Επίθεση Όλγας κατά της κυβέρνησης

Εκτύπωση

Επίθεση Όλγας κατά της κυβέρνησης
 

  • Για καθυστερήσεις και ολιγωρία κάνει λόγο η Βουλευτής θεωρώντας ότι ο κυβερνητικός προγραμματισμός βαδίζει με βήματα χελώνας.

14/5/10

Η Βουλευτής Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατίας κ. Όλγα Κεφαλογιάννη ήταν αγορήτρια σήμερα στην Ολομέλειας της Βουλής, κατά τη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου «Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και άλλες διατάξεις σε θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και κλιματικής αλλαγής».

Η κυρία Κεφαλογιάννη κατά τη διάρκεια της ομιλίας της εξαπέλυσε επίθεση στη Κυβέρνηση στου ΠΑΣΟΚ για την πολύμηνη καθυστέρηση στην προώθηση του σχετικού νομοσχεδίου, γεγονός το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να «παγώσει» όπως ίδια υποστηρίζει, η επενδυτική δραστηριότητα στον τομέα της ενέργειας.

Παράλληλα η Βουλευτής του νομού επισήμανε, ότι το συζητούμενο σχέδιο νόμου είναι ένα βήμα που όπως είπε "προετοίμασε η Νέα Δημοκρατία, για να έρθει τώρα να το υλοποιήσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και το οποίο προχωρά με αργούς ρυθμούς, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, που όλη η προετοιμασία είχε ήδη γίνει."

Γενικότερα στην ομιλία της η κ. Κεφαλογιάννη ανέφερε τα εξής:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Προτού περάσω στο νομοσχέδιο για την Ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών,θα ήθελα να σταθώ στην πολύμηνη καθυστέρηση της Κυβέρνησης, που «πάγωσε» την επενδυτική δραστηριότητα στον τομέα της ενέργειας τους τελευταίους μήνες.

Αργήσατε αγαπητοί συνάδελφοι της Κυβέρνησης.
Όπως αργήσατε στην οικονομία.
Όπως αργήσατε στην παιδεία.
Όπως αργήσατε στον τουρισμό.
Και τα αποτελέσματα αυτής της αργοπορίας δυστυχώς τα πληρώνουμε όλοι.

Το σχέδιο νόμου που συζητάμε σήμερα, έπρεπε να είχε κατατεθεί πολύ νωρίτερα. Αντί αυτού, η παραφιλολογία περί επαναδιαβούλευσης των τιμών για τα φωτοβολταϊκά, πρόσθετων ρυθμίσεων στα αιολικά πάρκα και άλλων υποτιθέμενων ενεργειών που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκαν, δημιούργησαν συνθήκες ανασφάλειας και αναμονής στην ενεργειακή αγορά. Αποτέλεσαν αντικίνητρα που έκαμψαν το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Ως προς τα επί μέρους ζητήματα ... Η επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας είναι απολύτως αναγκαία. Γι? αυτό και το υπό συζήτηση νομοσχέδιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Το βλέπουμε αυτό. Το αναγνωρίζουμε. Η Ελλάδα παραμένει κατά το 70% των ενεργειακών της αναγκών εξαρτημένη από εισαγωγές. Το ενεργειακό της μοντέλο είναι σπάταλο και ελλειμματικό. Την ίδια στιγμή, για να αντιμετωπίσει την απειλή της κλιματικής αλλαγής, οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα. Όπως επισημαίνεται και στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, η συμβολή του ενεργειακού τομέα σε αυτό το στόχο είναι καθοριστική. Αυτή έχει υπάρξει εξάλλου και η στάση της Νέας Δημοκρατίας. Αυτή είναι και σήμερα, η δική μας λογική. Σας θυμίζω, ότι είχαμε καταβάλει κάθε προσπάθεια προκειμένου οι ΑΠΕ να συμβάλλουν περισσότερο στην παραγωγή ενέργειας. Το 2006 τονώσαμε το επενδυτικό ενδιαφέρον δίνοντας λύσεις σε γραφειοκρατικά και θεσμικά ζητήματα για τα φωτοβολταϊκά. Σε ανάλογο πνεύμα διαμορφώθηκε από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την Ενεργειακή Πολιτική.

Ένα σχέδιο που αναγνώριζε τη δυναμική των Ανανεώσιμων Πηγών στην παραγωγή ενέργειας, όπως επίσης αναγνώριζε ως μεγάλες «εθνικές» ανάγκες ...

  • την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού,
  • την προστασία του περιβάλλοντος,
  • την προώθηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας μέσω ενεργειακών επενδύσεων και καθαρών τεχνολογιών.

Να προσθέσω και κάτι ακόμα. Το παρόν σχέδιο νόμου όχι μόνο πατάει στα χνάρια της προηγούμενης ενεργειακής πολιτικής, αλλά συμπίπτει απόλυτα

με εκείνο που είχε προετοιμάσει το 2008 η αρμόδια Επιτροπή και Ομάδα Εργασίας του τότε Υπουργείου Ανάπτυξης για τη δημιουργία ενιαίου πλαισίου ανάπτυξης των ΑΠΕ.Και αυτό είναι κάτι που δε μπορεί και δεν πρέπει ούτε να παραβλέπουμε ούτε να αποσιωπούμε.

Ως προς τις προτεινόμενες διατάξεις, αναφέρω επιγραμματικά ορισμένα σημεία.

Ορίζεται το 20% ως εθνικός δεσμευτικός στόχος για συμμετοχή των ΑΠΕ στην κάλυψη της ενεργειακής κατανάλωσης ως το 2020. Αυτό αποτελεί μια από τις ελάχιστες διαφοροποιήσειςτου δικού μας σχεδίου σε σχέση με αυτό που παρουσίασε τελικώς η αρμόδια Υπουργός -και θεωρούμε ότι εξυπηρετεί καθαρά επικοινωνιακούς λόγους.

Διότι, γιατί να αλλάξεις το στόχο του 18% που έχει καθοριστεί από την ΕΕ;

Ποια η σκοπιμότητα;Να συμπληρώσω ότι ο στόχος καθαυτός είναι ούτως ή άλλως μεγαλεπήβολος. Σε αντίστοιχη ρύθμιση επί δικής μας Κυβέρνησης, είχαν θεσπιστεί δύο ενδιάμεσα μεταβατικά στάδια.

Ρυθμίζεται, να χορηγείται η άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. (Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης) από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας. Ωστόσο, δε ρυθμίζεται με ποιο τρόπο θα διαμορφωθεί ο σχετικός Κανονισμός Αξιολόγησης.

Ως προς τα χρονικά όρια, η άδεια παραγωγής παύει αυτοδικαίως να ισχύει σε 30 μήνες, εκτός εάν προκύπτουν αντικειμενικοί λόγοι που δεν αφορούν το κάτοχο της άδειας. Αυτό αφήνει περιθώρια να αναπτυχθεί μαύρη αγορά, καθώς δίνεται η δυνατότητα στη ΡΑΕ να μην ανακαλεί άδειες που δεν υλοποιούνται.

Ως προς την εξαίρεση από την υποχρέωση άδειας παραγωγής? Στη βιομάζα θέτετε όριο το 1 μεγαβάτ (ενώ εμείς είχαμε θέσει τα 100 κιλοβάτ).

Στα φωτοβολταϊκά και τα ηλιοθερμικά, θέτετε ανάλογο όριο το 1 μεγαβάτ (ενώ εμείς πάλι είχαμε θέσει λιγότερο, στα 150 κιλοβάτ).

Δεν εξηγείτε όμως:

  • Γιατί αυτή η τόσο μεγάλη αύξηση;
  • Και πως το εξηγείτε, να μη χρειάζεται άδεια παραγωγής ή σκοπιμότητας το 1 μεγαβάτ;

Επιπλέον ...

Ως προς την έγκριση περιβαλλοντικών επιπτώσεων και των αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας, ορθά αναθέτετε στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας την υποστήριξη στις διαδικασίες. Όμως αυτή χρειάζεται περαιτέρω εξειδίκευση, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα σαφές θεσμικό πλαίσιο αυτής της υποστήριξης.

Αναφέρεστε στα φωτοβολταϊκά στις προσόψεις των κτιρίων. Μόνο που και εδώ χρειάζεται προσοχή. Χρειάζεται να προηγηθεί ειδική μελέτη ώστε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις κτιρίων, να μην γίνουν παραβάσεις εις βάρος της αισθητικής και του χαρακτήρα τους.

Εισάγετε το ειδικό τέλος και κίνητρα στους οικιακούς καταναλωτές, σε περιοχές όπου εγκαθίστανται έργα ΑΠΕ. Ωστόσο, δεν λύνετε ένα ζήτημα που με βεβαιότητα θα προκύψει με τον Καλλικράτη. Δηλαδή, δεν προβλέπετε, αν μια επένδυση βρίσκεται σε ένα Δήμο και αυτός μελλοντικά συνενωθεί, τι ποσοστό των εσόδων θα παίρνει ο Δήμος αυτός; Και αυτό δεν μπορεί να μείνει αναπάντητο. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να ξεκαθαριστεί.

Τέλος, μετατρέπετε τη διεύθυνση ΑΠΕ σε αυτοτελή υπηρεσία, υπαγόμενη στο Υπουργείο. Δεν αποσαφηνίζετε όμως με ποιους όρους θα οργανωθεί αυτή η υπηρεσία ώστε να λειτουργήσει αποτελεσματικά σε μια πληθώρα δραστηριοτήτων όπως είναι η ενημέρωση των επενδυτών, η παραλαβή αιτήσεων, η άμεση διαβίβαση του φακέλου και άλλα. Δεν αποσαφηνίζετε ούτε πως θα καλύπτει τις υπέρογκες νομικές της ανάγκες.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το συζητούμενο σχέδιο νόμου είναι σημαντικό για τη Χώρα. Είναι ένα βήμα που προετοίμασε η Νέα Δημοκρατία, για να έρθει τώρα να το υλοποιήσει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. Οι βασικοί άξονες και οι πολιτικές που πρότεινε η προηγούμενη Κυβέρνηση διατηρούνται. Δεν παραβλέπουμε ότι η υλοποίηση γίνεται καθυστερημένα. Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. προχωρά με αργούς ρυθμούς, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, που όλη η προετοιμασία είχε ήδη γίνει. Δεν παραβλέπουμε ότι το βήμα αυτό, ανεξάρτητα από τη σημασία του, δεν μπορεί από μόνο του να απαντήσει στις ενεργειακές και αναπτυξιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Χρειάζεται διαρκής ανανέωση της ενεργειακής πολιτικής. Διαρκής προσαρμογή στους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης και της αειφορικότητας. Από την πλευρά μας, χωρίς να κλείνουμε τα μάτια σε παραλείψεις ή αδυναμίες, με υπευθυνότητα και επίγνωση του ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν οι ΑΠΕ στην παραγωγή ενέργειας, λέμε ναι σε αυτή την προσπάθεια.Μια προσπάθεια που βασίστηκε στις δικές μας προτάσεις. Ακολουθεί τη δική μας λογική. Προσεγγίζει τους στόχους που είχαν τεθείγια την ανάπτυξη και την καθιέρωση των ΑΠΕ στην Ελλάδα.

Σας ευχαριστώ»

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Δευτέρα, 18 Δεκ 2017

Αρθρογραφία