Διατροφή και εγκυμοσύνη..

Εκτύπωση

ΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια γλυκιά περίοδο στη ζωή της γυναίκας. Σε αυτή την περίοδο βέβαια υπάρχει πολύ άγχος και αναστάτωση, πολλές φορές δικαιολογημένα και άλλες αδικαιολόγητα. Μέσα σε όλα αυτά αποτελεί άγχος η διατροφή, τα κιλά, η αλλαγή του σώματος. Αρκεί να αποδεχτεί  η εγκυμονούσα ότι το σώμα της θα αλλάξει αλλά και θα επανέλθει, εφόσον έχει φροντίσει να πάρει τα ιδανικά  κιλά για εκείνη και το νεογνό και φυσικά με τον υγιεινότερο τρόπο. Η ιδανική πρόσληψη βάρους της εγκυμονούσας καθορίζεται από το αρχικό βάρος της ίδιας πριν την εγκυμοσύνη. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην πρόσληψη ασβεστίου- βιταμίνη D- σιδήρου- φυλλικού οξέως .

Της Άρτεμις Δρυγιαννάκη *


Η τροφή αποτελεί φάρμακο για την εγκυμονούσα και την σωστή ανάπτυξη του νεογνού.

Έτσι λοιπόν καταλήγουμε ότι  καθοριστικό ρόλο στην διατροφή της εγκυμονούσας παίζουν τα εξής βασικά :

  • Φυσιολογική αύξηση βάρους (απαιτούνται επιπλέον ~300-500 θερμίδες ημερησίως, κυρίως το 2ο και 3ο τρίμηνο της εγκυμοσύνης) .
  • Τήρηση των 5-6 γευμάτων την ημέρα.
  • Κατανάλωση μεγάλης ποικιλίας φρούτων και λαχανικών  (τουλάχιστο 2-3 φρούτα και 4-5 μερίδες λαχανικών ημερησίως). Πολύ καλή πλύση αυτών είναι απαραίτητη.
  • Κατανάλωση πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας (ασπράδια αυγού, κόκκινο κρέας κ.α.)
  • Κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων (ζυμαρικά, ρύζι κ.α.) και προϊόντων άρτου ολικής άλεσης και σίκαλης
  • Το εβδομαδιαίο διαιτολόγιο πρέπει να περιέχει : 2φορές ψάρι - 2φορές κοτόπουλο- 1 φορά όσπρια- 1-2 φορές όσπρια και λαδερά- 1φορά κόκκινο κρέας.
  • Προσοχή στην κατανάλωση νατρίου (αλάτι), ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης οιδήματος και υπέρτασης.
  • Κατανάλωση μεγάλης ποσότητας υγρών, κυρίως νερού (1,5-2 λίτρα/ ημέρα)
  • Χρήση απλής μαγειρικής παρασκευής και αποφυγή τηγανίσματος, τσιγαρίσματος κ.α. Επίσης η αποφυγή τροφίμων με έντονη γεύση και καρυκεύματα ενδείκνυται.
  • Το κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι θα πρέπει να είναι πολύ καλά μαγειρεμένα.
  • Σε περίπτωση αλλεργιών ή και οικογενειακού ιστορικού πρέπει να υπάρξει περιορισμός κατανάλωσης σε : συκώτι, προϊόντα συκωτιού και πατέ, τυριά Μπρί και Καμαμπερτ, μπλέ τυριά, ωμά αυγά και τρόφιμα που περιέχουν ωμά αυγά, μαγιονέζα, μους,  ξηροί καροί.
  • Κατανάλωση μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων (υπάρχουν σε : ελαιόλαδο, παχιά ψάρια, καρύδια, αβοκάντο κ.α.)
  • Χρήση κατάλληλων συμπληρωμάτων βιταμινών και ιχνοστοιχείων (σύμφωνα πάντα με την συγκατάθεση του ιατρού που σας παρακολουθεί).
  • Αποφυγή καπνίσματος και κατανάλωσης αλκοόλ.
  • Περιορισμός ή και διακοπή κατανάλωσης καφεϊνης (έως 2φλιτζάνια καφέ/ ημέρα, κατά προτίμηση φίλτρου ή ελληνικό), καθώς και τροφίμων που περιέχουν αυτό π.χ. σοκολάτα, τσάι, αναψυκτικά τύπου cola κ.α.

 

 

Ευχαριστηθείτε την καλύτερη περίοδο της ζωής σας και προσφέρετε στον ευατό σας και το παιδί σας τα καλύτερα.


* η Αρτεμις Δρυγιαννάκη
Ειδικός Εφαρμογών Διαιτητικής
Υπεύθυνη διατροφολόγος
Κυανού Σταυρού




« επιστροφή στη κατηγορία Υγεία

Σημειρινή ημερομηνία Πέμπτη, 19 Οκτ 2017

Αρθρογραφία