O BOAK στο Νομαρχιακό Συμβούλιο

Εκτύπωση

O BOAK στο Νομαρχιακό Συμβούλιο
 

  • Συνεδρίασε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ρεθύμνου με μοναδικό θέμα τις μελέτες  για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ)
  • Παρόλα αυτά παραμένει ένα σύγχρονο "Γιοφύρι της Άρτας"
  • Πάρθηκε απόφαση για νέα πρόταση στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
     

Δείτε τις τηλεοπτικές δηλώσεις του Νομάρχη για το ίδιο θέμα

16/20/09

Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Δήμαρχος Ρεθύμνου, κ. Γιώργης Μαρινάκης, εκπρόσωποι των Δήμων του Νομού, ο Διευθυντής της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, κ. Αγαπάκης και στελέχη της Υπηρεσίας, οι μελετητές του έργου και εκπρόσωποι του τοπικού παραρτήματος ΤΕΕ. Με επιστολή τους οι Βουλευτές Ρεθύμνου, κ. Μανώλης Όθωνας και κα Όλγα Κεφαλογιάννη ενημέρωσαν το Σώμα για την αδυναμία τους να παραστούν λόγω συνεδρίασης για την εκλογή του Προεδρείου της Βουλής. 

Ο Νομάρχης Ρεθύμνου, κ. Γιώργης Παπαδάκης, στην εισήγησή του ανέφερε τα εξής:

"Το σημερινό θέμα επρόκειτο να συζητηθεί στη συνεδρίαση της 27ης Αυγούστου, οπότε και αναβλήθηκε για μεθεπόμενη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου, ώστε να υπάρχει χρόνος για να συζητηθεί διεξοδικά. Εν τω μεταξύ μεσολάβησαν οι εθνικές εκλογές με αποτέλεσμα η συζήτηση να μετατεθεί χρονικά. Στόχος μας απόψε πρέπει να είναι η διαμόρφωση μιας πρότασης για το ΒΟΑΚ προς τη νέα Κυβέρνηση και συγκεκριμένα προς το νεοσύστατο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η αποψινή συνεδρίαση εξυπηρετεί και έναν άλλο σκοπό.
Να υπάρξει ξεκάθαρη ενημέρωση του Σώματος για το θέμα, από τους πλέον ειδικούς, τους μελετητές, οι οποίοι βρίσκονται σήμερα εδώ. Και το λέω αυτό διότι προ καιρού και  ενόψει προεκλογικής περιόδου είχαν διατυπωθεί "διάφορες" απόψεις περί χωροθέτησης και χάραξης. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο για πλειοδοσίες και μικροκομματικά συμφέροντα. Είναι και πρέπει να είναι ζήτημα υπερκομματικό και διακομματικό, που η προώθησή του απαιτεί τη σύμπραξη της Πολιτικής, της Επιστήμης και της Κοινωνίας.

Όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν από τα 6 διευρωπαϊκά δίκτυα της χώρας μας, Ο ΒΟΑΚ αποτελεί το πιο επικίνδυνο και το χειρότερα συντηρημένο. Βάσει μάλιστα στοιχείων το 2003 ο Νομός Ρεθύμνου είχε τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία σε εθνικό επίπεδο συγκριτικά με τον πληθυσμό του.

Αναμφισβήτητα η σημασία του ΒΟΑΚ για την Κρήτη- και ιδιαίτερα για το Νομό μας που δεν διαθέτει πύλες εισόδου- είναι μέγιστη. Είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του νησιού, ένα έργο απαραίτητο για την ασφάλεια των πολιτών, για τον τουρισμό, για τη γεωργία, για την ανάπτυξη και τον συγκρητισμό.

Παρόλα αυτά παραμένει ένα σύγχρονο "Γιοφύρι της Άρτας". Εκτελείται εδώ και 40 χρόνια και μόνο στα 41 χιλιόμετρα επί συνόλου 312 χιλιομέτρων   έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή διαχωριστικού διαζώματος, ενώ τα ποσά της χρηματοδότησης, που έχουν διατεθεί για αυτό το σκοπό σε καμιά περίπτωση δεν αγγίζουν τα δισεκατομμύρια που έχει δαπανηθεί για άλλα οδικά δίκτυα της χώρας, όπως η Εγνατία, η Αττική Οδός, η ΠΑΘΕ κ.α. Χρειαζόμαστε σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών 1,5 δις Ευρώ για να ολοκληρώσουμε τον ΒΟΑΚ και αυτό πρέπει να διεκδικήσουμε.

Ως Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ρεθύμνου έχουμε εξαντλήσει κάθε περιθώριο παρέμβασης στην Πολιτεία για αυτό το ζήτημα. Έχει συζητηθεί το θέμα κατ? επανάληψη στο Νομαρχιακό Συμβούλιο και στο Περιφερειακό Συμβούλιο, έχουμε πραγματοποιήσει επισκέψεις και συναντήσεις στην Περιφέρεια Κρήτης και στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ενώ οι επιστολές και τα υπομνήματα προς τους αρμοδίους είναι άπειρα. Μάλιστα με επιστολή μου στις 6/10/08 προς τον Γ.Γ. της Περιφέρειας Κρήτης, τους Βουλευτές και τους Δημάρχους του νησιού, είχα ζητήσει την από κοινού μετάβασή μας στο ΥΠΕΧΩΔΕ για την προώθηση του θέματος. Την ίδια πρόταση επαναδιατύπωσα στις 19/8/09 και προτίθεμαι να την επαναλάβω μόλις οριστεί ο νέος Περιφερειάρχης". 

Στη συνέχεια της συνεδρίασης τον λόγο πήρε η αρμόδια Αντινομάρχης κ. Ζωή Σιταρένιου ? Μπριλλάκη, η οποία αναφέρθηκε στις μελέτες του ΒΟΑΚ. Ακολούθησαν οι εισηγήσεις της ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ και των μελετητών, οι τοποθετήσεις φορέων και των Νομαρχιακών Συμβούλων. 

Ομόφωνα το Νομαρχιακό Συμβούλιο κατέληξε στην απόφαση να γίνει πρόταση στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για ένα ενιαίο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία ΒΟΑΚ, που θα περιλαμβάνει και το τμήμα Σούδα ? Ακρωτήρι, που θα έχει ίδιες προδιαγραφές για όλο το μήκος του. Επιπλέον αυτό που θα τονιστεί είναι η ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών του καθώς και η εξασφάλιση πολιτικής βούλησης για να ολοκληρωθεί επιτέλους το έργο με γενναία χρηματοδότηση και να γίνουν βελτιώσεις επί του υπάρχοντος δρόμου αλλά και νέα χάραξη όπου απαιτείται (αναγκαία θεωρείται επίσης η συντήρηση του οδικού δικτύου, αλλά και αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων που σχετίζονται με αυτήν). Όλα τα παραπάνω θα διατυπώσει ο Νομάρχης Ρεθύμνου σε συνάντησή του το αμέσως επόμενο διάστημα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Πέμπτη, 18 Ιαν 2018

Αρθρογραφία