Κεκτημένα τέλος!!!

Εκτύπωση

Η ΜΑΡΙΝΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΕΓΙΝΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟ...PARKING!


ΕΠΑΨΕ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 Ελεύθερος χώρος, Δημοτικός χώρος στάθμευσης ή ιδιωτικό parking;

17/10/08

Ξεκινήσαμε ένα ρεπορτάζ με βάση τις αναφορές που είχαμε σχετικά με το νέο «καθεστώς» που επικρατεί πλέον στην αγαπημένη μας Μαρίνα του Ρεθύμνου και
Μαρίνα Ρεθύμνου
αναφερόμαστε βέβαια στην ίσως και περίεργη ιδιωτικοποίηση του χώρου στάθμευσης (PARKING). Τα πολλά τηλεφωνήματα στο τηλεφωνικό κέντρο της εφημερίδας, μας κέντρισαν το ενδιαφέρον να ασχοληθούμε, κάνοντας εκτενές ρεπορτάζ πάνω σε ένα θέμα που ομολογουμένως αγνοούσαμε.
Σαν να μην έφταναν τα δημοτικά παρκόμετρα που ξαφνικά πριν λίγο καιρό μπήκαν στη ζωή μας αυξάνοντας τα έξοδά μας, σκεφτήκαν κάποιοι και  ένα νέο τρόπο να «τα παίρνουν» από το καλό αυτό «πελατάκι» που λέγεται  Ρεθυμνιώτης Πολίτης. Έτσι λοιπόν στα πάμπολα έξοδα που βαρύνουν τη Ρεθυμνιώτικη οικογένεια, ήρθε να προστεθεί σε αυτά και ένα ακόμα.

Το κεκτημένο δικαίωμα... που είχε ο Ρεθυμνιώτης πολίτης, να «κατεβαίνει» στην όμορφη μαρίνα μας για τη σχεδόν καθιερωμένη βόλτα του και να βγάλει από το αυτοκίνητό του, το ποδηλατάκι, ή το καροτσάκι του παιδιού του μαζί με όλα τα συναφή χρειαζούμενα,...χάθηκε!
Ξαφνικά λοιπόν, μείναμε όλοι έκπληκτοι όταν αντικρίσαμε κάποια «ωραία μέρα», τη χαρακτηριστική «καμπίνα» με τις «στρατιωτικές» μπάρες και τις κάμερες αλλά "big brother", στην είσοδο της μαρίνας και μια ιδιωτική εταιρία να μας λέει ότι όλοι εμείς οι «απ?έξω» πρέπει να πληρώσουμε για να μπούμε μέσα.
Σήμερα καλείτε να πληρώσει χρηματικό αντίτιμο για την απογευματινή του βόλτα ο Ρεθυμνιώτης στο χώρο που τόσα χρόνια διερχόταν ελεύθερα.
Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να αφήσει το ι.χ. του, στη παραλιακή λεωφόρο, όπου και εκεί θα πρέπει να πληρώσει, αλλού το Λιμενικό Ταμείο και αλλού το Δήμο. Δηλαδή δεν την γλυτώνουμε με τίποτα.  
Γίναμε μια άκρως καταναλωτική πόλη που πρέπει να πληρώνουμε σε κάθε μας βήμα! Κάποτε τα Δημοτικά τέλη έφθαναν. Σήμερα γιατί όχι;
Ένα σημείο περιπάτου μας είχε απομείνει και ... πάει κι αυτό.
Πρέπει να το πληρώνουμε τώρα  Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε ότι η επιβολή του μέτρου για την αμοιβόμενη στάθμευση, ισχύει μόνο για τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Αυτές βέβαια που αποτελούσαν και τις ώρες αιχμής του χώρου, λόγω του απογευματινών οικογενειακών δραστηριοτήτων.
Εάν λοιπόν φανούμε συγκαταβατικοί και δεν αντιδράσουμε σε αυτή τη νέα τάξη πραγμάτων, μήπως θα «ανοίξει η όρεξη» σε ορισμένους και αργότερα δούμε φαινόμενα όπως διόδια στην Εθνική, κλείσιμο της παραλίας για ιδιωτική πλαζ και τέτοια συναφή παραδείγματα.
Μήπως λοιπόν πρέπει να κατανοήσουμε ότι αν θέλαμε να ζούμε όπως στις μεγαλουπόλεις τότε θα είχαμε ήδη μεταναστεύσει σε αυτές.
Μα ποιόν ρώτησαν για το νέο PARKING; Ρωτήθηκε η «μάνα» με τα καρότσια στο ι.χ. της, μήπως ρωτήθηκε ο γέροντας που μπορούσε κατέβει σε ένα όμορφο χώρο και να παρκάρει δίπλα στο σημείο της βόλτας του χωρίς να ταλαιπωρηθεί;. Ρωτήθηκε ο Ρεθυμνιώτης πολίτης;.  
Γιατί αν δεν ρωτήθηκαν όλοι αυτοί, τότε για ποιανού όφελος λειτουργούν οι φορείς που εκμεταλλεύονται τη δική μας περιουσία; Γιατί δική μας είναι!!
Η μαρίνα είναι χαρακτηρισμένη ως Λιμάνι, Καταφύγιο ψαράδων και χώρο φιλοξενίας σκαφών, που ήδη πληρώνουν κόμιστρο φιλοξενίας.
Συνεπώς χτίστηκε με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, με χρήματα και του Ελληνικού Δημοσίου και επομένως και του Ρεθυμνιώτη Πολίτη. Μέσα μάλιστα, από τα έσοδα της Λαϊκής και τα «μίσθια» των σκαφών αναψυχής, αποφέρει και έσοδα.
Εφόσον λοιπόν η μαρίνα έχει αποπληρωθεί, γιατί πρέπει εμείς να τη ξαναπληρώνουμε. Γιατί πάλι  εμείς οι Ρεθυμνιώτες πρέπει να ξεχωρίζουμε και να πρωτοτυπούμε αρνητικά.
Το λέμε αυτό διότι η Ρ.Α. έκανε έρευνα σε διάφορες μαρίνες της χώρας. Προσεγγίσαμε τις «μεγάλες» όπως αυτές της Αττικής και πιο συγκεκριμένα τις Μαρίνες Καλαμακίου, Τροκαντερού, Πασαλιμανίου, Βουλιαγμένης, Βάρκιζας, Βούλας, κλπ  και σε καμιά εξ αυτών, δεν υπάρχει αντίστοιχη ιδιωτική εταιρία (ούτε καν Δημοτική) που εκμεταλλεύεται το χώρο στάθμευσης (PARKING) . Πουθενά σε αυτές, κανείς δε πληρώνει για να σταθμεύσει στους όμορφους χώρους που συναντούμε ομολογουμένως, στις μαρίνες. Παρενθετικά αναφέρουμε ότι αυτές οι μαρίνες είναι περιφραγμένες όλες, σαν και τη δική μας. Τα ίδια και στο Ηράκλειο και στα Χανιά. Δε πληρώνει κανείς!
Εδώ όμως τίθεται και ένα ακόμη σοβαρό ερώτημα. Στην περίπτωση που υλοποιηθεί αυτό που περιμένουμε όλοι, το σχέδιο δημιουργίας Ναυτιλιακής εταιρίας Ρεθυμνιώτικων συμφερόντων για την γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιά, τι γίνετε;
Δηλαδή τότε η νέα εταιρία θα βρεθεί αντιμέτωπη με μια «παγιομένη» κατάσταση. Μήπως περί αυτού ο λόγος; Διότι αν το καράβι για παράδειγμα, έχει αναχώρηση στις 8 το βράδυ (20.00) τότε για ποιο απογευματινό-βραδινό PARKING μιλάμε; Μήπως θα μας βάλουν να πληρώνουμε τη παραμονή όπως στο "Διεθνές Αεροδρόμιο Βενιζέλος". Μήπως θα πρέπει να πληρώσουμε για να ξαναγίνει «δικό μας» χώρος πάλι. Πολλά τα "μήπως" σε αυτό το θέμα και όπως διαπιστώνετε και εσείς, δεν είναι τόσο απλό το ζήτημα!
Ρωτήσαμε πολίτες κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ και κανείς ανεξαιρέτως δεν μας ανέφερε έστω ένα μικρό θετικό σχόλιο από το νέο αυτό μέτρο. Όλοι λοιπόν οι πολίτες είναι ενάντια σε αυτή την εφαρμογή.
Το ίδιο ισχύει και για τους ψαράδες που χρόνια τώρα είναι οι «φυσικοί» κάτοικοι αυτού του χώρου. Κάποιοι μάλιστα εξ αυτών έθεσαν ευθέως το θέμα μομφής περί του τρόπου ανάληψης του «έργου» της ιδιωτικής εταιρίας από τον Λιμενικό Ταμείο.

Ο κος Καραγιάννης, Γενικός γραμματέας του Σωματείου ψαράδων σε σχετική ερώτηση μας απάντησε ότι δεν έχει τέτοια εικόνα και αρνείται το γεγονός λέγοντας μας ότι η ιδιωτική εταιρία που ανέλαβε, στήθηκε κατά την άποψή του με νόμιμες διαδικασίες. Τώρα για το πόσο έπρεπε να γίνει κάτι τέτοιο? είναι «άλλου Παπά ευαγγέλιο»!

Ο Κος Φεσσάς, νόμιμος εκπρόσωπος της ιδιωτικής εταιρίας, σε ερώτηση που του θέσαμε για το αν δημοσιεύτηκε προκύρηξη διαγωνισμού, μας απάντησε θετικά.
Το θέμα βέβαια δεν είναι το αν η ιδιωτική αυτή εταιρία νομίμως πράττει. Αυτό μάλλον είναι σαφές, όσο κι αν θεωρούν κάποιοι ότι σε μερίδα ορισμένων ιδιωτικών εταιριών, τους «χαρίζονται» κάποια πράγματα.
Συμπληρωματικά να αναφέρουμε ότι η εν λόγω ιδιωτική εταιρία είναι η ίδια εταιρία που εκμεταλλεύεται και το χώρο στάθμευσης που βρίσκεται δυτικά του λιμανιού, απέναντι από το Λιμεναρχείο (κάτω από τη «πασαρέλα»). Και εκεί πάλι πριν χρόνια «ιδιωτικοποιήθηκε» και περιμαντρώθηκε ένας δημόσιος χώρος, μια δημόσια περιουσία, πάλι προς όφελος του ιδίου ιδιώτη.
Το θέμα είναι ότι η δημόσια γνώμη είναι ενάντια σε τέτοιου είδους «φασιστικές» κινήσεις που στόχο έχουν μόνο το κέρδος ορισμένων φορέων και ολίγων ιδιωτών με αποτέλεσμα την οικονομική αποδυνάμωση των οικογενειακών ταμείων μας.
Επικουρικά αναφέρουμε το επίσης σπουδαίο ζήτημα όπου σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, δημιουργήθηκε κατόπιν της ιδιωτικοποίησης του χώρου στάθμευσης και που δεν είναι άλλο από το «διωγμό» ακόμα και αυτής της Λαϊκής αγοράς, από τη μαρίνα, με το σκεπτικό ότι οι «συνεκμεταλλευτές» της αμοιβόμενης πλέον στάθμευσης, ενοχλούνται από τη παρουσία της και χάνουν μερίδα κερδών.

Οι Παραγωγοί και οι μικροπωλητές αντιδρούν, ενώ σε έρευνα που διενέργησε η Ρ.Α, οι καταναλωτές / κάτοικοι Ρεθύμνου (κοινή γνώμη), όπου θα πρέπει να έχουν και τη μερίδα του Λέοντος όσον αφορά κάποια τέτοια απόφαση, απάντησαν στο σύνολό τους ότι σαφώς είναι ενάντια σε κάποια τέτοια κίνηση.
Ο κος Φεσσάς μας απάντησε ότι η ιδιωτική εταιρία χώρων στάθμευσης (PARKING)  δεν έχει καμία ανάμειξη σε αυτό το θέμα.
Γεννάται όμως εδώ ένα πολύ απλό ερώτημα.  ΓΙΑΤΙ οι αυτές οι ιδιωτικές εταιρίες δεν αναζητούν οικόπεδα ιδιωτών για να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά σε αυτά; Γιατί πρέπει ντε και καλά να «στήνονται» σε δημόσια οικόπεδα, ήτοι λαϊκές περιουσίες; Μας «ξενίζει» κάπως αυτό. Εσάς;
Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος όπου οι  δημόσιοι «Άρχοντες» και αναφέρομαι στους δημόσιους υπαλλήλους του Λιμενικού Ταμείου και άλλων φορέων, να αναμιγνύονται με ιδιώτες σε τέτοιες εφαρμογές;

Σε ερώτηση που θέσαμε σχετικώς, στο Δήμαρχο Ρεθύμνου Κο Γιώργη Μαρινάκη, μας απάντησε ότι το Λιμενικό Ταμείο χρειάζεται έσοδα. Εμείς όμως λέμε ότι ικανοποιητικότατες εισπράξεις θα έπρεπε να είχε το Λ.Τ. από τις παραλιακές επιχειρήσεις, από το λιμάνι όταν αυτό εξυπηρετεί ακτοπλοϊκές γραμμές (ας φροντίσουν οι αρμόδιοι να έχουμε ακτοπλοΐα) και από τα σκάφη αναψυχής της μαρίνας και τόσα άλλα.
Οι ίδιοι αυτοί δημόσιοι «φορείς», δεν θα έπρεπε ως οφείλουν, να σκέφτονται λύσεις όπου από αυτές να απορρέει κέρδος για τους πολίτες και όχι για συγκεκριμένη μερίδα ιδιωτών.

Πάνω σε αυτό σας παραθέτουμε το τρανό παράδειγμα του Δημοτικού χώρου στάθμευσης (PARKING)  στη πλατεία Τεσσάρων Μαρτύρων.
Εκεί ομολογουμένως η Δημοτική Αρχή έστησε μια αξιόλογη Δημοτική Επιχείρηση σε ένα «αδειανό» χώρο που δεν εξυπηρετούσε σε κάτι άλλο και το αποτέλεσμα είναι γνωστό σε όλους μας. Εξυπηρέτηση, φθηνό αντίτιμο και πάνω από όλα το οικονομικό όφελος να «γυρίζει» πίσω στο πολίτη. Τοσούτον μάλλον που το δημοτικό PARKING είναι αρκετά πιο οικονομικό από τα ιδιωτικά.

Τέτοια παραδείγματα έργων, οφείλουμε να έχουμε όλοι μας κατά νου, ούτως ώστε να ζητούμε από τη τοπική αυτοδιοίκηση να συνεχίζει να μας τα προσφέρει.
Δεν θα μπορούσε να δημοπρατηθεί ένα έργο για παράδειγμα, στη Πλατεία των Τεσσάρων Μαρτύρων και να αναλάβει μια ιδιωτική εταιρία εκεί να φτιάξει ένα υπόγεια ή ανώγεια τριώροφη κατασκευή όπου θα φιλοξενεί εκατοντάδες αυτοκίνητα, λύνοντας έτσι το πρόβλημα της στάθμευσης για την επόμενη 20ετία;
Μια τέτοια κίνηση θα την επικροτούσε ο λαός και μια ιδιωτική εταιρία που θα  «έπαιρνε», θα «έδινε» όμως κιόλας. Θα έπαιρνε ένα δημόσιο ακίνητο αλλά θα έφτιαχνε ένα μεγάλο έργο που θα εξυπηρετούσε ταμάλα σήμερα αλλά και μετά από χρόνια θα έμενε και στη πόλη μας.
Τα να πάρεις μια δημόσια περιουσία και να βάλεις μια καμπίνα με 2 μπάρες δε σημαίνει ότι έκανες τίποτα. Έτοιμα τα βρήκαν στη μαρίνα και εκμεταλλεύονται τη χρήση τους.
Κλείνοντας θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στους αρμοδίους φορείς ότι το «πορτοφόλι» του Ρεθυμνιώτη πολίτη δεν είναι σε καλή κατάσταση και θα πρέπει να καταλάβουν τέλος πάντων ότι η οικονομική κρίση που βαραίνει όλους μας, πηγάζει από τέτοιου είδους «καιρικά φαινόμενα»!


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Σάββατο, 16 Δεκ 2017

Αρθρογραφία