ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

Εκτύπωση

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΟΙΚΤΩΝ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ



23/2/10

Την περασμένη Τετάρτη, στα πλαίσια του 3ου Κύκλου Ανοικτών Διαλέξεων με την συνεργασία του Παν/μίου Κρήτης και του Δήμου Ρεθύμνης, πραγματοποιήθηκε, με πολύ μεγάλη επιτυχία, η Διάλεξη με τίτλο « Ψυχική ανθεκτικότητα των παιδιών : τι πρέπει να γνωρίζουν οι παιδαγωγοί και οι γονείς » από τον Επίκουρο Καθηγητή Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Α. Ματσόπουλο, στον χώρο του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης (Πινακοθήκη Κανακάκις).

Ο κ. Ματσόπουλος εξέθεσε με πολύ κατανοητό και γλαφυρό τρόπο, απέναντι σε ένα πυκνό ακροατήριο, τον στόχο της ψυχοπαιδαγωγικής φιλοσοφίας της Ψυχικής Ανθεκτικότητας, ανέλυσε τις μεταβλητές που σχετίζονται με αυτήν και συζήτησε με γονείς και εκπαιδευτικούς τις αποτελεσματικές πρακτικές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν ώστε να ενδυναμώσουν την Ψυχική Ανθεκτικότητα των παιδιών. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε πόσο πολύ τα εμπόδια της απλής καθημερινότητας αλλά και η εμφάνιση στρεσογόνων καταστάσεων στη ζωή των παιδιών (πχ. διαζύγια, κακοποιήσεις και άλλες τραυματικές εμπειρίες), μπορούν να επιφέρουν στρες, του οποίου η διαχείριση θα εξαρτηθεί από τον βαθμό της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών ή, αντίθετα, της ευαλωτότητάς τους και την διαβάθμιση που μπορεί να παρουσιαστεί μεταξύ των δύο αυτών ψυχικών στοιχείων.

Ο κ. Ματσόπουλος, στη συζήτηση που ακολούθησε, παρότρυνε τους γονείς να δείχνουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρονική και, κυρίως, ψυχική διαθεσιμότητα, που θα βοηθήσουν στο να εξελιχθεί ομαλά η ζωή των παιδιών τους, ενώ συμβούλεψε τους εκπαιδευτικούς να μην δίνουν, στα πλαίσια των δράσεων της σχολικής κοινότητας, την έμφαση που συνηθίζεται να δίνεται μόνο στην νοημοσύνη και τους βαθμούς των μαθητών αλλά να αντιμετωπίζουν τους μαθητές μέσα από μια κοινωνικοπνευματική οπτική, ώστε τα παιδιά να βοηθούνται ουσιαστικά και δημιουργικά.

Όσον αφορά τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές για την ενδυνάμωση της παιδικής ψυχής με ανθεκτικότητα, ο Καθηγητής πρότεινε να μην απορρίπτονται σε καμία περίπτωση τα παιδιά, να υποβοηθούνται στον χειρισμό τον προβλημάτων τους και στην ερμηνεία των συναισθημάτων τους χωρίς να κρίνονται, να τους προσφέρεται πλούσια δράση, να μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν με χιούμορ τις στρεσογόνες καταστάσεις ενώ τόνισε ότι, για τις δύσκολες περιπτώσεις, είναι απαραίτητο να υπάρχουν στις σχολικές κοινότητες ειδικοί επιστήμονες ψυχικής υγείας, οι οποίοι θα στηρίξουν τα παιδιά πιο εξειδικευμένα .

Τα συμπεράσματα από την διάλεξη του κ. Ματσόπουλου και την συζήτηση που ακολούθησε ήταν ότι χρειαζόμαστε μια παιδεία ψυχικής προσαρμοστικότητας, η οποία θα προστατεύσει τα παιδιά από το στρες των πολλαπλών δραστηριοτήτων και των μεταβατικών περιόδων της ζωής τους. Η δε στάση των μεγάλων για την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών, θα πρέπει να συνίσταται από τον προσανατολισμό των παιδιών σε εξωσχολικές δράσεις που λειτουργούν ανθεκτικά, από γονεϊκή εμπλοκή στη ζωή τους με μέτρο, από την πλήρη αποφυγή της απόρριψής τους, από την συνεχή ενθάρρυνσή τους και την προτροπή ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους.

 

Σήμερα, Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010, ο Κύκλος Διαλέξεων θα συνεχιστεί, πάντα στο χώρο του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, στις 8.30 το βραδυ, με την 9η Διάλεξη η οποία έχει ως θέμα : «Κεντρικές διαστάσεις γονικής συμπεριφοράς: Πώς οδηγώ το παιδί μου στην προσαρμογή, την επιτυχία και την ευτυχία, στη ζωή και στο σχολείο.

Ομιλητής είναι ο κ. Ελευθεράκης Θεόδωρος, Λέκτορας (υπό διορισμό) στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, με αντικείμενο «Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης» και Σχολικός Σύμβουλος της 1ης Περιφέρειας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ρεθύμνης.

Σύμφωνα με τον αποψινό Ομιλητή :
"Η οικογένεια είναι μια αρχέγονη κοινωνική ομάδα με σημαντικό ρόλο στην κοινωνία του ανθρώπου. Ένας κοινωνικός θεσμός που παρουσιάζεται με διάφορες μορφές και έχει σαν κύριο σκοπό του την αναπαραγωγή και την κοινωνικοποίηση του ανθρώπου.

Τις τελευταίες δεκαετίες στη Δύση η οικογένεια δοκιμάζεται και, όπως αναφέρεται από πολλούς ερευνητές και μη, περνά μια ?κρίση?. Παρόλα αυτά παραμένει ένας αδιαφιλονίκητος θεσμός, απαραίτητος και αναντικατάστατος, διότι ο άνθρωπος με την «πρόωρη γέννησή του» είναι σε μεγάλη έκταση αβοήθητος.

Οι κεντρικές διαστάσεις της γονικής συμπεριφοράς είναι: η υποστήριξη, ο έλεγχος και η πειθαρχία, παράμετροι σημαντικοί για τη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού και της ανάλογης συμπεριφοράς του. Στη διάλεξη θα συζητηθούν αυτοί οι τρεις καθοριστικοί παράγοντες, οι οποίοι μέσα στα πλαίσια της κοινωνικής ομάδας της οικογένειας, χρειάζεται να παρέχονται από τους γονείς -μητέρα, πατέρας- στη σωστή δόση, ώστε να επιφέρουν το μέγιστο θετικό αποτέλεσμα και να οδηγούν με ασφάλεια το παιδί στην επιτυχία, την προσαρμογή και την ευτυχία του, στη ζωή και το σχολείο. Η γονεϊκή εμπλοκή, με το σωστό συνδυασμό υποστήριξης και ελέγχου, σε θέματα του σχολείου, όπως παρακολούθηση σχολικών δραστηριοτήτων, εργασιών, κρίνεται απαραίτητη και γόνιμη."



 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Τρίτη, 17 Οκτ 2017

Αρθρογραφία