Για μια νέα στρατηγική για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Εκτύπωση



Με την ευκαιρία σας ανακοινώνουμε ότι ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου  Ρεθύμνου κ. Μανόλης Ψαρουδάκης, με την ιδιότητα του μέλους του προεδρείου της Ε.Σ.Ε.Ε. (Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου) θα συναντηθεί, μετά από πρόσκληση, την Δευτέρα το πρωί στην Αθήνα με τον  Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Χατζηδάκη και την Τρίτη με την Υπουργό Απασχόλησης κα. Φάνη Πάλλη Πετραλιά.





ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις 

του Μανώλη Γ. Ψαρουδάκη
Προέδρου Εμπορικού Συλλόγου Ρεθύμνου
Μέλους Προεδρείου Ε.Σ.Ε.Ε.
(Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου)
και συνεργάτη της "ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ"

Σε μια δύσκολη συγκυρία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με συσωρευμένα προβλήματα χρόνιας εσωτερικής αιτιολογίας αλλά και εισαγόμενα, είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να χαραχτεί μια νέα στρατηγική, ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο που θα διευκολύνει τόσο την ίδρυση ελπιδοφόρων και ανταγωνιστικών επιχειρήσεων όσο και την ανάπτυξη, αναδιάρθρωση, μεγέθυνση και διεθνοποίηση δυναμικών επιχειρήσεων στον τόπο μας.

Μια στρατηγική που θα απασχολείται και με τις υπόλοιπες εν λειτουργία επιχειρήσεις που έχουν ανάγκες και χρειάζονται ένα νέο σχεδιασμό που θα προκύψει από ένα μίγμα περιφερειακών και εθνικών προγραμμάτων που θα στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών όλων των κλάδων της Ελληνικής οικονομίας.

  • Τα προγράμματα εθνικής ή περιφερειακής εμβέλειας να δώσουν έμφαση κυρίως στην ανάπτυξη κατάλληλων επιχειρηματικών υποδομών, στην δημιουργία νέων χρηματοδοτικών θεσμών και εργαλείων που θα συμπληρώσουν τα κενά της χρηματοπιστωτικής αγοράς και να διευκολύνουν την πρόσβαση των ΜΜΕ σε χρηματοδοτήσεις με ευνοϊκούς όρους.

Την μεγέθυνση των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων με την εφαρμογή κατάλληλων μέτρων για την προώθηση συγχωνεύσεων-εξαγορών-μεταβιβάσεων καθώς και στην επίτευξη ορθολογικής οργάνωσης, διαχείρισης και ανάπτυξης μέσω πολιτικών ενισχύσεων(ανάλογα με τις ανάγκες των ΜΜΕ και τις συνθήκες της αγοράς συνδυασμός επιχορήγησης επενδύσεων, επιδότησης κόστους δανεισμού, εγγύησης /αντεγγύησης χρηματοδοτικών προϊόντων, φορολογικών κινήτρων, κάλυψης κόστους απασχόλησης, εκπαίδευσης εργαζομένων εργοδοτικών εισφορών κ.λπ.)

Οικονομία ζήτησης ή οικονομία παραγωγής και πώλησης?

Η νέα στρατηγική υπέρ των ΜΜΕ να στοχεύει στην διεύρυνση της παραγωγικής βάσης και στο μετασχηματισμό της Ελληνικής οικονομίας «οικονομία βάσης» σε «οικονομία παραγωγής και πώλησης ανταγωνιστικών προϊόντων και υπηρεσιών». Η νέα στρατηγική θα στηρίξει ιδιαίτερα επιχειρήσεις της «πράσινης και οικολογικής οικονομίας» και της «οικονομίας της γνώσης»και κατ επέκταση επιχειρήσεις που βασιζόμενες στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες θα παράγουν προϊόντα της λεγόμενης «νέας οικονομίας ή νέας ζήτησης». Ακόμη η νέα στρατηγική να υποστηρίξει και όλους εκείνους τους κλάδους που παρουσιάζουν υψηλή εγχώρια προστιθέμενη αξία. 

Επομένως να δημιουργηθούν εξειδικευμένα προγράμματα που να στηρίζουν μεταξύ άλλων :

  • Εταιρείες παραγωγής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών νέας ζήτησης (π.χ. πληροφορική, τηλεπικοινωνίες, νέα υλικά, ενέργεια, ήπιες μορφές ενέργειας, εξοικονόμηση ενέργειας, υγεία, ιατρική, φάρμακα, παιδεία, πολιτισμός, πολιτιστική κληρονομιά, περιβάλλον, ψηφιακή τεχνολογία, γενετική, βιολογική γεωργία, αγροτική τεχνολογία και τεχνολογία τροφίμων, τυποποιημένα αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα).
  • Εταιρείες παραγωγής ποιοτικών και ανταγωνιστικών παραδοσιακών προϊόντων που έχουν πληγεί τα τελευταία χρόνια από εταιρείες/προϊόντα χωρών χαμηλού εργατικού κόστους (π.χ. Κίνα-Ινδία) και εταιρείες/κλάδοι υψηλής εγχώριας προστιθέμενης αξίας (π.χ. τουριστικές και εξαγωγικές επιχειρήσεις, ναυτιλία, αργυροχρυσοχοοία, κατασκευές κ.α.)
  • Εταιρείες εγκατεστημένες σε περιοχές που πλήττονται από σοβαρή οικονομική κρίση ή έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (νησιωτικές, ορεινές περιοχές κ.λπ.)
  • Προγράμματα «συμφωνίας ποιότητας» για επιχειρήσεις Ξενοδοχειακές, τουριστικές, εστίασης που θα χρησιμοποιούν και θα προσφέρουν μόνο τοπικά προϊόντα. Προϊόντα υψηλών προδιαγραφών. (π.χ. ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά, θαλασσινά, κρέας, γλυκά κ.α.)
  • Προγράμματα ενίσχυσης για την δημιουργία εταιρικών συνεργιών παραγωγοί, βιοτεχνίες-βιομηχανίες, έμποροι-διακινητές. Στοχεύοντας στην γνώση και εμπειρία των συμβαλλόμενων μελών για ποιότητα και συμφέροντα προϊόντα για τους καταναλωτές από την μια αλλά και μεγιστοποίηση προστιθέμενης αξίας για τους συμβαλλόμενους από την άλλη.Έτσι θα έχουμε μια παραγωγή του πρωτογενούς  τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία) που θα παράγει ποιοτικά προϊόντα και θα αμείβονται για την εισφορά του.

Απ όλα τα προηγούμενα ας αποφασίσουν ή να διαλέξουν προγράμματα και πολιτικές γρήγορα και μην αναζητούμε το μαγικό ραβδί ή λύσεις απ έξω.

Θέσεις, προτάσσεις, απόψεις υπάρχουν και καλούνται οι κοινωνικοί εταίροι στην δύσκολη συγκυρία να καταθέσουν, να συνεννοηθούν και να διεκδικήσουν για τα σπουδαία και τα μεγάλα για τον τόπο και την πατρίδα μας. 

   ============================================================


     


« επιστροφή στη κατηγορία Κοινωνικά

Σημειρινή ημερομηνία Τετάρτη, 16 Αύγ 2017

Αρθρογραφία