Στο προσκήνιο και πάλι το θέμα της Μαρίνας με δημόσιες συζητήσεις και τοποθετήσεις

Εκτύπωση

Στο προσκήνιο και πάλι το θέμα της Μαρίνας με δημόσιες συζητήσεις και τοποθετήσεις.

του Αυγουστίνου Βενιζέλου.

Θεωρήσαμε πολύ χρήσιμο για το αναγνωστικό μας κοινό να δημοσιεύσουμε στην εφημερίδα μας αποσπασματικά, μια δημόσια συζήτηση
που εξελίχθηκε στο σοβαρό Ρεθυμνιώτικο forum (ηλεκτρονικός διαδικτυακός τόπος συζητήσεων) Rethimno.gr  (rethimno.gr/forum/index.php).

H συζήτηση αυτή έγινε μεταξύ των κ.κ. Νίκο Νίνο (Αντιπροέδρο του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύνου & Δημοτικο Συμβούλο) και Βασίλη Κασιμάτη (Εκδότη της Ρ.Α.).

Αφορμή ήταν η δημόσια θέση που πήρε ο Αντιδήμαρχος κ. Κωστής Ηλιάκης σε συνέντευξη που παραχώρησε στη ΡΕΘΕΜΝΙΩΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ και που δήλωνε μεταξύ άλλων:
1)"...Χωρίς να παραγνωρίζω τους λόγους που επέβαλαν το Λιμενικό Ταμείο να πάρει αυτό το μέτρο, που φαίνεται ή και αν θέλετε  είναι «Αντιλαϊκό», είμαι αντίθετος σε αυτή τη πράξη."
2)"...Για πάρα πολλά χρόνια στο Ρέθυμνο υπήρχε μια αδράνεια σε έργα και σήμερα η παρούσα δημοτική αρχή επεμβαίνει στην αισθητική & λειτουργική αναβάθμιση της πόλεως και για αυτό βλέπετε και τόσα «μέτωπα» έργων που έχουμε βάλει ταυτόχρονα μπροστά για να υλοποιήσουμε αυτό το στόχο.
Στο βαθμό που δεν είχαν εξευρεθεί οι απαραίτητοι χώροι στάθμευσης για να καλύψουν το κενό που δημιουργήθηκε από τα έργα, θεωρώ ότι ήταν άκαιρο από το Λιμενικό Ταμείο να δεσμεύσει τη Μαρίνα σε ιδιωτική εταιρία. Θα έπρεπε λοιπόν κατά τη γνώμη μου το Λιμενικό Ταμείο να έχει ελεύθερη τη διακίνηση και τη στάθμευση οχημάτων σε αυτή, αν θέλετε και λόγω των έργων που παραλιακά εκτελούνται σε μεγάλο βαθμό ταλαιπωρώντας αναπόφευκτα και τους πολίτες για ορισμένο διάστημα.
Δεν θα έπρεπε οι πολίτες να αισθάνονται το χαράτσι που έχει επιβληθεί και τουλάχιστον μέχρι να βρεθούν νέοι χώροι στάθμευσης".
    _______________________________________________________________

Η συζήτηση λοιπόν εξελίχθηκε ως κάτωθι:

Αρχικό μήνυμα του Νίκου Νίνου Εμφάνιση μηνυμάτων

Μια απορία έχω διαβάζοντας τις απαντήσεις σας, σε συνάφεια με το όνομα του Αντιδημάρχου κ Ηλιάκη.
Δηλαδή το πρόβλημα είναι ο ιδιώτης ανάδοχος του πάρκινγκ ,ή η πληρωμή για το πάρκινγκ?
___Αν δεν ενοχλεί η δημοτική είσπραξη, [ και θα έλεγα ,ότι καλώς δεν ενοχλεί!],γιατί ενοχλεί η λιμενικοταμειακή είσπραξη?
Και οι δύο φορείς ,όσα εισπράξουν τα "γυρίζουν πίσω" ,με την έννοια ότι τα επενδύουν προς όφελος των πολιτών.
___ Αν απλά ενοχλεί η ?υπαρξη του ιδιώτη εισπράκτορα του λιμενικού ταμείου,γιατί ενοχλεί?
Ξέρετε πολλούς εργολάβους να δίνουν το 40 ή το 60% καθαρά στον εργοδότη τους?
Μήπως θεωρείτε ,ότι ?εγινε καμιά προνομιακή μεταχείριση κανενός?
Δημόσιες διαδικασίες ,διαφανέστατες έγιναν,και το υψηλό ποσοστό αυτό αποδεικνύει.
___ Ο δήμος έχει 15 άτομα δημοτικής αστυνομίας και εκατοντάδες υπαλλήλους και μπορεί να ελέγχει-αστυνομεύει την πληρωμή της ελεγχόμενης σταθμευσης [την οποία αποδέχεσθε!], το λιμενικό ταμείο με ποιούς θα έπραττε την αντίστοιχη διαδικασία?
___ Εν πάσει περιπτώσει ,μπορείτε να αξιολογήσετε το κόστος του δήμου ,που δεν έχει εργολάβο [και δεν θα μπορούσε να έχει ,όπως γνωρίζετε και έχει νομολογηθεί !] για να καταλήξετε σε ένα ποσοστό καθαρών εσόδων του ,και να το συγκρίνετε με εκείνο που πέτυχε το λιμενικό ταμείο.
Αν το κάνετε θα δείτε ποιός είναι κερδισμένος ,σαν έσοδα ταμείου!
___ Ο δήμος εκμεταλλεύεται δύο πάρκινγκ του, σε σημεία ¨"κλειδιά".
Των Τεσσάρων Μαρτύρων και της οδού Γιαμπουδάκη.
Ρωτείστε και δες τε τι καθαρά έσοδα έχει,[εισπράξεις μείον κόστος προσωπικού κλπ], και θα διαπιστώσετε ,ότι το λιμενικό ταμείο έχει περισσότερα τελικά καθαρά έσοδα!
___ Ο δήμος ,του οποίου την χρέωση αποδέχεσθε, δεν έχει δωρεάν θέσεις.
Το λιμενικό ταμείο έχει τις μισές θέσεις δωρεάν σχεδόν όλη την ημέρα!
Και μάλιστα έχει δωρεάν υπηρεσίες του εργολάβου, για αυτές τις δωρεάν θέσεις.

Θεωρώ ότι αδικείτε το λιμενικό ταμείο !
    ______________________________________________________________

Απάντηση Βασίλη Κασιμάτη.

Κύριε Νίνο καταρχήν σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα.
Το θέμα όσο και να το περιπλέκουμε, εντούτοις όμως για τη λαϊκή αντίληψη είναι απλό.
Θα προσπαθήσω να σας απαντήσω για τα αισθήματα και την άποψη των πολιτών αν και δεν είμαι εκπρόσωπος σε καμία συναφή οργάνωση.
Ίσως όμως η ενδελεχής έρευνα που έχουμε διενεργήσει για να προσεγγίσουμε καλύτερα το θέμα να μου δίνει το δικαίωμα αυτής της απάντησης.

Θέματα δύο:

1)Παρκόμετρα στους δρόμους

2)Τέλη στάθμευσης από ιδιώτη στη Μαρίνα.

 

Λέω λοιπόν ότι εδώ στο Ρέθυμνο και μιας και είμαστε μια μικρή πόλη συνεπώς και με μικρές εμπειρίες και γνώσεις καλό είναι να αντιγράφουμε τις "πετυχημένες συνταγές" των άλλων μεγαλύτερων πόλεων, αυτών που ίσως το έχουν ψάξει καλύτερα.

1)Παρκόμετρα στους δρόμους
Λέω λοιπόν ότι ενώ σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και της Ευρώπης υπάρχουν παρκόμετρα ως μέτρο δημοτικών εισπράξεων αλλά και κυρίως ΛΟΓΩ ενός άλλου γεγονότος που εσείς κε Νίνο δεν σχολιάσατε.
 Σε όλες τις πόλεις υπάρχει ασφυκτικό πρόβλημα όσων αφορά την έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Για αυτό το λόγο έχει επιβληθεί αυτό το μέτρο με τα παρκόμετρα σε όλες τις πόλεις του κόσμου!!!
Για να μην αντιμετωπίζει με ασυδοσία ο πολίτης τη στάθμευση εντός πόλεως και να τον τσούζει λίγο, επομένως να φροντίζει να τακτοποιεί γρήγορα τις δουλειές του και να φεύγει. Για τους δε κατοίκους/εργαζόμενους υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις κατά τόπους, με ειδικές άδειες και ελαφρύνσεις. Με αυτό το μέτρο παράλληλα ωθούν τους πολίτες στη δημοτική συγκοινωνία.
Αποτέλεσμα: Μείωση της ρύπανσης, αποσυμφόρηση, ενίσχυση δημοτικού ταμείου.

Κρίνω λοιπόν ορθολογική την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περί της τοποθέτησης παρκόμετρων στη πόλη του Ρεθύμνου Επίσης και οΔημοτικός χώρος στάθμευσης στη πλατεία των Τεσσάρων Μαρτύρων λειτουργεί σωστά και με σωστά ωφέλη για τους κατοίκους του Ρεθύμνου και τους επισκέπτες του.







2)Τέλη στάθμευσης από ιδιώτη στη Μαρίνα.

Από την άλλη μεριά, σε καμία Μαρίνα της χώρας μας δεν υπάρχει ελεγχόμενη και επί αντιτίμου στάθμευση, είτε δημοτική είτε ... ΙΔΙΩΤΙΚΗ!
Αν θέλετε και επειδή είμαι άνθρωπος της θάλασσας έχω επισκεφθεί πάρα πολλές Μαρίνες σε Τουρκία, Γένοβα, Κυανή Ακτή, Μασσαλία, Σάουθάμπτον και πουθενά δε πλήρωσα στάθμευση.
Σε κάποιες από αυτές μάλιστα δεν επέτρεπαν καν την είσοδο αυτοκινήτων (βέβαια από έξω υπήρχε άπλετος χώρος ελεύθερης στάθμευσης).
Όλα αυτά Κε Νίνο συμβαίνουν διότι οι Μαρίνες παντού αποτελούν στολίδι των πόλεων που ανήκουν και κυρίως αποτελούν ελεύθερους χώρους ΠΕΡΙΠΑΤΟΥ!!!

Για αυτό και δεν υπάρχει επί αντιτίμου στάθμευση πουθενά.
Τα αποτελέσματα μάλιστα αυτής της Πανελλαδικής έρευνας στις μεγαλύτερες Μαρίνες της χώρας μας (Καλαμακίου, Πασαλιμάνι, Βάρκιζας, Βουλιαγμένης, Γλυφάδας, Βούλας, Τροκαντερού, Νέου Φαλήρου, κλπ)   τα είχαμε παραθέσει στο μεγάλο άρθρο που δημοσιεύσαμε στο τεύχος Οκτωβρίου με τίτλο "ΚΕΚΤΗΜΕΝΑ ΤΕΛΟΣ - Η Μαρίνα του Ρεθύμνου έγινε ιδιωτικό πάρκιγκ".

Και για όσους δεν γνωρίζουν απο αυτά οι Μαρίνες που ερευνήσαμε ανήκουν στις μεγάλες Μαρίνες της χώραςμας με παράδοση στο χώρο, με δωρεάν υπηρεσίες, με μαγαζιά, με χώρους εστίασης, με ιδιωτική ασφάλεια, με γήπεδα, με, με, με, με, ....!
Όλα αυτά τα .... [με],  κύριε Νίνο εκτός από παροχές στο πολίτη, αποτελούν βέβαια και τρόπους είσπραξης του όποιου διαχειριζόμενου φορέα, όπου άλλοτε είναι το Λιμενικό Ταμείο, άλλοτε ο ΕΟΤ, ο Δήμος, τα ΕΤΑ, ακόμα και ιδιωτικές εταιρίες όπως αυτές του Ομίλου Λάτση στις δύο Μαρίνες (Νέου Φαλήρου & Τροκαντερού).

Θεωρείται ότι ο Όμιλος Λάτση ή οι λοιποί φορείς δεν θα ήθελαν να τα «παίρνουν» και από τη στάθμευση?
Δεν τα «παίρνουν» όμως από εκεί αλλά από υπηρεσίες που πρ?%B


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Πέμπτη, 17 Αύγ 2017

Αρθρογραφία