειμένου οι ερευνητές να λάβουν όσο γίνεται πιο αξιόπιστα και αντιπροσωπευτικά αποτελέσματα.
Η σύνθεση του ερωτηματολογίου έγινε με μεγάλη προσοχή προκειμένου να καλυφθούν και να συζητηθούν όλες οι πτυχές του θέματος. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, είναι ισχυρή η θέληση των Ρεθυμνιωτών να χρησιμοποιούν το δικό τους καράβι για τις μετακινήσεις τους περισσότερο όμως ισχυρή, με ποσοστό 90,2%, είναι η θέλησή τους, η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή να παραμείνει για πάντα δική τους και να αναφέρεται αυτό και στο καταστατικό ίδρυσης.
Στη συνέχεια ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε σχετική ερώτηση το 56,8% απάντησε πως δεν επιθυμεί η ακτοπλοϊκή εταιρεία να μπει στο χρηματιστήριο, ενώ το 81,5% θα ήθελε η εταιρία να έχει λαϊκή βάση, δηλαδή όλοι να μπορούν να συμμετέχουν στην αγορά των μεριδίων και όχι αποκλειστικά και μόνο οι επιχειρηματίες.
Επίσης η πλειοψηφία του δείγματος θα ήθελε τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ρεθυμνιώτικης ακτοπλοϊκής εταιρείας πρώτα από όλα να είναι ικανά, ύστερα να διαθέτουν σχετική εμπειρία, οικονομική επιφάνεια και να έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό προφίλ μέσα στην κοινωνία.

Κατά πόσο όμως οι ενδιαφερόμενοι είναι και διατεθειμένοι να συνεισφέρουν οικονομικά στο στήσιμο και την εδραίωση της εν λόγω εταιρείας?
Τα συμπεράσματα εδώ εμφανίζονται απογοητευτικά καθώς το 38,9% εμφανίζεται να μην επιθυμεί να συμμετέχει οικονομικά στην αγορά του πλοίου, από αυτούς οι περισσότεροι ανήκουν στο υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Σ αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί η άποψη των υπεύθυνων της έρευνας που έρχεται να δικαιολογήσει κατά κάποιο τρόπο την άρνηση της οικονομικής ενίσχυσης. Η άποψη αυτή φέρνει στο προσκήνιο την προσβεβλημένη πλευρά όλων όσων είχαν εμπλακεί στο παρελθόν σε μια αντίστοιχη προσπάθεια δημιουργίας ακτοπλοϊκής εταιρείας η οποία ναυάγησε και τον φόβο μήπως υπάρξει επανάληψη των γεγονότων. Παρ όλα αυτά και σύμφωνα πάντα με την έρευνα, το ένα τέταρτο και παραπάνω, του δείγματος, δεν είχε την παραμικρή πληροφόρηση για τις κινήσεις της επιτροπής και για την ίδρυση της νέας εταιρείας δημιουργώντας έτσι την ανάγκη για περισσότερη ενημέρωση του κοινού, κυρίως μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και μεγαλύτερη προβολή του θέματος, στοιχεία που δύναται να εκτινάξουν την κινητικότητα των υποψηφίων «αγοραστών» στα ύψη.      

Εν κατακλείδι λοιπόν το αποτέλεσμα που απορρέει από τα ανωτέρω είναι ότι το Ρέθυμνο θέλει το δικό του καράβι και θέλει να προσπαθήσει να το αποκτήσει.

Με βάση τα επίσης ανωτέρω ο Ρεθυμνιώτης δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση να ρισκάρει τη μετάβασή του μέσω του άθλιου Β.Ο.Α.Κ. και να αμφιταλαντεύεται μεταξύ Ηρακλείου & Χανιών για να ταξιδεύσει προς το Πειραιά.

Να μας επιτραπεί και ένας σχολιασμός που έχει να κάνει με ανακριβή δημοσιεύματα συναδέλφων δημοσιογράφων και που σήμερα έγραψαν ότι ο κ Βασίλης Δαφέρμος ενήργησε «...για λογαριασμό» όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε,  της εταιρίας ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Ο λέκτορας κ. Βασίλης Δαφέρμος δεν ... και το τονίζουμε, δεν έχει καμία σχέση με την εταιρία ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ και η οποία σε καμία περίπτωση δεν ήταν ο εντολέας της έρευνας που διεξήχθη από το κ Καθηγητή.

Επίσης να ενημερώσουμε ότι ο εμπορικός και διεθνής τίτλος της Ρεθυμνιώτικης ναυτιλιακής μας εταιρίας είναι CRETAN LINES και όχι CRETAN SEA LINES, όπως άλλωστε έχει αναφέρει από την ίδια την εταιρία εδώ και δύο περίπου μήνες .

Αυτό που επίσης μας θλίβει είναι ότι διαβάζουμε σε Ρεθυμνιώτικα μέσα ενημέρωσης, τίτλους που δυναμιτίζουν την αρνητικότητα, πολώνουν το Ρεθυμνιώτη και αποπροσανατολίζουν τον μέσο αναγνώστη.
Ο λαός λέει "....βλέπουμε το δένδρο και χάνουμε το δάσος"!
Με αυτό θέλω να πω ότι διαβάσαμε επίσης στα ίδια δημοσιεύματα ότι ο Ρεθυμνιώτης "...θέλει καράβι αλλά λεφτά δεν βάζει".
Να πούμε κάπου εδώ ότι έχουμε την καρτέλα στα χέρια μας που λέει ότι το ποτήρι δεν είναι μισοάδειο ... αλλά μισογεμάτο!!!
Οπως δείχνει και η απεικόνιση παρακάτω το συντριπτικό 62% των ερωτηθέντων θέλουν να βάλουν χρήματα επενδύοντας στην προσπάθεια.

Πρέπει να χωνέψουν κάποιοι ότι το Ρέθυμνο θα αποκτήσει καράβι είτε το θέλουν μερικοί είτε όχι!
 

 

 * η κυρία Ελπίδα Δημακοπούλου
είναι πτυχιούχος Πολιτικής Επιστήμης
Πανεπιστημίου Κρήτης
& δημοσιογράφος της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ


 

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Τετάρτη, 18 Οκτ 2017

Αρθρογραφία