Η Cretan Lines ... ανοίγει τα χαρτιά της.

Εκτύπωση




Η
Cretan Lines ... ανοίγει τα χαρτιά της.

 

Η Cretan Lines μιλάει στην Ρ.Α. για όλους και για όλα. Η αρχή, τα λάθη, η συνέχεια, η επόμενη μέρα, οι στόχοι και οι ευσεβείς πόθοι.

 


 

Του Βασίλη Κασιμάτη

 


Το όραμα μεγάλο. Οι προβληματισμοί πολλοί. Οι προσδοκίες του Ρεθυμνιώτη ακόμα περισσότερες. Πολλά ακούγονται. Αλλά θετικά και άλλα αρνητικά.

Θελήσαμε να ρωτήσουμε έναν εκ των ολίγων βασικών συντελεστών της Cretan Lines ούτως ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τους προβληματισμούς του κόσμου όπου μεγάλο μέρος ευθύνης αναλογεί και στα μέλη του 19μελές και να αποδοθεί η πραγματική εικόνα.

Συναντήσαμε το κ. Ιωάννη Αποστολάκη, γραμματέα  του υπό ίδρυση Ναυτιλιακού συνεταιρισμού «Κρητικές Θαλάσσιες Γραμμές Ρεθύμνου» ή Cretan Lines - του ανθρώπου που ουσιαστικά διαχειρίζεται ένα μεγάλο μέρος του  φορτίου της υλοποίησης αυτού του μεγαλόπνοου σχεδίου.

Καταρχήν να δώσουμε ένα σύντομο βιογραφικό για τον τεχνοκράτη Ιωάννη Εμμ. Αποστολάκη.
Έγγαμος πατέρας 2 παιδιών, με σπουδές στην Ελλάδα  στην διοίκηση επιχειρήσεων, έως μεταπτυχιακού επιπέδου (MBA) και πλούσια σεμιναριακή  επιμόρφωση, επί σειρά ετών Διευθυντής υποκαταστημάτων της Αγροτικής Τραπέζης και διευθύνων σύμβουλος της ΑΤΕ ΚΑΡΤΑ από όπου και συνταξιοδοτήθηκε, πρόεδρος συλλόγων και ταμείων δημοσίων οργανισμών και επί της παρούσης Γενικός Διευθυντής της γνωστής σε Πανελλαδικό επίπεδο, Ανωνύμου εταιρίας επαγγελματικού & οικιακού εξοπλισμού - ALMECO AΒΕΕ.

Η συνάντηση έγινε σε πολύ φιλικό επίπεδο στα νέα (προσωρινά) γραφεία της Cretan Lines στο Δελφίνι, στην Μαρίνα Ρεθύμνου. 

Προτού μπούμε στα κυρίως θέματα ο γραμματέας της εταιρίας μας ανακοίνωσε το νέο Διεθνή τίτλο της "ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ".
1η λοιπόν η  εφημερίδα μας δημοσιεύει τον νέο αυτό Διεθνή τίτλο όπου άλλαξε και από Cretan Sea Lines έγινε τελικώς
Cretan Lines.
Ο λόγος αυτής της αλλαγής είναι ότι θεωρήθηκε από το προσωρινό Δ.Σ. ο νέος αυτός τίτλος αρκετά  πιο εύχρηστος.

Συνεπώς κάνουμε λόγο πλέον για την Cretan Lines.
Εδώ συμπληρωματικά θα ρώταγε κανείς ότι υπό αυτό το τίτλο ίσως κάποτε θα μπορούσαμε να βλέπαμε και αεροπορική εταιρία Ρεθυμνιώτικων συμφερόντων.
Γιατί όχι και υδροπλανα!

Πάντως ο νέος αυτός τίτλος, γενικεύει ή και ακόμα απλουστεύει κάπως τα πράγματα. 

Θέσαμε στο κ. Αποστολάκη συγκεκριμένες ερωτήσεις που είχαν να κάνουν με ανησυχίες των Ρεθυμνιωτών και όχι μόνο, περί του εγχειρήματος της περιβόητης αποκατάστασης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ρεθύμνου Πειραιά.
Είχαμε καταγράψει συγκεκριμένες καταγγελίες που έκαναν λόγο για το άνοιγμα των λογαριασμών για την αγορά των εταιρικών μεριδίων σε ονόματα φυσικών προσώπων και όχι στο όνομα της Cretan Lines.

Αυτές οι αναφορές καταγράφηκαν σε ιδιωτικές συζητήσεις ορμώμενες από δημόσιες συζητήσεις που εντοπίστηκαν σε διαδικτυακά «εντευκτήρια» της ναυτιλίας.
Μάλιστα εκεί είχαν τεθεί συγκεκριμένα ερωτήματα σε συγκεκριμένο μέλος του 19μελές της Cretan Lines, ο οποίος όμως απαξίωσε να απαντήσει για άγνωστους μέχρι σήμερα λόγους, με συνέπεια να  θεριέψουν οι φημολογίες περί γκρίζου τοπίου για τους εν λόγω 16 λογαριασμούς σε αντίστοιχους τραπεζικούς οργανισμούς.
Οι καταγγελίες αυτές έκαναν λόγο για «άνοιγμα» λογαριασμών σε φυσικά πρόσωπα μιας και οι υπό  ίδρυση ανώνυμες εταιρίες δεν δύναται να κατέχουν τραπεζικούς λογαριασμούς.
Τελικώς όλα αυτά κατέρρευσαν από τη στιγμή που ο κ. Αποστολάκης μας επέδειξε τα καταθετήρια των τραπεζών και τα οποία αναφέρουν ξεκάθαρα το όνομα «Κρητικές Θαλάσσιες Γραμμές Ρεθύμνου» υπό το προσωρινό ΑΦΜ της εταιρίας.

Συνεπώς και επί της παρούσης μπορούμε πλέον να κάνουμε λόγο για ένα ξεκάθαρο τοπίο όσων αφορά την ασφάλεια αυτών  των τραπεζικών λογαριασμών. 

Ακολούθως θέσαμε στο γραμματέα της C.L. ένα ζήτημα που αφορούσε αντιδράσεις που σημειώθηκαν σχετικά με το περιβόητο καταστατικό της εταιρίας και τις αμφιλεγόμενες αναφορές που έκαναν λόγο για την ελλιπή διασφάλιση της μελλοντικής εταιρίας απέναντι σε οργανωμένες κινήσεις αγοράς μεγάλου πακέτου μετοχών από συγκεκριμένα «κέντρα» με σκοπό της απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου όπου στόχο θα είχε τον μελλοντικό έλεγχο της εταιρίας. Αυτό θα εγκυμονούσε κινδύνους να απορροφηθεί η εταιρία από άλλη τυχόν μεγαλύτερη και να είχαμε μία νέα "βύθιση" τύπου "Ρεθυμνιακής"!

Ο κ. Αποστολάκης απάντησε ότι όντως βρέθηκαν «κενά» στο αρχικό καταστατικό, τα οποία όμως εντοπίστηκαν και αυτή τη στιγμή μας διαβεβαιώνει ότι το νέο τροποποιημένο καταστατικό της C.L. είναι 100% ασφαλές, απαλλαγμένο από  το οιοδήποτε φόβο διαρροών.
Αυτά όλα  είναι πολύ σημαντικά στοιχεία δεδομένου ότι η κινητικότητα στις τράπεζες, της αγοράς εταιρικών μεριδίων από φυσικά πρόσωπα έως σήμερα δεν ήταν σε ικανοποιητικά επίπεδα και ίσως σε αυτό έφταιγε ένα «γκρίζο τοπίο» που είχε σχηματιστεί στους επίδοξους αγοραστές.

Σίγουρα σήμερα μπορούμε να κάνουμε λόγο για ένα ασφαλές σκελετό υποδομής πάνω στον οποίο χτίζεται η νέα αυτή Ρεθυμνιώτικων συμφερόντων Ναυτιλιακή εταιρία.

 

Στην μάζωξη που έγινε στο «Μελίνα Μερκούρη» στις 26 του Οκτώβρη 2008 οι εκπρόσωποι της τότε πρώην συντονιστικής επιτροπής της Κίνησης Πολιτών (νυν ομάδα Cretan Lines) έκαναν λόγο για αγορά πλοίου και την ανάγκη συγκέντρωσης ποσού κοντά στα 35 εκατομμύρια ευρώ. Ενώ η διάθεση του κόσμου ήταν θετικότατη στη μάζωξη και όλα τα μέσα ενημέρωσης συμπεριλαμβανομένης και της ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ, έκαναν λόγο για «Λαϊκή Εντολή» - εντούτοις όμως αργότερα θεωρήθηκε από τον κόσμο ότι αυτό το ποσό θα ήταν αδύνατο να συγκεντρωθεί και ιδιαίτερα σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε.

Ρωτήσαμε το κ. Αποστολάκη να μας δώσει μια σαφή εικόνα πάνω σε αυτά και πως η εταιρία δρομολογεί την αποκατάσταση της σύνδεσης της γραμμής.

«Είναι αλήθεια ότι αρχικά είχαν αναφερθεί κάποια τέτοια νούμερα αλλά με τις παρούσες συνθήκες η εταιρία προσανατολίζεται στην αγορά ενός οικονομικού πλοίου που θα πληρεί τις βασικές ξενοδοχειακές προϋποθέσεις, θα έχει μια ικανοποιητική ταχύτητα που θα δύναται να καλύπτει το δρομολόγιο σε χρονικό διάστημα κάτω από  τις 10 ώρες, και τέλος θα είναι αξιόπλοο και ασφαλές.
Με τη κρίση που υπάρχει σήμερα στην αγορά πλοίων οι τιμές πώλησης έχουν πέσει δραματικά. Σήμερα ένα πλοίο αντίστοιχο του «Πρέβελη» που με το οποίο το Ρέθυμνο ήταν ικανοποιημένο να το βλέπει να «δένει κάβους» στο λιμάνι του, οι τιμές έχουν πέσει αρκετά και είναι κοντά στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Το ποσό ίσως τελικά να μην χρειαστεί να καταβληθεί εξ ολοκλήρου. Θα μπορεί να δοθεί ένα μεγάλο μέρος προκαταβολής και στη πορεία η εξόφληση δύναται να πραγματοποιηθεί από το ταμείο της εταιρίας. Συνεπώς ομιλούμε για ένα αρχικό ποσό σαφώς μικρότερο από αυτό που αρχικά συζητήθηκε και που ίσως να είναι κοντά
στα
5 εκατομμύρια ευρώ.
Εμείς προσανατολιζόμαστε στην αγορά ενός τέτοιου πλοίου που θα μπορεί να εκτελεί το δρομολόγιο με αξιοπρέπεια και αργότερα θα μπορούμε να ατενίζουμε το μέλλον για την αντικατάστασή του με ένα πιο αναβαθμισμένο σε ανέσεις και πολυτέλεια. Αυτό που σίγουρα θέλουμε πάση θυσία να αποφύγουμε είναι ο τραπεζικός δανεισμός και πιστεύουμε ότι είμαστε πολύ κοντά στο να το επιτύχουμε
», μας είπε ο κ. Αποστολάκης.

Ερώτηση: Πότε νομίζεται ότι το Ρέθυμνο θα μπορεί να δει πλοίο της Cretan Lines να δένει στο λιμάνι του.

Απάντηση: «Θέλουμε να πιστεύουμε ότι μέχρι το Πάσχα θα είμαστε έτοιμοι να κάνουμε το όνειρο - πραγματικότητα και να κερδίσουμε το στοίχημα που βάλαμε μαζί με το Ρεθυμνιώτικο λαό».

Ερώτηση: Έχει ανακοινωθεί και δημόσια ότι ταυτόχρονα με την Cretan Lines δρομολογείται και η υπό ίδρυση ναυτιλιακή εταιρία η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα είναι επίσης Ρεθυμνιώτικης έδρας - με την επωνυμία Ν.Ν.Ε.Ρ.
Εσείς πως αντιμετωπίζεται το γεγονός ότι ίσως να έχετε απέναντί σας μια εφοπλιστική εταιρία με εμπειρία στο χώρο και που θα κινείται από  ιδία κεφάλαια, γεγονός που την καθιστά πιο ευέλικτη στην αγορά.

Απάντηση: «Δεν απαξιώνουμε κανένα που θέλει να κινηθεί παράλληλα στην αποκατάσταση της σύνδεσης Ρεθύμνου - Πειραιά όπου και αυτό αν θέλετε, είναι και το «δημόσιο» ζητούμενο.
Απλά θεωρούμε ότι για την μακροβιωσιμότητα  της γραμμής, μόνο η Cretan Lines είναι εφικτό να εξασφαλίσει ότι ο Ρεθυμνιώτης θα ταξιδεύει πάντα με δικό του καράβι από το δικό του λιμάνι.
Θεωρούμε κάθε άλλη ιδιωτική λύση, αφενός αποδεκτή αλλά λόγω των περιστάσεων ως αφετέρου προσωρινή».

Ερώτηση: Υπάρχει μεγάλη μερίδα κόσμου που κάνει λόγο για ανθρώπους ακατάλληλους όσων αφορά το 19μελές Δ.Σ. αυτής της εταιρίας.
Αυτές μάλιστα οι αναφορές δεν σχετίζονται με το ποιόν του καθενός τόσο όσο με το άσχετο με το αντικείμενο - προγενέστερο βιογραφικό τους.
Εν κατακλείδι, γίνεται ντόρος για κάποιους ανθρώπους - μέλη του Δ.Σ. που δεν έχουν ουσιαστικά καμιά σχέση όχι μόνο με τη Ναυτιλία αλλά και με την διοίκηση επιχειρήσεων γενικότερα

Απάντηση: «Ακολούθως του "Μελίνα Μερκούρη" συστήθηκε ένα σώμα, μια επιτροπή όπου τελικά εξέλεξε τα 19 αυτά μέλη του προσωρινού Δ.Σ. Αυτοί ήταν οι άνθρωποι που έδωσαν το παρών σε αυτό το όραμα - ασχολήθηκαν και ασχολούνται από το προσωπικό τους χρόνο για να φέρουν εις πέρας το σχέδιο μέχρι της υλοποίησής του. Όταν το Μάρτιο συσταθεί το μόνιμο Δ.Σ.  τότε θα έχει αξιολογηθεί η παρουσία έκαστου μέλους και ανάλογα θα ληφθεί η απόφαση της εμπλοκής των ή όχι στο νέο αυτό συμβούλιο.
Παράλληλα όμως θα ήθελα να διαβεβαιώσω το αναγνωστικό σας κοινό ότι εκτός από το Δ.Σ. που εμφανίζεται, υπάρχουν και οι σύμβουλοί μας οι οποίοι είναι δίπλα μας και οι οποίοι έχουν άμεση σχέση με το αντικείμενο της ναυτιλίας». 


Κλείνοντας αυτή τη τόσο κατατοπιστική συζήτηση, ευχαριστήσαμε το κ. Γιάννη Αποστολάκη για τις απαντήσεις του και ευχηθήκαμε καλή επιτυχία στο έργο τους.

Εμείς θεωρούμε ότι το εγχείρημα της Cretan Lines παρότι είναι πολύ δύσκολο δεν είναι όμως ακατόρθωτο.
Θέλει συνέπεια, διαφάνεια, και επαγγελματισμό που πρέπει όλοι να επιδείξουν συλλογικά.
Εμείς μάλιστα κάνουμε λόγο ότι θα πρέπει ίσως να μελετηθεί και η από κοινού απόφαση απομάκρυνσης συγκεκριμένου μέλους που όμως είναι γνωστό ότι μόνο αρνητική εικόνα προσθέτει σε όλο αυτό το σοβαρότατο εγχείρημα.

Το αύριο λοιπόν θα δείξει αν η Cretan Lines μπορεί να κερδίσει αυτό το στοίχημα.
Κυριακή ... κοντογιορτή!

Με τσι γειές μας.

 

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Παρασκευή, 26 Μάι 2017

Αρθρογραφία