Ρεθυμνιώτικες επιτυχίες στις Αθηναϊκές εφημερίδες

Εκτύπωση

Ρεθυμνιώτικες επιτυχίες στις Αθηναϊκές εφημερίδες

  • Τίτλος: Ο «Καλλικράτης» μπορεί να δώσει νέα πνοή στην τουριστική ανάπτυξη
  • Μια Ρεθεμνιώτισσα τιμά το Ρέθυμνο με αλλεπάλληλες δημοσιεύσεις στις μεγαλύτερες Αθηναϊκές οικονομικές εφημερίδες.

31/10/10

 

Ένα σημαντικό άρθρο δημοσιεύτηκε σήμερα στην οικονομική εφημερίδα «ΚΕΡΔΟΣ της Κυριακής» (31/10/10) το οποίο υπογράφει η υποψήφια δημοτική σύμβουλος Ρεθύμνου κ. Βάσσω (Βάγιο) Κασιμάτη.
Η κ. Κασιμάτη γνωστή για τον αγώνα που καταβάλλει στα Αθηναϊκά μέσα για το τουριστικό Ρέθυμνο, εν μέσω άλλων τονίζει την αναγκαιότητα της "διακεκριμένης" καθώς και ενισχυμένης συμμετοχής των νέων «Καλλικρατικών» δήμων στα αμιγώς τουριστικά θέματα προβολής και διαχείρισης. Χαρακτηριστικά αναφέρει:
«Πρέπει σε κάθε Περιφέρεια - Δήμο της χώρας να δημιουργηθούν υπηρεσίες Τουριστικής Ανάπτυξης, με αποκλειστική αρμοδιότητα τη λύση του μείζονος προβλήματος για όλες τις περιοχές, που είναι η έντονη εποχικότητα.
Αυτό προϋποθέτει ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού και τουριστικο-οικιστικών επενδύσεων.»

Ακολούθως το κείμενο που δημοσιεύτηκε στην εγκυρότερη οικονομική εφημερίδα της χώρας (ΚΕΡΔΟΣ).

Σημείωση: (Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας μας, το επόμενο Σάββατο 6/10/10, μια ακόμα οικονομική εφημερίδα «Ο ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ» θα δημοσιεύσει ανάλογο άρθρο της κ. Βάσσω (Βάγιο) Κασιμάτη.)
  _____________________________________________________________________

Τίτλος άρθρου:
Ο «Καλλικράτης» μπορεί να δώσει νέα πνοή στην τουριστική ανάπτυξη
Κέρδος 31/10/10, σελίδα 12.

Της Βάσσως (Βάγιο) Κασιμάτη*

«Σε αυτήν την εξαιρετικά σκληρή οικονομική πραγματικότητα για τη χώρα μας είναι ανάγκη να στηριχθεί η ανάπτυξη εκείνων των τομέων της επιχειρηματικής δραστηριότητας, στους οποίους η χώρα μας διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Σε αυτή την κατηγορία, προφανώς, ο τουρισμός είναι η «πρώτη δύναμη», λόγω της καταπληκτικής φύσης, της ποικιλομορφίας των νησιών μας, της ιδιαίτερης μορφολογίας και του κλίματος, που είναι ίσως το καλύτερο της Ευρώπης.

Στη νέα στρατηγική για την ανάπτυξη του τουρισμού, που πρέπει να κινηθεί με αποκλειστική στόχευση την ποιότητα και όλες τις μορφές τουρισμού, η νέα αυτοδιοικητική δομή της χώρας, που φέρνει ο «Καλλικράτης», καλείται να διαδραματίσει πρωτεύοντα ρόλο. Πρέπει σε κάθε Περιφέρεια - Δήμο της χώρας να δημιουργηθούν, ξεχωριστά, υπηρεσίες Τουριστικής Ανάπτυξης, με αποκλειστική αρμοδιότητα τη λύση του μείζονος προβλήματος για όλες τις περιοχές, που είναι η έντονη εποχικότητα, καθώς σχεδόν σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς, η σεζόν περιορίζεται στο διάστημα Μαΐου-Οκτωβρίου.
Προς την κατεύθυνση αυτή, κάθε Περιφέρεια και οι Δήμοι της, αξιοποιώντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, πρέπει να αναπτύξουν και να προβάλουν τις ανάλογες εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Οι ιδέες για τις μορφές αυτές είναι δεκάδες (π.χ. θρησκευτικός, ορειβατικός, ιατρικός κλπ), και χρειάζεται να αξιολογηθεί η σημασία και η βαρύτητα στη κάθε περιοχή. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει, κατά τη γνώμη μας, να δοθεί στις ακόλουθες ειδικές μορφές τουρισμού:

  • ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ :

Αναπτύσσοντας αυτόν τον τομέα (όπως η Σλοβακία με τις ξενόγλωσσες πανεπιστημιακές σχολές), αφενός μεν θα γλιτώναμε συνάλλαγμα από τις σπουδές των δικών μας παιδιών και τα πολλαπλά ταξίδια των γονιών τους και θα προσελκύαμε σπουδαστές από όλα τα γειτονικά κράτη (Βαλκανικά και Αραβικά). Αυτή η δράση δημιουργεί πολλαπλά ταξίδια προς τη χώρα μας καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου και κυρίως τους μη τουριστικούς μήνες.

  • ΤΟΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ & ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ:

Χάρη στο τέλειο κλίμα που διαθέτουμε, η χώρα μας κάλλιστα μπορεί να αναπτύξει τον τομέα θεραπείας και αποκατάστασης αλλοδαπών ασθενών, σε επιλεγμένες περιφέρειες της χώρας μας. Επιτέλους πρέπει να πάρει ένα τέλος το θέμα αξιοποίησης όλων των ιαματικών πηγών της χώρας μας, όπου όλες οι μέχρι στιγμής κυβερνήσεις έχουν αδιαφορήσει πλήρως για την αξιοποίησή τους.
Γιατί οι Γερμανοί έχουν αξιοποιήσει τις ιαματικές πηγές τους στο Baden Baden, ή στην Konstanz, με 12 μήνες εισερχόμενο τουρισμό το χρόνο και εμείς ακόμα φιλοσοφούμε για το πώς θα αξιοποιήσουμε τον Καϊάφα, την Κυλλήνη, ή τη Κύθνο κλπ.; Η μορφή αυτή του τουρισμού, έχει απίστευτα οφέλη, η Ελλάδα διαθέτει τις καλύτερες ιαματικές πηγές τις Ευρώπης, όπου με ένα δυναμικό marketing και management θα είχε τεράστια οφέλη από εισερχόμενο και εγχώριο τουρισμό.

  • ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ :

Ελλάδα σημαίνει Πολιτισμός και αυτή η μορφή τουρισμού είναι από τις βασικότερες προς αξιοποίηση από όλες τις Περιφέρειες και τους Δήμους της χώρας μας. Πρέπει να δημιουργήσουν όλα τα μουσεία της χώρας μας ένα τμήμα marketing και προβολής τους, όπου με την βοήθεια των Δήμων να οργανώνουν διεθνείς θεματικές ενότητες όλο τον χρόνο, με σκοπό την διάνθιση του Ελληνικού πολιτισμού μας. Πρέπει με ειδικούς τρόπους να φέρουμε τους νέους Έλληνες στα μουσεία, μέσω συναυλιών, εκθέσεων κλπ.

  • ΣΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ-ΟΙΚΙΣΤΙΚΑ PROJECTS :

Η κάθε Περιφέρεια της χώρας μας πρέπει να ολοκληρώσει το χωροταξικό της σχέδιο και σε συνεργασία με όλους τους Δήμους της και το πολεοδομικό σχέδιο. Δίχως αυτά τα δύο δεν μπορούμε να μιλάμε για τουριστικο-οικιστική ανάπτυξη. Φανταστείτε ότι τα τελευταία 10 χρόνια η χώρα μας έχει κλείσει τελείως την πόρτα νέων επενδύσεων σε αυτόν τον τομέα, λόγω έλλειψης ολοκληρωμένου χωροταξικού σχεδίου.
Η εναλλακτική μορφή αυτού του τουρισμού, μπορεί άμεσα να λύσει το οικονομικό πρόβλημα της χώρας.
Η ζήτηση υπάρχει, από νομοθετικό καθεστώς πάσχει η χώρα μας, και γι΄ αυτό το λόγο το τιμόνι οφείλουν πλέον να πάρουν στα χέρια τους οι Περιφέρειες, για άμεσες λύσεις και άμεσες υλοποιήσεις τουριστικο-οικιστικών οικισμών.
Για να λύσουμε άμεσα το τεράστιο οικονομικό πρόβλημα της χώρας μας πρέπει οι Περιφέρειες με το FAST TRACK, να αδειοτούν σε διάστημα το πολύ 2 μηνών μεγάλα τέτοια projects κατασκευής κατοικιών και γιατί όχι σε κρατική γη, μια και ο ίδιος κρατικός μηχανισμός με τις εκάστοτε κυβερνήσεις έφτασαν τη χώρα σε αυτό το οικονομικό αδιέξοδο. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο μπορούν οι Περιφέρειες να αξιοποιήσουν την κρατική γη και οι αντίστοιχα τοπικές κατασκευαστικές εταιρείες με προσωπικό προερχόμενο από τις ίδιες, θα κάνουν την εκάστοτε ανάπτυξη στη περιοχή τους, φέρνοντας πλούτο και θέσεις εργασίας.

  • ΣΤΟΝ ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΟ - ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ :

Έχουμε το καλύτερο οικόπεδο στο κόσμο, με την ομορφότερη μορφολογία και το καλύτερο κλίμα του κόσμου.
Ας προστατεύσουμε την υπέροχη Ελληνική φύση, τις λίμνες της, τα όμορφα ποτάμια της, τα πάμπολλα και ποικιλόμορφα δάση της, μέσω δραστικών μέτρων που πρέπει να λάβουν οι δήμοι και οι περιφέρειές μας.
Δυστυχώς με την παντελή αδιαφορία υλοποίησης στρατηγικού σχεδιασμού προστασίας της Ελληνικής φύσης, έχουμε κάψει μεγάλο ποσοστό επιφάνειας αυτού του παράδεισου.
Πρέπει η κάθε Περιφέρεια με δραστικά μέτρα να προστατεύσει το περιβάλλον, γιατί χωρίς αυτό δυστυχώς χάνουμε και τον τουρισμό μας, (η Πρέβελη είναι ένα τραγικό παράδειγμα).
Πρέπει να οργανώσει η κάθε περιφέρεια τα φυσιολατρικά μονοπάτια, να προστατέψει όλα τα δάση της εκάστοτε περιοχής της, να δημιουργήσει δασικούς δρόμους και να κάνει επισκέψιμα όλα τα δάση της περιφέρειας για τα οχήματα της πυροσβεστικής για άμεση λύση των πυρκαγιών, και φυσικά να οργανώσει ομάδες δράσης αντιμετώπισης της φωτιάς. Πρέπει επίσης να γίνουν μεγάλες εξορμήσεις αναδάσωσης, για να αναπλάσουμε τις καμένες περιοχές για τις γενιές που έρχονται.

Οι μέχρι σήμερα νομαρχιακοί - δημοτικοί μηχανισμοί ανάπτυξης του τουρισμού των περιοχών τους, μέσω προβολής τους σε εκθέσεις με φυλλάδια και διάφορα διαφημιστικά, δυστυχώς δεν έλυσαν το πρόβλημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
Αυτή η μέθοδος, απλά συντήρησε τη παρούσα κατάσταση και δεν δημιουργεί καμία εποικοδομητική τουριστική ανάπτυξη. Με λίγα λόγια προσπαθούσε να κρατήσει μια φωτιά αναμμένη, η οποία όμως δυστυχώς δεν είχε ανάψει σωστά.

Οι Περιφέρειες και οι Δήμοι με τα δυναμικά και εξειδικευμένα στελέχη τους, οφείλουν να δουλεύουν αποκλειστικά και μόνο στο τομέα ανάπτυξης του τουρισμού της περιοχής τους, 12 μήνες το χρόνο για τη λύση του προβλήματος της ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ μέσω δημιουργίας νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού, με ένα και μόνο σκοπό: να φέρουν ΠΛΟΥΤΟ και ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ στην περιοχή τους.

Επίλογος
Αποκλειστικοί συνοδοιπόροι σε όλους τους δήμους, θα είναι όλοι οι επιχειρηματίες των δήμων, που με τη δυναμική τους συμμαχία-συνεργασία, θα αλλάξουν με πρωτότυπους τρόπους και οριστικά πλέον την τουριστική εικόνα των πόλεων και των γύρω περιοχών που υπάγονται σε αυτές.
Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με κλειστά μαγαζιά δεν γίνεται.

Θέτοντας σε όλους δήμους και στην περιφέρεια, σωστό και άμεσο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό και γερές βάσεις σε υποδομές όπως, δρόμους, πολλά παρκινγκ, λιμάνια, αεροδρόμια, πράσινο παντού, που είναι η βασικότερη προϋπόθεση προσέλκυσης επισκεπτών όλο το χρόνο, πρέπει όλοι οι δήμοι της χώρας να αναπτύξουν τουριστική θεματικότητα για 12 μήνες το χρόνο, με σκοπό ο επισκέπτης-τουρίστας να βρει ενδιαφέρουσα και ελκυστικά όμορφη τη εκάστοτε πόλη και την περιοχή της, για να έχει λόγους να την επισκέπτεται.

Αυτό προϋποθέτει know-how, εντατική εργασία από εξειδικευμένους του κλάδου, πλήρη και διαρκή συνεργασία με όλα τα υπουργεία, και τους τουριστικούς επιχειρηματίες των δήμων, για να μπορέσουν όλοι οι δήμοι της   χώρας μας να έχουν ΑΝΕΒΑΣΜΕΝΑ ΤΑ ΡΟΛΑ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΜΑΣ 12 ΜΗΝΕΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ !!!»

Βιογραφικό συντάκτη:

  • * Η κυρία Βάγιο (Βάσσω) Κασιμάτη (υποψήφια δημοτικής σύμβουλος Ρεθύμνου με τον συνδυασμό "Συμμαχία για το Ρέθυμνο - Κωστής Μαθιουδάκης"), είναι επιχειρηματίας, με αποκλειστική και μακροχρόνια δραστηριότητα στον τουρισμό, με εξειδίκευση στο marketing & sales management μεγάλων ξενοδοχειακών συγκροτημάτων και τουριστικο-οικιστικών projects. Είναι από τους πρωτοπόρους στην ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού σε μεγάλα ελληνικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα, με σημαντική εμπειρία στην εφαρμογή  προγραμμάτων  περιβαλλοντικής διαχείρισης. Έχει συμμετάσχει και οργανώσει πολλά τουριστικά συνέδρια για τις ειδικές μορφές τουρισμού και τις επενδύσεις σε τουριστικο-οικιστικά projects, με προσέλκυση ξένων επενδυτών.Είναι μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε.) και από τα ιδρυτικά μέλη το Συνδέσμου Ξένων Επενδυτών στον Τουρισμό (A.F.I.T.)

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Τρίτη, 25 Νοέ 2014

Αρθρογραφία