Τέλη Επανασύνδεσης; Το ακριβότερο πάτημα πλήκτρου στο κόσμο

Εκτύπωση

Τέλη Επανασύνδεσης; Το ακριβότερο πάτημα πλήκτρου στο κόσμο

20/08/09
του Βασίλη Κασιμάτη

Έχουμε κατά καιρούς λάβει διάφορες καταγγελίες από αναγνώστες γενικότερα για τα άδικα & αναίτια τέλη επανασύνδεσης. Σήμερα λάβαμε τη καταγγελία ενός πολίτη σχετικά με το κόστος επανασύνδεσης στον ΟΤΕ και για την αιτιολογία του συγκεκριμένου "χαρατσιού".

«Σήμερα πήγα να πληρώσω το λογαριασμό του ΟΤΕ στα κεντρικά στο Ρέθυμνο.  Η τηλεφωνική μου σύνδεσή μου ήταν κομμένη αφού λόγω παρατεταμένων διακοπών Αυγούστου είχε μείνει απλήρωτος.

Αφού έφτασε η σειρά μου, ο Ταμίας με ενημέρωσε ότι έπρεπε να πληρώσω και τέλη επανασύνδεσης ύψους 8 ευρώ.
Ενώ δεν έφερα καμία απολύτως αντίρρηση, τον ρώτησα σε πόσες ώρες θα επανασυνδεθεί η γραμμή μου, έχοντας στο μυαλό μου ότι για οκτώ ευρώ θα έπρεπε λογικά να:
... πάει κάποιος υπάλληλος, να αναζητήσει το φάκελό μου, να κάνει έστω κάποιες καταχωρήσεις στη καρτέλα μου, έπειτα να πάει σε κάποιο κεντρικό δίκτυο, τυχόν και σε άλλο όροφο για να δώσει εντολή στους τεχνικούς να επανασυνδέσουν τη γραμμή μου, όπου και αυτοί με την σειρά τους θα έκαναν λογικά και πάλι σκεπτόμενος, κάποιες επιπλέον διαδικασίες με σκοπό να με εξυπηρετήσουν, επαναλειτουργώντας τη σύνδεσή μου ούτως ώστε να αρχίζει και πάλι να «τρέχει» ο μετρητής μου προς οικονομικό όφελος του οργανισμού (ΟΤΕ).

Αυτά όλα  ? λογικά! Έλα που τίποτα όμως δεν είναι λογικό σε αυτή την άμοιρη τη χώρα.
Τα αναρωτήθηκα βέβαια όλα αυτά διότι πριν από αρκετά χρόνια αυτή ήταν περίπου η διαδικασία και έτσι εύλογα, πληρώναμε τότε τα τέλη επανασύνδεσης.
Ο Ταμίας μου απαντάσε στην αρχική μου ερώτηση για το πόσες ώρες «θα μου πάρει» - απλά και λακωνικά ... τ΄άνοιξα! Δηλαδή; τον ερωτώ!
"Πάτησα το πλήκτρο στον υπολογιστή μου και η γραμμή σας κύριε ήδη δουλεύει", μου είπε ο ευγενικός Ταμίας.
Μένω εμβρόντητος όταν συνειδητοποιώ ότι για κάτι που στοίχισε στο χρόνο ενός Ταμία, ένα δευτερόλεπτο εγώ πλήρωσα 8 ολόκληρα ευρώ δηλαδή περίπου 3.000 παλιές δραχμές! Μα τρελαθήκαμε τελείως εδώ

Ακολούθως ψάξαμε στα κιτάπια μας για παλιότερες παρεμφερείς καταγγελίες τις οποίες διασταυρώσαμε με νέα στοιχεία και έτσι διαπιστώσαμε το τεράστιο μέγεθος της καλοστημένης απάτης των μεγάλων εταιριών και οργανισμών.

Να τονίσουμε κάπου εδώ ότι στη συντριπτική του πλειονότητα αυτές οι εταιρίες και οργανισμοί έχουν «συνδρομητική» σχέση με το πελατειακό τους κοινό επομένως νομικά ο καταναλωτής όποτε το θελήσει απλά δε πληρώνει και διακόπτει αυτομάτως την υπηρεσία. Κανείς δεν τον υποχρεώνει για να συνεχίσει. Επομένως όταν διακόπτεις και ξαναγυρίζεις δεν μιλάμε για επανασύνδεση αλλά για εκ νέου συνεργασία. Άρα προς τι η επανασύνδεση;
Άρα όποτε κι αν τον επιθυμήσει και αφού επανεπιλέξει ο πελάτης την υπηρεσία θα έπρεπε χωρίς κόστος να επαξεκινήσει από την αρχή. Αυτό σημαίνει άλλωστε και ο όρος «Συνδρομητής».
Ειδάλλως θα μιλούσαμε για συνεργασία βάσει κάποιας σύμβασης αορίστου χρόνου, όπου δεν είναι αυτή η περίπτωση.
Πιο κάτω σας καταθέτουμε παραδειγματικά ένα μικρό δείγμα από εταιρίες που ενώ «παρακαλούνε» για να μας έχουν πελάτες, μόλις μας «πελατοποιήσουν» αρχίζουν τις «αρπαχτές».

1)Wind, Vodaphone: Κόστος επανασύνδεσης 5 ευρώ + ΦΠΑ.
Χρόνος επανασύνδεσης: 1 δευτερόλεπτο με το πάτημα ενός πλήκτρου
2)NOVA (Filmnet): Κόστος επανασύνδεσης 7 ευρώ + ΦΠΑ.
Χρόνος επανασύνδεσης: 1 δευτερόλεπτο με το πάτημα ενός πλήκτρου

ΟΤΕ: Κόστος επανασύνδεσης 7 ευρώ + ΦΠΑ. Χρόνος επανασύνδεσης: 1 δευτερόλεπτο με το πάτημα ενός πλήκτρου.
Από τον ΟΤΕ μάλιστα δεν παίρνουμε ούτε καν απόδειξη για να καταχωρήσουμε στα έξοδά μας, αφού αρκείτε σε μια εκτύπωση πάνω στο λογαριασμό που τις περισσότερες φορές δεν είναι καν ευδιάκριτη, και η οποία δεν καταχωρείτε λογιστικώς, επομένως πρακτικά κάτι ... βρωμάει εδώ!

Η SIEMENS που έτσι και αλλιώς βρίσκεται πίσω από τον ΟΤΕ πλέον οφείλει να αναθεωρήσει τη πρακτική τους και να αναστείλει επ αόριστο αυτή την εφαρμογή στον ιδιωτικό πλέον οργανισμό τηλεπικοινωνιών. Βλέπετε ενώ οι Γερμανοί φημίζονται για την επαγγελματική εντιμότητά τους, η SIEMENS ύστερα και από τα τελευταία τεράστια σκάνδαλα για τη χώρα μας αποδεικνύει ότι ως πολυεθνική εταιρία δεν θα πρέπει μάλλον να έχει ουδεμία σχέση πλέον με την χώρα που την ανέδειξε.

Σε κάθε περίπτωση όμως, ας υιοθετήσουν αυτό που οι ίδιοι ως SIEMENS εφαρμόζουν στη Γερμανία και όπου το τέλος επανασύνδεσης δεν υφίσταται και ? ούτε καν μεταφράζεται εις την Γερμανικήν!

Καταγγελία για την Συνδρομητική NOVA.

«Ενώ είμαι αρκετά χρόνια συνδρομητής ξαφνικά αποφασίζω να λείψω για καιρό και όταν επανέρχομαι ζητώ να μου επαναενεργοποιήσουν την λειτουργία του αποκωδικοποιητή μου. Μου γύρεψαν 7 ευρώ + ΦΠΑ.
Γιατί τους ρωτώ να σας δώσω 8,5 ευρώ για κάτι που εσείς θα πατήσετε ένα πλήκτρο στον υπολογιστή σας και σε ένα δευτερόλεπτο θα έχω "σήμα".
"...αυτή είναι η διαδικασία κυρία μου" μου απαντούν λακωνικά.
Αν όμως ζητήσω εκ νέου καινούργιο κωδικό πελάτη, δηλαδή κάνω νέα εγγραφή πελάτης, τότε ... τίποτα! Καμία χρέωση δηλαδή! Τυπική και όχι ουσιαστική διαφορά για το ίδιο ακριβώς πράγμα.
Όταν όμως τους ανέφερα ότι δεν θα ξανασυνεργαστώ μαζί τους τότε μου είπαν ότι δεν θα χρεωθώ τα τέλη επανασύνδεσης. Έκτοτε μου στέλνουν μηνύματα στο κινητό μου να επανασυνδεθώ με νέες δήθεν "εκπληκτικές προσφορές".  Και για τα τέλη επανασύνδεσης ... ούτε λόγος!!!»

Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι σε κάποιες από αυτές τις εμπλεκόμενες στο σκάνδαλο των τελών επανασύνδεσης, εταιρίες & οργανισμούς ασκήσεις την σχετική πίεση απειλώντας ότι θα ακυρώσεις την συνδρομή, τότε ξεχνάνε και τέλη ξεχνάνε και το όνομά τους ακόμα, αφού με το όνομα που είχαν άλλα έλεγαν!

Επικοινωνήσαμε με τον Συνήγορο του πολίτη και πιο συγκεκριμένα ναναζητήσαμε  την βοηθό του Συνηγόρου, εντεταλμένη σε θέματα τελών επανασύνδεσης, την κ. Σπανού. Η ίδια απουσίαζε αλλά αφήσαμε μήνυμα στο γραφείο της και αναμένουμε την ντιρεκτίβα από την επίσημη γραμμή αντίδρασης των πολιτών.
Σε κάθε περίπτωση αυτά όλα είναι απαράδεκτα.

Κάποτε υπήρχε η αιτιολογία των τελών επανασύνδεσης με το σκεπτικό ότι για να επαναλειτουργήσει μια υπηρεσία όπως τότε του ΟΤΕ έπρεπε να εργαστούν κάποιοι άνθρωποι κάποιο χρόνο.
Στην ΕΥΔΑΠ (ΔΕΥΑΡ) για παράδειγμα το τέλος επανασύνδεσης έχει λογική αφού θα πρέπει αρμόδιος υπάλληλος να μεταβεί στη κατοικία του καταναλωτή και να επανασυνδέσει με το χέρι του την παροχή του νερού. Αυτό είναι απολύτως κατανοητό.

Στους άλλους όμως οργανισμούς σήμερα με το πάτημα ενός πλήκτρου σε έναν υπολογιστή που στις περισσότερες φορές τον έχουμε πληρώσει εμείς οι ίδιοι και ενώ όλα έρχονται στη θέση τους στο δευτερόλεπτο, αυτοί μας ζητούν αναίτια κάποια ποσά που αν τα συγκεντρώσεις γίνεται λόγος για πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Όχι άλλοι ληστές και μάλιστα υπό την ανοχή του επίσημου κράτους. Φτάνει Έλεος πια!
 

Με τσι γειές μας...


« επιστροφή στη κατηγορία Έλλαδα

Σημειρινή ημερομηνία Τρίτη, 17 Οκτ 2017

Αρθρογραφία