για το υπόγειο γκαράζ στους Τέσσερις Μάρτυρες

Εκτύπωση

... για το υπόγειο γκαράζ στους Τέσσερις Μάρτυρες

Ο κ. Νίνος Νίνος, επικεφαλής της δημοτικής μειοψηφίας στο Δήμο Ρεθύμνου, τοποθετήθηκε στο θέμα του υπόγειου γκαράζ στους 4 Μάρτυρες,ι αναφορικά με τις αποφάσεις και την συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο της 16 Ιουνίου 2010.

21/6/10
του Νίκου Νίνου

Στο δημοτικό συμβούλιο της 16 Ιούνη, συζητήθηκε το θέμα της δημοπράτησης του υπόγειου γκαράζ Τεσσάρων Μαρτύρων.

Στην τοποθέτηση μου δήλωσα ότι δεν μετέχω στην συζήτηση, επειδή είναι ξεκάθαρες οι διαφορετικές απόψεις μου με τις οποίες αντιμετωπίζω τούτη την [ αντιφατική ,πρόχειρη ,αποσπασματική και αρνητική ,κατά την άποψη μου (με την τεκμηρίωση της που έχω δημοσιοποιήσει) ]δράση της δημοτικής πλειοψηφίας του δήμου μας.

Επομένως ,μια εμπλοκή μου στη συζήτηση επί δεδομένης πρότασης στην οποία διαφωνώ, δεν είχε νόημα και θα νομιμοποιούσε πολιτικά την δρομολογημένη ( με πλειοψηφία μιάς ψήφου!),επιδίωξη της δημοτικής πλειοψηφίας!

Για τον ίδιο λόγο ,κατά την ψηφοφορία στο τέλος της συζήτησης του θέματος, δήλωσα ,απλά, «παρών»!

Στον τοπικό τύπο γράφτηκε αυτή η άρνηση μου και επειδή μπορεί να δημιούργησε απορίες , στους συμπολίτες ,οφείλω να εξηγήσω και προβαίνω στην παρούσα δήλωση μου.

1/ Πριν την απόφαση για το παρόν υπόγειο γκαράζ ,θεωρώ ,ότι χρειαζόταν μια συζήτηση ως προς το τι χρειάζεται να γίνει εκεί ,μέσα από τα δεδομένα μιας συγκεκριμμένης κυκλοφοριακής πολιτικής την οποία έπρεπε να είχαμε καταγράψει να την είχαμε οριοθετήσει και να την είχαμε αποφασίσει !Ο δήμος μας σήμερα λειτουργεί «πελαγοδρομώντας», δεν έχει «μπούσουλα», «δεν ξέρει τι γυρεύει».
Υπάρχει μια εγκεκριμμένη κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης μας, την οποία έχουμε απαξιώσει και «καταργήσει» ,χωρίς να ασχοληθούμε μαζί της!
Μιλούμε ,(και δηλώνουμε «οπαδοί» της), για βιώσιμη κινητικότητα ,και άλλες «σύγχρονες» κυκλοφοριακές ορολογίες, αλλά πράττουμε και παίρνουμε αντίστροφες υλοποιητικές αποφάσεις.
Ποτέ ,στο δημοτικό συμβούλιο ,δεν ήρθανε προτάσεις ,δεν μιλήσαμε ,δεν προβληματισθήκαμε, δεν χαράξαμε κυκλοφοριακή πολιτική.
Σε ένα δημοτικό συμβούλιο μπήκε ,έτσι εντελώς «ξεκάρφωτα», και αποφασίσθηκε ,κατά πλειοψηφία, ένα νούμερο των «τουλάχιστον 550 θέσεων», χωρίς καμιά αιτιολόγηση ,χωρίς να υπάρχει καμιά αναφορά σε μελέτη ή προεργασία από τις οποίες να «βγήκε» αυτό το μέγεθος γκαράζ!
Ετσι πρόχειρα, ανερμάτιστα, αναιτιολόγητα και αυθαίρετα «βαπτίσθηκε» τούτο το υπόγειο γκαράζ και «κτίσθηκ廨το οικοδόμημα που προωθήθηκε προς δημοπράτηση.

2/ Η διαδικασία που «κτίσθηκε», με αυτήν την πλειοψηφία της μιας ψήφου ,θα οδηγήσει ,( αν προκύψει εργολάβος!), σε προβληματικές καταστάσεις για την πόλη και για τον δήμο, δεν θα λύσει προβλήματα αλλά θα δημιουργήσει!.

2-α/ θα αναλώσει τον μοναδικό πνεύμονα της πόλης, το οικόπεδο των Τεσσάρων Μαρτύρων, που αποτελεί την τελευταία «ελπίδα» για μια βιώσιμη πόλη.
Το κουταλομέτρημα των μ2 που παρουσιάζεται ,(που αναφέρεται στα 2500 μ2 ανωδομής, τα οποία θα είναι σημαντικώς περισσότερα),δεν δίνει την ακριβή εικόνα.
Η πλατεία που θα μείνει δεν θα είναι 8500 μ2 ? 1375 = 7125 μ2 αλλά πολύ λιγότερη!
Ενώ παγκοσμίως χαράσσονται ,και υλοποιούνται πολιτικές κατεδαφίσεων οικοδομημένων χώρων για να «αναπνεύσουν» οι πόλεις, εμείς πράττουμε το ανάποδο , κτίζοντας όποια οικόπεδα μας έχουν «ξεφύγει» και είναι αδόμητα!

2-β/ υλοποιούμε υποδομές (βλέπε Λεωφόρους Μοάτσου και Κουντουριώτη, βλέπε επικείμενο έργο Γερακάρη-Δημακοπούλου, βλέπε εκτελούμενο έργο παληάς εθνικής οδού, βλέπε υποβεβλημένες προτάσεις μας για χρηματοδοτήσεις έργων, κλπ )που προκύπτουν ,(και «υπηρετούν»), από την «βιώσιμη κινητικότητα»,όπερ σημαίνει ,ότι η χρήση του ιδιωτικού οχήματος οδεύει προς «απαγόρευση» ( μέσα από κίνητρα και αντικίνητρα που οφείλουμε να υλοποιήσουμε).
Όμως ,εμείς εγκαθιστούμε ένα «Μινώταυρο», στον οποίο θα πρέπει να στέλνουμε «θυσίες» για να συντηρηθεί! Αν δεν στείλουμε θα έχουμε «συνέπειες»!
Ποιοι θα είναι τα «θύματα» του «Μινώταυρου» ;

2-γ/ Σε οξύμωρη επιχειρηματολόγηση, ακούσαμε ,ότι τα 2500( + τα υπόλοιπα!) μ2 του δημου αλλά και των τραπεζικών κτιρίων που θα λειτουργήσουν εκεί, (στην αντιπαροχή που θα εκμεταλλευθεί ο εργολάβος), θα φέρουν πελάτες στο υπόγειο γκαράζ!

Δηλαδή, σε απλή διατύπωση, στήνουμε εκεί μια «επιχείρηση» προσέλκυσης ιδιωτικών αυτοκινήτων, ενώ λέμε και ευαγγελιζόμαστε ακριβώς την αντίθετη επιδίωξη μας!

2-δ/ ο εργολάβος μας, θα αποκτήσει «ιδιοκτησία» του δημόσιου χώρου, και θα τον εκμεταλλευθεί σαν ιδιοκτήτης με επιχειρηματικά κριτήρια!
Ολοι γνωρίζουν τι σημαίνει αυτό, και απλά ,σαν απόδειξη, επισημειώνω τα τελευταία γεγονότα της αγανάκτησης-επανάστασης των πολιτών ενάντια στα ,«συγγενικής οικονομικής», διόδια των εθνικών οδών της χώρας μας.
Είναι ξεκάθαρο ,ότι θα υπάρξει «άγριο κυνηγητό» των οδηγών, για να «μπούν» στο υπόγειο γκαράζ.
Είναι επίσης ξεκάθαρο, ότι το υπόγειο γκαράζ, θα λειτουργήσει απολύτως μονοπωλειακά, με ο,τι μπορεί να σημαίνει , για την πόλη και τους πολίτες, τούτη η αλήθεια!
Ποιος θα προστατεύσει τους πολίτες ;
Οπωσδήποτε όχι ο δήμος, που θα είναι συνεταίρος σε αυτό το, υποχρεωτικό, «άρμεγμα» των οδηγών.

2-ε/ υπερτονίζεται ,από τον δήμο, ότι υπάρχει ενδιαφέρον επενδυτών, και ότι οι όροι που επιβάλλει ο δήμος είναι ιδιαίτερα σκληροί!
Θα δείξει ,( όπως λέει ο λαός μας), το αν υπάρχει ενδιαφέρον και τι ύψους και ποιού περιεχομένου ,είναι αυτό το ενδιαφέρον.
Επίσης , «θα δείξει» πόσο «ισχυρός» μπορεί να είναι, στην πράξη, ο δήμος, και πόση σημασία μπορούν να έχουν αυτοί οι ισχυρισμοί του.
Δυστυχώς , η ιστορία διδάσκει , ότι το «χρήμα» ,το «κεφάλαιο», είναι ισχυρότερο και επιβάλλεται.
Επίσης είναι σίγουρο, ότι ο επενδυτής θα επιδιώξει να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του, και θα αξιοποιήσει όποιοδήποτε « κόμα» και οποιαδήποτε «κεραία» βρεί στην σύμβαση του και στις διαδικασίες.

2-στ/ το γκαράζ που θα «στήσουμε» στο κέντρο της πόλης μας, θα αποτελεί το «Ευαγγέλιο» , το «Σύνταγμα», που θα οριοθετεί και θα δεσμεύει, την κυκλοφοριακή πολιτική του δήμου!
Δηλαδή ,ουσιαστικά εκχωρούμε στον επενδυτή την κυκλοφοριακή λειτουργία της πόλης μας.
Διότι, είναι σαφές ,ότι οποιαδήποτε απόφαση του δήμου ,που θα επιρρεάζει ,ποιοτικά ή ποσοτικά, την πελατεία του γκαράζ, θα οδηγεί σε αντιρρήσεις, αγωγές κλπ απαιτήσεις του επενδυτή.
Οι αριθμοί και η εμπειρία ,[αλλά και η απλή λογική!],λένε ,ότι μετά την λειτουργία της μαζικής μεταφοράς (πχ στην κεντρική περιοχή της Αθήνας,ένα μήνα μετά την λειτουργία του μετρό,είχαμε πτώση 20%) ,πέφτει κατακόρυφα η πελατεία στα πάρκινγκ του κέντρου.
Αρα θα έχουμε πρόβλημα να υλοποιήσουμε δράσεις ποιοτικές, αφού θα μειώνεται η πελατεία, και η βιωσιμότητα, του γκαράζ

2-ζ/ η δημοτική αρχή επιχειρηματολόγησε υπέρ του μεγάλου γκαράζ, αναθεματίζοντας τις εκατοντάδες «λαμαρίνες»,[ δηλ οχήματα!],που σήμερα «κοσμούν» το οικόπεδο του κέντρου της πόλης μας, τα οποία θα «εξαφανισθούν» στο υπόγειο γκαράζ.
Ομως, δεν αναφέρθηκε καθόλου στις χιλιάδες «λαμαρίνες», που θα οδηγούνται στον «Μινώταυρο» του υπόγειου γκαράζ!
Ούτε αναφέρθηκε στην δυνατότητα ,[ που είναι υπαρκτή και άμεσης υλοποίησης!],χωρίς τέτοιο γκαράζ, της ελαχιστοποίησης αυτών των «λαμαρινών».

2-η/ υπάρχει και περιβαλλοντικό πρόβλημα, το οποίο συναυξάνεται , μαζί με το μέγεθος του γκαράζ!
Ανατρέχοντας σε σχετικές ιστοσελίδες διαβάζουμε για σοβαρές επιπτώσεις επί της υγείας των περιοίκων.
Η κατασκευή υπόγειου γκαράζ διαταράσσει το μικροκλίμα της περιοχής του, λόγω διαταραχής των υπογείων διαδρόμων της υγρασίας,και αυξάνει την θερμοκρασία στην περιοχή!
Επίσης ,οι τεράστιοι ογκοι μπετών ,του γκαράζ ,που θα επικαλυφθούν με πλακόστρωση, λειτουργούν σαν γάστρα θαμμένη πάνω σε καυτή χόβολη, επιρρεάζοντας, προσθετικά το μικροκλίμα και την θερμοκρασία στην περιοχή!
Παράγονται ρύποι ανθυγειινών βαρέων μετάλλων ,βενζολίου και μολύβδου,που επιβαρύνουν τους κατοίκους της περιοχής!

2-θ/ η πόλη έχει ανάγκη να γίνει ,πρώτα, βιώσιμη και μετά κυκλοφορίσιμη!
Με τέτοια έργα, δηλ υπόγεια γκαράζ στο κέντρο της πόλης, περιθωριοποιείται η βιώσιμη κινητικότητα και η ποιότητα ζωής, και απομακρύνεται η κυκλοφορισιμότητα της πόλης!
.Θα μπορούσε κανείς να παραθέσει πολλές ακόμη αρνητικές παρατηρήσεις, επί του ,(κατά την γνώμη μας ,τουλάχιστον,),λάθους που θα στηθεί στο κέντρο της πόλης μας.
Η οικονομία του χώρου της εφημερίδας μάς περιορίζει στις λίγες αυτές ,και πολύ σοβαρές, επισημάνσεις ,που καταθέσαμε στο παρόν κείμενο μας.

3/ η δημοτική αρχή μας παρουσίασε ,σαν τέλεια, την πρόταση της.
Στην συνεδρίαση του ΔΣ ειπώθηκαν κάποιες αντιρρήσεις, από συναδέλφους και πολίτες.
Εμείς ,απλά και συνοπτικά, θα διαφωνήσουμε, και (για την οικονομία του χώρου)θα περιορισθούμε σε αυτήν την απλή και σαφή διαφωνία μας, απέναντι στην άποψη της δημοτικής αρχής!

4/ Επανερχόμαστε και επιμένουμε σε μια άποψη μας ,που είχαμε πεί ,σαφέστατα, πριν πολλά χρόνια :

Η πόλη , για να λύσει το κυκλοφοριακό της πρόβλημα, για να αποκτήσει βιώσιμη κινητικότητα και ποιότητα ζωής, χρειάζεται μαζική μεταφορά ,( όποιας μορφής και αν είναι αυτή, δηλαδή λεωφορείο, οχήματα σταθερής τροχιάς κλπ),και περιφερειακά γκαράζ ,που να είναι συνυφασμένα με την μαζική μεταφορά!

Οσο και αν καθυστερούν οι δημοτικές αρχές, θέλουν δεν θέλουν, εκεί θα καταλήξουν!
Όλα τούτα ,που γίνονται, είναι λοξοδρομήσεις και πελαγοδρομήσεις, είναι αρνητικά, δεν λύνουν προβλήματα και προσθέτουν προβλήματα σε βάρος της πόλης και των πολιτών!
Εύχομαι ,κάποτε να αντιληφθούν οι δημοτικές αρχές τούτη την ,μοναδική, αλήθεια.

Οσο πιο γρήγορα «φωτιστούν», τόσο λιγότερη θα είναι η επιφόρτιση της πόλης (που συνεχώς προστίθεται ή θα προστεθεί), και η πόλη θα σταματήσει να «περιπλανιέται», και θα βρεί τον δρόμο της.
 

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Δευτέρα, 23 Απρ 2018

Αρθρογραφία