Γενικές Οδηγίες Επιλογής & Συντήρησης Φρούτων και Λαχανικών

Εκτύπωση

Γενικές Οδηγίες Επιλογής & Συντήρησης Φρούτων και Λαχανικών

8/6/10

της Άρτεμης Δρυγιαννάκη
Κλινικής Διατροφολόγου
 & συνεργάτη της Ρ.Α.

Με αφορμή το καλοκαίρι και την ευκαιρία να εμπλουτίσουμε το διαιτολόγιό μας με φρούτα και λαχανικά που περιέχουν υγρά και πολύτιμες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία καλό είναι να γνωρίζουμε κάποιες σημαντικές πληροφορίες που αφορούν την εποχή και τη συντήρησή τους.

Προτιμήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών ανάλογα την εποχή τους .

Φρούτα Λαχανκά ανά Εποχή :

Χειμώνας :
Εσπεριδοειδή (πορτοκάλια- μανταρίνια- γκρέιπφρουτ).
Μήλα , αχλάδια (συλλέγονται το φθινόπωρο αλλά πρακτικά και παραδοσιακά θεωρούνται φρούτα και του χειμώνα καθώς διατηρούνται στο ψυγείο).
Λάχανο , κουνουπίδι, μπρόκολο, μαρούλι, σέλινο, πράσα, σπανάκι, καρότα, άγρια και ήμερα χόρτα (ραδίκια κ.α.)

Άνοιξη :
Φράουλες , πορτοκάλια (κάποιες ποικιλίες) κεράσια , μούσμουλα, κορόμηλα, βερίκοκα.
Μαρούλι, παντζάρια, άγρια χόρτα, αγκινάρες, κουκιά, κολοκυθάκια, αρακάς, φρέσκα κρεμμύδια, σκόρδο.

Καλοκαίρι :
Κεράσια, φράουλες, βερίκοκα, ροδάκινα, καρπούζι, πεπόνι, αχλάδια (πρώιμα), σταφύλια, σύκα, δαμάσκηνα.
Ντομάτες, κολοκυθάκια, αγγούρια, φασολάκια, μελιτζάνες, μπάμιες, πιπεριές, βλίτα, μάραθο

Φθινόπωρο :
Σύκα, σταφύλια, αχλάδια, μήλα, κυδώνια, ρόδια, κάστανα Ντομάτες, αγγούρια (προς το τέλος) , χόρτα, πιπεριές

Όταν αγοράζετε συσκευασμένα τρόφιμα φροντίστε να είναι :

α) όσο το δυνατόν με λιγότερες προσμίξεις από διάφορες λιπαρές και αλμυρές σος που επιβαρύνουν τον οργανισμό.
β) να αναγράφετε στη συσκευασία ? χωρίς προσθήκη ζάχαρης? ή «χαμηλό σε αλάτι» ή «με λιγότερο αλάτι» κ.α.

  • Να πλένετε τα φρούτα και τα λαχανικά σχολαστικά προτού τα καταναλώσετε
  • Να πλένετε καλά και τα φρούτα με το φλοιό που δεν τρώγεται πριν τα αποθηκεύσετε στο ψυγείο
  • Να μην τοποθετείτε τα φρούτα ή τα λαχανικά τεμαχισμένα στο ψυγείο
  • Να ελέγχετε τις ημερομηνίες ανάλωσης των συσκευασμένων χυμών
  • Να προτιμάτε τους χυμούς φρούτων που αναγράφουν ότι πρόκειται για «100% φυσικό χυμό χωρίς προσθήκη ζάχαρης»

Εντάξτε τα Φρούτα και τα Λαχανικά στη Διατροφή σας

Εάν δυσκολεύεστε να εντάξετε τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή σας αλλάξτε τον τρόπο που τα βλέπετε και βάλτε τα στην μαγειρική σας :

  1. Ανανεώστε τη μαγειρική σας και δημιουργήστε πρωτότυπα πάτα όπως π.χ. άπαχο μοσχάρι με βερίκοκα ή άπαχο χοιρινό με κυδώνι κ.α.
  2. Αναδείξτε τις σαλάτες σας εμπλουτίζοντάς της με φρούτα όπως π.χ. δοκιμάστε σαλάτα λάχανο με κυβάκια ξινόμηλο - λάδι και λεμόνι ή σαλάτα με τριμμένο καρότο - κυβάκια από αχλάδι - χυμό πορτοκαλιού - λάδι και τριμμένη παρμεζάνα.
  3. Δημιουργήστε πρωτότυπα συνοδευτικά για το ποτό σας όπως π.χ. κόψτε μήλα ροδέλες και προσθέστε τους λίγη μαύρη ζάχαρη ή μέλι- κανέλα και λικέρ.

Τα λαχανικά έχουν αμέτρητα οφέλη για τον οργανισμό.

Φροντίστε να συνοδεύεται τα κύρια γεύματά σας με ωμή βραστή σαλάτα ή στον ατμό.
Συνοδέψτε το κρέας ή το κοτόπουλο με λαχανικά αντί με πατάτες ή ζυμαρικά.
Δημιουργήστε νόστιμα πιάτα με βάση τα λαχανικά όπως σπανακόρυζο ?λαχανόρυζο- αγκινάρες αλά πολίτα- σπανακόπιτες κ.α.
Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στον πειρασμό της πίτσας, επιλέξτε αυτή με τα περισσότερα λαχανικά ή εάν βρεθείτε σε ταχυφαγείο επιλέξτε μία σαλάτα.

 


« επιστροφή στη κατηγορία Υγιεινή Μαγειρική

Σημειρινή ημερομηνία Πέμπτη, 26 Απρ 2018

Αρθρογραφία