ΚΟΥΜΠΕΣ : να κοιτάξουμε μπροστά !

Εκτύπωση

ΚΟΥΜΠΕΣ : να κοιτάξουμε μπροστά !

25/1/10

  • Στην άσκηση της διοίκησης ενός δημόσιου οργάνου όπως είναι ο δήμος, οφείλουμε να εξυπηρετούμε τον πολίτη!


του Νίκου
Νίνου
Όμως αυτή η εξυπηρέτηση του πολίτη πρέπει να επικαλύπτεται και να «κνισάρεται» μέσα από την αδιαπραγμάτευτη θέση ότι προέχει η εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου, ότι προέχει η άνετη και χρειαζούμενη λειτουργία της πόλης και των πολιτών της.

Από την άλλη πλευρά οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι μια άσκηση εξουσίας πρέπει να έχει σχεδιασμούς πρέπει να έχει προγράμματα πρέπει να έχει στόχους, γιατί διαφορετικά είναι σαν ένα ακυβέρνητο πλοίο, με όσα αρνητικά δεδομένα «κουβαλά» πάνω του ένα ακυβέρνητο πλεούμενο!

Επαναθυμίζουμε αυτές τις βασικές αρχές άσκησης της υπεύθυνης και σοβαρής εξουσίας, με την αφορμή μιας σημαντικής υπόθεσης που αυτήν την περίοδο τρέχει προς το δημοτικό συμβούλιο.
Είναι γνωστό ότι επί της παληάς εθνικής οδού καθ΄όλο το μήκος της, απαγορεύεται η ίδρυση και λειτουργία χώρων στάθμευσης, και τούτο ισχύει ,προφανώς, για λόγους ασφάλειας της κυκλοφορίας επί του βασικού αυτού κεντρικού κυκλοφοριακού άξονα ,που διασχίζει την πόλη.

Όμως έχει υποβληθεί αίτηση ιδιώτη-φορέα, ιδιοκτήτη μεγάλου οικοπέδου στην περιοχή Κουμπέ, και εγκρίθηκε κατ αρχήν από αρμόδια επιτροπή του δήμου μας ( κατά πλειοψηφία) η άρση αυτής της απαγόρευσης, ώστε να μπορέσει ο ιδιοκτήτης αυτού του μεγάλου οικοπέδου να αξιοποιήσει το ακίνητο του με οικοδόμηση σε αυτό χρήσεων που απαιτούν ένα αριθμό από συνοδεύουσες θέσεις στάθμευσης.

Καταγγέλουμε αυτήν την (ουσιαστικά!) εξυπηρέτηση προς τον ιδιώτη, από τον δήμο, χωρίς καμιά αντισταθμιστική ωφέλεια για την πόλη ,χωρίς καμιά αντισταθμιστική ωφέλεια από την συνολική επιβάρυνση επί της πόλης ,επί των πολιτών και επί των επαγγελματιών της πόλης.

Δηλαδή με απλά λόγια ο δήμος ανοίγει τον δρόμο στην ίδρυση και λειτουργία μονάδων ( ενδεχόμενα, μεγάλα σούπερ μάρκετ κλπ ), φορτίζει την ήδη «δύσκολη» περιοχή με κυκλοφοριακό και σταθμευτικό φόρτο, και δεν προβληματίζεται καθόλου και με τίποτα!
Η τεθείσα ρήτρα «με χώρο στάθμευσης τουλάχιστον 30 θέσεων» ,απλώς επιτρέπει και καλύπτει αυτό που θα απαιτούν οι εγκατασταθησόμενες , πιθανές, μεγάλες χρήσεις στο οικόπεδο.
Είναι σαφές ,ότι ο οποιασδήποτε ιδιοκτήτης ,έχει το απόλυτο δικαίωμα να αξιοποιήσει την περιουσία του, όπως εκείνος κρίνει και αποφασίζει, αλλά μέσα στα πλαίσια των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων και νομικών περιορισμών!
Εκείνο που θέτουμε και καταλογίζουμε στον δήμο, είναι η τροποποίηση των ισχυόντων περιορισμών ,ώστε να προσαρμοστούν ,ή να επιτρέψουν την υλοποίηση αυτών των σχεδιασμών του οποιουδήποτε ιδιοκτήτη.

Η δική μας άποψη, (την οποία καταθέσαμε και αποτέλεσε την μειοψηφία), είχε βάθος, είχε συνέπεια, είχε μέλλον ,είχε επίκεντρο την εξυπηρέτηση της πόλης και την λύση των προβλημάτων της.

Να ξεκινήσουμε από την βάση του προβληματισμού μας!

Μιλούμε και σεναριολογούμε ( όλοι μας!) χρόνια τώρα, για την πεζοδρόμηση ,και εν πάσει περιπτώσει,για την μείωση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην κεντρική περιοχή της πόλης μας!
Εκπονούνται , μάλιστα, και μελέτες οι οποίες παρουσιάζονται και επί των οποίων επιχειρηματολογούνται «χαράς Ευαγγέλια», για το περιεχόμενο τους, αλλά δεν κατανοείται το αυτονόητο ,ότι όλα αυτά για να γίνουν πράξη ,για να τα δούμε υλοποιούμενα, χρειάζονται προϋποθέσεις και προαπαιτούμενα, τα οποία οφείλουμε να εξασφαλίσουμε και να δημιουργήσουμε!

Βασικό στοιχείο ,το ουσιαστικότερο, αυτών των προαπαιτούμενων είναι η λειτουργία σωστής και πλήρους μαζικής μεταφοράς ( οποιαδήποτε και αν είναι αυτή η μαζική μεταφορά, δηλ λεωφορεία ,τράμ κλπ!).

Ουσιαστική «πακέτο» προαπαίτηση ,για την ανάπτυξη και λειτουργία της μαζικής μεταφοράς, είναι και η δημιουργία μεγάλων γκαράζ στις εισόδους της πόλης.

Ο Κουμπές είναι μια κύρια είσοδος, η δυτική είσοδος της πόλης.
Αρα ,αν πραγματικά πιστεύουμε αυτά που λέμε, οφείλουμε να δημιουργήσουμε ,και, στον Κουμπέ, μεγάλο ή μεγάλα γκαράζ!

Μάλιστα ,λόγω της παρακαμπτηρίου, εύκολα ο Κουμπές μπορεί να εξυπηρετεί ,σαν είσοδος, και τις υπόλοιπες προελεύσεις κίνησης προς την πόλη μας.

Επομένως ,οφείλουμε να δούμε ,επί τέλους, αυτές τις προαπαιτούμενες εγκαταστάσεις και να μην περιμένουμε την πλήρη εξάντληση κάθε δυνατότητας (με την οικοδόμηση των σημερινών υπαρχουσών δυνατοτήτων),για να κάνουμε ,ύστερα, (όπως συνηθίσαμε πλέον!) «μνημόσυνα».
Στον Κουμπέ, και στην συγκεκριμένη περιοχή, οφείλουμε να αναπτύξουμε την λύση της πλήρους κάλυψης της ανάγκης χώρων στάθμευσης, σε συνδυασμό και με την ιδιοκτησία του δήμου( που πρόσφατα αποζημίωσε και απόκτησε ο δήμος).

Αρα και στο ιδιωτικό οικόπεδο πρέπει να μπούν τέτοιες προαπαιτούμενες δεσμεύσεις ( εμείς προτείναμε μονάδες τουλάχιστον 200 θέσεων στάθμευσης),ώστε να υπάρξουν επαρκείς διατιθέμενες θέσεις στην δυτική είσοδο της πόλης.
Είναι σαφές και αυτονόητο, ότι χρειάζεται ένας συνολικός τοπικός κυκλοφοριακός σχεδιασμός , ώστε να διευθετηθεί μια άνετη , ασφαλής ,και ακώλυτη κυκλοφορία, που να εξυπηρετεί την διαμήκη κίνηση αλλά και τις εισοδοεξόδους στα δύο πάρκινγκ ( στα εκατέρωθεν της λεωφόρου οικόπεδα δήμου και ιδιώτη).

Αν θέλουμε να κοιτάξουμε μπροστά, οφείλουμε άμεσα να αναθέσουμε αυτήν την τοπική κυκλοφοριακή μελέτη, στην οποία ενδεχομένως θα υπάρξουν και υπογειώσεις λωρίδων και κλάδων κυκλοφορίας, και από την οποία ενδεχομένως θα υπάρξουν προτάσεις-απαιτήσεις τοπικών τροποποιήσεων του σχεδίου πόλης για να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις αυτής της προτεινόμενης τοπικής κυκλοφοριακής μελέτης!

Η μαζική μεταφορά όποια θα είναι αυτή που θα υλοποιηθεί θα περνά από την υπό συζήτηση περιοχή και θα μεταφέρει τον κόσμο οπουδήποτε στην πόλη!

Βεβαίως δεν θα απαγορεύεται εντελώς η αυτοκίνηση προς την πόλη, αλλά αυτή ,με τα αντικίνητρα που θα έχουν υλοποιηθεί, θα γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις

Με το παρόν σημείωμα μας καταγγέλλουμε την δημοτική αρχή για την προχειρότητα χειρισμού των θεμάτων της πόλής, για την έλλειψη κυκλοφοριακού προγραμματισμού,( κλασσικό παράδειγμα και απόδειξη είναι η επιμονή της για ένα μεγάλο γκαράζ στο κέντρο της πόλης, ένα κέντρο στο οποίο ..δεν θέλει αυτοκίνητα!), και για την καθυστέρηση λήψης ουσιαστικών αποφάσεων επί του κυκλοφοριακού.

Αφήνει τις δυνατότητες «να περνούν», και μετά θα ψάχνει για αδικαιολόγητες δικαιολογίες κάλυψης της απραξίας και των λαθών της.
Εμείς ζητούμε να μην περάσει και τούτη η πρόταση χωρίς ωφέλεια για την πόλη!

Να γίνει ,άμεσα, η προτεινόμενη τοπική κυκλοφοριακή μελέτη , «δυτικής εισόδου της πόλης» και γιατί όχι να επιδιώξουμε την υλοποίηση της μέσα από το ΕΣΠΑ!

Να γίνουν ,στην συνέχεια, αμέσως οι τυχόν προτεινόμενες προσαρμογές του σχεδίου πόλης στο σημείο αυτό, πριν οι τυχόν νέες οικοδομήσεις να προκαλέσουν αξεπέραστες; δυσκολίες!

Ετσι επί τέλους, θα ασκήσουμε μια δράση, συμβατή προς όσα λέμε για το κυκλοφοριακό της πόλης.
Σε άλλες πόλεις ,όπου λειτουργούσαν με τέτοιες κοντόφθαλμες λειτουργικές, κάποια στιγμή αναγκάσθηκαν να αρχίζουν να κατεδαφίζουν κτίρια για να μπορέσουν να δώσουν «οξυγόνο» λειτουργικότητας.
Θεωρούμε ότι είναι σωστότερο και οικονομικότερο να προλαμβάνουμε σήμερα και όχι να κατεδαφίζουμε αύριο!

Καλούμε την δημοτική αρχή να δει το θέμα στην σωστή του και αναγκαία για το μέλλον της πόλης, διάσταση, και να προβεί στις άμεσες απαιτούμενες ενέργειες «με την σειρά τους»!

  • Α/ άμεση ανάθεση και εκπόνηση τοπικής κυκλοφοριακής μελέτης, στο συζητούμενο σημείο της οδού Σταμαθιουδάκη( ελάχιστος απαιτούμενος χρόνος).
  • Β/ άμεση προώθηση των αναγκαίων τροποποιήσεων του ισχύοντος σχεδίου πόλης στην περιοχή, σύμφωνα με την τοπική κυκλοφοριακή μελέτη, που θα έχει εκπονηθεί.
  • Γ/ τροποποίηση της απαγόρευσης για πάρκινγκ, ώστε να εξαιρούνται της απαγόρευσης μονάδες μεγάλες ( πχ άνω των 200 θέσεων στάθμευσης), σύμφωνα με εγκεκριμένες τοπικές κυκλοφοριακές μελέτες!


Ετσι η πόλη θα δρομολογήσει μια ουσιαστική υποδομή για να υλοποιηθεί η μαζική μεταφορά στην πόλη, και η μείωση κυκλοφορίας οχημάτων στην κεντρική περιοχή της πόλης.
22-1-10 www.dimotiki-kinisi.gr


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Τρίτη, 19 Σεπ 2017

Αρθρογραφία