Συνέντευξη του Νομάρχη Ρεθύμνου εφ όλης της ύλης.

Εκτύπωση

Συνέντευξη του Νομάρχη Ρεθύμνου εφ όλης της ύλης.

 

Τη Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009 συναντήσαμε
(Από αριστερά) οι κ.κ. Κασιμάτης & Παπαδάκης
τον ανώτατο θεσμικό άρχοντα του τόπου μας, τον Νομάρχη Ρεθύμνου κ. Γιώργη Παπαδάκη, ο οποίος παραχώρησε στο δημοσιογράφο και Εκδότη της εφημερίδας Ρ.Α. και του agorapress.gr κ.Βασίλη Κασιμάτη μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης.
 

Από τη διάρκεια των τρεισήμισι ωρών καταλαβαίνει κανείς ότι αυτά που ειπώθηκαν ήταν άκρως ενδιαφέροντα.
 

Ο κος Νομάρχης αρχικά της συζητήσεως ενδιαφέρθηκε να μάθει «εκ των έσω»  για το αναπτυξιακό σχεδιασμό του Ε.Ο.Ε.Κ. (Εκδοτικού Ομίλου Επιχειρήσεων Κασιμάτη).

Τον ενημερώσαμε στα θέματα της έντυπης ενημέρωσης της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ και των 2 νέων τίτλων που προγραμματίζουμε να εκδώσουμε έως τα τέλη της Άνοιξης, την «Χανιώτικη Αγορά» & «Ηρακλείωτικη Αγορά».

Ακολούθως του παραθέσαμε τις εξελίξεις σχετικά με την ηλεκτρονική μας ενημέρωση και ο λόγος για το agorapress.gr και το AGORATV, το 1ο κατ ουσία ηλεκτρονικό τηλεοπτικό κανάλι της Κρήτης και 6ο στην Ελλάδα. Το Studio που ετοιμάσαμε και τα προγράμματα/εκπομπές του AGORATV ήταν στο ενδιαφέρον της σύντομης αυτής ενημέρωσης.

 

Στο προκείμενο

Η ατζέντα της συνέντευξης περιλάμβανε φλέγοντα θέματα όπως αυτό της Ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ρεθύμνου-Πειραιά, το θέμα της ανέγερσης του νέου Νοσοκομείου Ρεθύμνου, σχολιασμό του επίκαιρου Αγροτικού ζητήματος και τα προβλήματα του Β.Ο.Α.Κ.

 

Καράβι - Ρέθυμνο

Ζητήσαμε από το κ Παπαδάκη να μας σχολιάσει το μείζον θέμα που έχει προκύψει ύστερα από τις εξαγγελίες των προκυρήξεων του ΥΕΝ και για το αν το Ρέθυμνο πρέπει να ενταχθεί και με ποιο τρόπο στις νέες επιδοτούμενες γραμμές του Υπουργείου με το χαρακτηρισμό «Άγονες Γραμμές».

Του θέσαμε ευθέως και την λαϊκή αντίληψη ότι ο χαρακτηρισμός και η ένταξη του Λιμανιού του Ρεθύμνου στις Άγονες Γραμμές είναι ίσως ένα  "γραμματόσημο" που μπορεί να μας πάρει πολλά χρόνια για να το βγάλουμε από τη πλάτη μας, παραθέτοντας και άλλα λιμάνια όπως αυτό της Αμοργού, που πριν αρκετά χρόνια έτυχαν αυτής της πρακτικής και ακόμα και σήμερα υποφέρουν υπό την σκιάν άλλων λιμανιών.

Ο κ Νομάρχης μας απάντησε τα εξής:

Όπως όλοι γνωρίζουμε το θέμα της σύνδεσης του Ρεθύμνου με το Πειραιά είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη του τόπου μας και την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας.

Εμείς σαν τοπικοί φορείς το περασμένο Φθινόπωρο, ζητήσαμε από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τον Υπουργό να τον επισκεφτούμε με Αντιπροσωπεία τόσο από επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όσο και πολιτικής ηγεσίας του Νομού.

 

Ανταποκρίθηκε και  μας υποδέχθηκε ο Υφυπουργός κ. Πάνος Καμένος τον οποίο συναντήσαμε συνοδεία και των Βουλευτών κας Κεφαλογιάννη και κ. Λαμπίρη, του Πρόεδρου της ΤΕΔΚ, κ. Μανωλακάκη και του Δημάρχου Ρεθύμνου, κ. Μαρινάκη.

Του αναφέραμε το γεγονός ότι - Δε πάει άλλο! - και ότι πρέπει να εξευρεθεί άμεσα λύση στο ζήτημα της αποκατάστασης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ρεθύμνου - Πειραιά.

Ο Υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα δοθεί λύση.

 

Ερώτηση Ρ.Α.:

Σε αυτή τη συνάντηση ήταν και ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης ως εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ.

Η ερώτηση που προκύπτει κι αν θέλετε και βάση των αρκετών μηνυμάτων που λάβαμε τότε από τους πολίτες του Ρεθύμνου και όχι μόνο, ήταν κατά ποιαν ιδιότητα και γιατί ήταν  παρών σε μια συνάντηση θεσμικών εκπροσώπων του Νομού μας με τον Υπουργό, ένας και μόνο επιχειρηματίας και όχι ίσως και άλλοι εκπρόσωποι άλλων εταιριών που δραστηριοποιούνται στη Κρήτη, όπως αυτή των «Μινωικών γραμμών» κλπ.

Αυτό μάλιστα και κατά πολλούς άφησε μια άσχημη εντύπωση και εικόνα και πολλοί ήταν αυτοί που έκανα λόγο για δόλο και εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επιχειρηματικών κέντρων.

 

Απάντηση  Νομάρχη:

 

Αυτό που εμάς μας ενδιέφερε και συνεχίζει να μας ενδιαφέρει είναι η σύνδεση του Νομού μας με το Πειραιά για αυτό και  ζητήσαμε να συναντηθούμε με τον Υπουργό και το πράξαμε. Αν δε με απατά η μνήμη μου, νομίζω ότι μόλις την παραμονή της συνάντησης, μάθαμε για το ότι θα παραβρεθεί στη συνάντηση και ο κ. Βαρδινογιάννης.  Ήταν κάτι για το οποίο εμείς σαν φιλοξενούμενοι του κ. Καμμένου δεν μπορούσαμε να εκφέρουμε άποψη και αυτό που κυρίαρχα μας ενδιέφερε ήταν να εκθέσουμε και συζητήσουμε με τον Υφυπουργό τα θέματα που αφορούν στο φλέγον θέμα του Ρεθύμνου και αυτό πράξαμε.

 

Ρ.Α. ...Σχολιασμός

Σε αυτό το θέμα να σχολιάσουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που λάβαμε μόλις χθες βράδι στα χέρια μας και σχετίζονται με την εξαγγελία της προκύρηξης του Διεθνή διαγωνισμού του ΥΕΝ προκύπτουν πολλά και δυσάρεστα ερωτηματικά για το αν τελικά αντιμετωπίζεται με δόλο η όλη κατάσταση στο Ρέθυμνο.

Να δημοσιεύσουμε κάπου εδώ ότι προκυρήχθησαν 16 διεθνείς διαγωνισμοί για την κάλυψη των αντιστοίχων αναγκών των άγονων γραμμών, για 16 διαφορετικά δρομολόγια.

Συμμετοχή σε αυτά δήλωσαν οι εταιρίες:

BLUE STAR - LANE (θυγατρική της ΑΝΕΚ) - HELLENIK SEA WAYS (συμφερόντων Ι.Σ.Βαρδινογιάννη) & NEL.

Τα περίεργα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτούς του διαγωνισμούς είναι ότι στα περισσότερα δρομολόγια  κατετέθησαν «φάκελοι» από μία μόνο εταιρία, γεγονός που εγείρει πολλά ερωτηματικά ως προς το αν τελικά υπάρχει προσυνεννόηση  μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών για το αν ίσως μοιράζουν τη πίτα αναμεταξύ τους.

Βέβαια κάποια  πράγματα είναι οφθαλμοφανή!

Σε ότι αφορά το Ρέθυμνο σας ανακοινώνουμε ότι βγήκε η γραμμή:

Πειραιάς - Κύθηρα - Ρέθυμνο

Ρέθυμνο - Αντικύθηρα - Κύθηρα - Γύθειο - Πειραιάς.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές της εφημερίδας μας, η μοναδική εταιρία που κατέθεσε φάκελο είναι η LANE της ΑΝΕΚ με πλοία το Βιτσέντζος Κορνάρος και το Ιεράπετρα.

Συνεπώς το Ρέθυμνο εντάχθηκε δυστυχώς, όπως είχαμε γράψει και προβλέψει σε σχετικό άρθρο προ ημερών, σε επιδοτούμενη άγονη γραμμή και που όλοι βγάζουμε δια γυμνού οφθαλμού τα σχετικά συμπεράσματα.

 

Απάντηση Νομάρχη:

 

Κε Κασιμάτη έτσι όπως το θέτετε το θέμα ίσως να έχει κάποια βάση αλλά εμάς μας ενδιαφέρει κυρίως να υπάρχουν εναλλακτικά σενάρια για την αποκατάσταση της σύνδεσης του λιμανιού μας με τον Πειραιά.

Επομένως εκτός από τις εξαγγελίες του ΥΕΝ σχετικά  με τις επιδοτούμενες γραμμές, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την πρωτοβουλία των συμπολιτών μας για την ίδρυση ναυτιλιακής εταιρίας Λαϊκής Βάσης με την επωνυμία "Κρητικές Θαλάσσιες Γραμμές Ρεθύμνου". 
Και από ό,τι μου λέτε, έχετε πληροφοριες ότι  είναι υπό ίδρυση και μια ακόμα εταιρία, με την επωνυμία Ν.Ν.Ε.Ρ. ή Α.Ν.Ε.Ρ. με φορολογική και φυσική έδρα το Ρέθυμνο, η οποία  ενδιαφέρεται για τη γραμμή "Ρέθυμνο - Πειραιάς".

Σε ό,τι αφορά στη μελέτη βιωσιμότητας - σκοπιμότητας της ίδρυσης ναυτιλιακής εταιρίας λαϊκής βάσης, συνολικού ύψους 25.000 Ευρώ, που η Νομαρχία Ρεθύμνου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο παρήγγειλαν στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, αναμένουμε στα μέσα Φεβρουαρίου το πόρισμα της μελέτης αυτής.  

 

 

Ακολούθως με το κ. Παπαδάκη συζητήσαμε το θέμα της Υγείας στο Ρέθυμνο και την ίδρυση βέβαια του νέου Νοσοκομείου.

 

Ερώτηση Ρ.Α.:

Πείτε μας παρακαλώ τη γνώμη σας στα θέματα της υγείας στο Ρέθυμνο και για το που έχει φτάσει το θέμα του Νοσοκομείου που ταλανίζεται και απασχολεί έντονα το τελευταίο καιρό τη τοπική μας κοινωνία.

 

Απάντηση Νομάρχη:

 

Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε τη λειτουργία του παλιού Νοσοκομείου ενώ ταυτόχρονα γίνονται οι προσπάθειες και τα βήματα για την ίδρυση ενός νέου νοσοκομείου που μετά από 10- 15 χρόνια θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στους Ρεθυμνιώτες.

Να σημειώσω ότι το παλιό Νοσοκομείο εδώ και μισό αιώνα έχει προσφέρει πολύ μεγάλες υπηρεσίες στους Ρεθυμνιώτες. Το Ρέθυμνο όμως κάποτε είχε 10.000 κατοίκους και τώρα αυτό το νούμερο έχει τετραπλασιαστεί  αν λάβει κανείς υπόψη και τους φοιτητές και επισκέπτες.

Αυτή τη στιγμή το παλιό νοσοκομείο παρά τις επεκτάσεις του είναι σε πλήρη αδυναμία να προσφέρει σύγχρονες υπηρεσίες και ανέσεις.

Παράλληλα και η έλλειψη στελεχιακού δυναμικού συμβάλει αρνητικά σε αυτό και έτσι έχει πλέον φτάσει στα όριά του, όπως άλλωστε ομολογούν και οι εργαζόμενοι σε αυτό ιατροί  και  νοσηλευτικό προσωπικό.

Είναι απαίτηση της Ρεθυμνιώτικης κοινωνίας-  και έπειτα από σχετικό νομαρχιακό συμβούλιο που κάναμε προ διμήνου επί αυτού του θέματος πήραμε ομόφωνη απόφαση και  εκθέσαμε στον Υπουργό Υγείας κ. Αβραμόπουλο όλα τα ανωτέρω, αλλά δεν λάβαμε καμία απάντηση. Και το χειρότερο δεν έγινε καμία απολύτως βελτίωση. Αντίθετα τα πράγματα χειροτερεύουν μέρα με την ημέρα.

Εμείς θα επιμείνουμε και έχουμε αποφασίσει να «δυναμώσουμε» τις κινητοποιήσεις μας, σαφώς όχι με κλείσιμο των δρόμων ... που είναι και της μόδας τελευταίως, αλλά σχεδιάζουμε να πάμε κατευθείαν στον Υπουργό και να ζητήσουμε με έντονα διαβήματα το ορθό και λογικό για το Νομό μας.
 Καταλήγουμε λοιπόν ότι το νέο νοσοκομείο είναι εντελώς απαραίτητο για  να καλύψει τις ανάγκες του τόπου μας. Είναι απαραίτητη η γνωμοδότηση του Υπουργείου. Όπως καταλαβαίνετε χρειάζονται πολλά χρήματα για ένα τέτοιο Νοσοκομείο και ειδικότερα τώρα που έχει προκύψει πρόβλημα σχετικά με την οικοπεδική έκταση τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο. Εδώ και χρόνια συζητείται το θέμα, αλλά ακόμα βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν.

 

Ερώτηση Ρ.A.:

Γιατί έχει κολλήσει το θέμα από τη ΔΕΠΑΝΟΜ και ποια είναι τελικώς η έκταση που πραγματικά χρειάζεται διότι ακούγονται πολλά και διάφορα.

 

Απάντηση Νομάρχη:

Πενήντα με ογδόντα είναι τα στρέμματα που χρειάζονται ως ελάχιστο και περίπου εκατό κατά το μέγιστο και πρέπει να είναι κοντά στους οδικούς άξονες.

Εκτιμώ δε, ότι είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης σε συνεργασία με τη Πανεπιστημιακή κοινότητα για να δοθεί λύση στο φλέγον αυτό θέμα.

Πρέπει να γίνουν παραχωρήσεις.

 

Ερώτηση Ρ.Α:

Πως βλέπετε τα αντισταθμιστικά που ζητά το Πανεπιστήμιο και αναφέρομαι στο οικόπεδο του υπάρχοντος Νοσοκομείου. Ακούγεται ότι το ζητούν για να το κάνουν Φοιτητική εστία ή ότι Πανεπιστημιακή πτέρυγα.

 

Απάντηση Νομάρχη:

Έχω ακούσει σχετικώς αλλά δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο συγκεκριμένα. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι δεν πρέπει να τίθεται ζήτημα ανταλλαγμάτων.

Αν δηλαδή γίνεται λόγος για το τι μου δίνεις για να σου δώσω, κρίνω ότι κατεβάζουμε το επίπεδο της κουβέντας αλλά δε νομίζω ότι το Πανεπιστήμιο έχει τέτοιες προθέσεις.

 

Στο Νομάρχη κ. Γιώργη Παπαδάκη θέσαμε το θέμα του Β.Ο.Α.Κ.

 

Ερώτηση Ρ.Α:

Ποια είναι η γνώμη σας σχετικώς με την ανύπαρκτη δρομολόγηση λύσεων για το μείζον πρόβλημα του Β.Ο.Α.Κ.

Σε περίπτωση που χρειαστεί να γίνουν δυναμικές ενέργειες και αναφερόμαστε σε συμβολικές λύσεις όπως αποκλεισμό της Εθνικής οδού ή κλείσιμο των λιμανιών, εσείς τι θέση θα πάρετε, με δεδομένο ότι ούτε καν η στοιχειώδης ασφαλτόστρωση δεν γίνεται πλέον με αποτέλεσμα όταν βρέχει λιγάκι να μετατρέπεται σε παγοδρόμιο?

 

Απάντηση Νομάρχη:

Υπάρχουν συγκεκριμένα ζητήματα που προκύπτουν από την άθλια κατάσταση που βρίσκεται σήμερα ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης

Έχει άμεση οικονομική σχέση. Είναι τρομερό να χρειάζεσαι ένα μεροκάματο όπως λέει ο λαός, για να πας από τα Χανιά στο Λασίθι και άλλο ένα για να γυρίσεις.

Έχει σχέση με την οδική ασφάλεια των Κρητικών οδηγών και των χιλιάδων επισκεπτών του νησιού μας.
Να μην ξεχνάμε ότι το Ρέθυμνο ήταν πρώτος Νομός της Ελλάδας σε ατυχήματα το 2003 αναλογικά του πληθυσμού μας και συγκεκριμένα το κομμάτι από το Πετρέ έως το Λατζιμά.

Επομένως είναι το πρώτο έργο που χρειάζεται στη Κρήτη.

Εντούτοις όμως δεν είναι στις προθέσεις του κράτους να δοθεί η κατάλληλη χρηματοδότηση για τη κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου.

Στο ΕΣΠΑ υπάρχουν κάποια νούμερα ενδεικτικά που δε ξεπερνούν τα τετρακόσια εκατομμύρια ευρώ ενώ το απαιτούμενο ποσό είναι ενάμιση δισεκατομμύρια ευρώ για στοιχειώδης παρεμβάσεις και όχι ουσιαστική αναβάθμιση, τύπου Εγνατίας Οδού κλπ.

 

Για όλους αυτούς τους λόγους το θεωρώ αναγκαίο το έργο και είμαι συμπαραστάτης σε όποιους κάνουν ενέργειες για να βοηθήσουν στο να γίνει ο ΒΟΑΚ ένα διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.

 

"Για ξεχασμένη υποδομή οδοποιίας" έκανε λόγο ο Νομάρχης για το ΒΟΑΚ ο οποίος έχει κατασκευαστεί επί δικτατορίας και "υπάρχουν διαχρονικές πολιτικές ευθύνες" και θέλοντας να πει  τα πράγματα με το όνομά τους πρόσθεσε ότι δεν είναι μονοσήμαντες οι ευθύνες.

Μόνο το κράτος είναι αρμόδιο και μόνο αυτό πρέπει να δώσει λύση είπε ο κ. Νομάρχης και αναφέρθηκε βεβαίως στο ΥΠΕΧΩΔΕ .

Έκανε μάλιστα και αναφορά στη σκέψη που υπάρχει να μπουν ακόμα και διόδια προκειμένου να βρεθεί η σωστή χρηματοδότηση με δεδομένο ότι στους περισσότερους συγχρόνους αυτοκινητοδρόμους συναντούμε διόδια τα έσοδα των οποίων εξυπηρετούν αφενός στη κατασκευή αλλά και αφετέρου στη σωστή συντήρηση μακροπρόθεσμα.

«Αν δηλαδή έχουμε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο με τούνελ, γέφυρες κλπ και καλύπτουμε την απόσταση από Χανιά σε Άγιο Νικόλαο σε 50 λεπτά, δε νομίζω ότι θα υπάρξει κανείς που θα εναντιωθεί στο μέτρο των διοδίων», πρόσθεσε ο κ. Παπαδάκης.

 

Αφού  ευχαριστήσαμε το κ. Νομάρχη για τη τόσο πολύωρη συνάντηση (3,5 ώρες), κλείσαμε την ενδιαφέρουσα συνέντευξη  και δεσμευτήκαμε εκατέρωθεν να υπάρχει μια διαρκής συνεργασία Νομαρχίας και ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ για τη σωστή, πλήρη και αδέσμευτη ενημέρωση του μεγάλου αναγνωστικού μας κοινού.


 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Δευτέρα, 25 Σεπ 2017

Αρθρογραφία