Τα παράδοξα της Ελληνικής Ακτοπλοϊας

Εκτύπωση

Τα παράδοξα της Ελληνικής Ακτοπλοϊας


Διακρίνονται από αριστερά:
ο Μανώλης Γαλανάκης LANE,
ο Απόστολος Βεντούρης,
ο Αντώνης Αγαπητός και
ο Νίκος Καβαλιέρος
Σε μία έντονη επικοινωνιακή εκστρατεία έχει αποδοθεί η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.

Στο πλαίσιο αυτό το προεδρείο της ΕΕΑ έδωσε πριν από λίγο συνέντευξη τύπου, στην οποία ο πρόεδρος Απόστολος Βεντούρης επεσήμανε τα παράδοξα που αντιμετωπίζει η Ελληνική Ακτοπλοΐα αλλά και τις θέσεις της για ένα καλύτερο αύριο.
Δημοσιεύουμε τα σημαντικότερα σημεία:


1. Η εναρμόνιση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92, το πιο σημαντικό θέμα που απασχολεί τον κλάδο της ακτοπλοΐας εξακολουθεί να παραμένει στάσιμο εδώ και 17 χρόνια.

2. Πιστεύαμε και πιστεύουμε ότι είναι χρέος μας να αναστρέψουμε αυτή την αρνητική εικόνα και να δείξουμε την πραγματική κατάσταση.

3. Ήταν για εμάς δυσάρεστη έκπληξη όταν, στις συναντήσεις που διενεργήθηκαν με τοπικές κοινωνίες, διαπιστώσαμε ότι ακόμα και τοπικοί φορείς και βουλευτές μας δεν γνώριζαν για τα «παράδοξα» της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

4. Είναι δυνατόν η Ελληνική Ακτοπλοΐα, η οποία αντιπροσωπεύει το 10% του παγκόσμιου ακτοπλοϊκού στόλου, με τους καλύτερους ναυτικούς παγκοσμίως, να λειτουργεί με ένα απαρχαιωμένο θεσμικό πλαίσιο το οποίο προσθέτει ένα δυσβάστακτο κόστος σε όλους τους επιβάτες της ακτοπλοΐας;

5. Εδώ και ένα χρόνο λέμε ότι πρέπει να εκλείψουν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που προσθέτουν έως και 33% επιπλέον επιβάρυνση στις τιμές των εισιτηρίων για τον νησιώτη, για τον τουρίστα, για τον επιχειρηματία και εν πάσει περιπτώσει για όλους μας υπέρ του κρατικού προϋπολογισμού χωρίς να επιστρέφονται τα κονδύλια αυτά στην Ελληνική Ακτοπλοΐα.

6. Εδώ και ένα χρόνο λέμε ότι πρέπει να βελτιωθούν οι λιμενικές υποδομές.
Οι περισσότεροι από εσάς, αν όχι όλοι, θα έχετε ακούσει για το τάδε ή το δείνα πλοίο που προσέκρουσε σε λιμάνι.
Υπάρχει περίπτωση να το θέλει αυτό ο Πλοίαρχος, το πλήρωμα ή η εταιρεία;
Έχετε την εντύπωση ότι οποιοσδήποτε Πλοίαρχος ή οποιαδήποτε ακτοπλοϊκή εταιρεία προτιμά να περιμένει έξω από λιμάνια για χρόνους όπως 20, 30 και 40 λεπτά;
Διότι αυτό γίνεται.
Σίγουρα θα το έχετε διαπιστώσει και εσείς, πολλά λιμάνια δεν έχουν υποδομές να δεχθούν περισσότερα του ενός πλοία ταυτόχρονα. Είναι και άλλα τα οποία είχαν τις υποδομές αλλά λόγω έλλειψης συντηρήσεως δεν τις έχουν πια.

7. Το καλοκαίρι λόγω έλλειψης passenger terminals οι επιβάτες παθαίνουν θερμοπληξία και το χειμώνα πνευμονία! Ποιος φταίει; η ακτοπλοϊκή εταιρεία; Ενώ δεν έχει μερίδιο ευθύνης για τις ελλιπείς υποδομές στα λιμάνια σχεδόν πάντοτε καλείται σε απολογία και σχεδόν πάντοτε της επιβάλλεται πρόστιμο. Ακόμα πιο εξωφρενικό είναι το ότι αυτή η συμπεριφορά εφαρμόζεται μόνο στην ακτοπλοΐα, διότι δεν βλέπουμε να γίνεται το αντίστοιχο στις αεροπορικές εταιρείες, στα ΚΤΕΛ, στην ΕΘΕΛ, στον ΟΣΕ και διερωτώμαι γιατί;

8. Όταν έχει μποτιλιάρισμα η εθνική οδός καλούμε σε απολογία τον εργολάβο που την έφτιαξε; Καλούμε μήπως σε απολογία τον οδηγό του ΚΤΕΛ; Γιατί θα πρέπει οι Πλοίαρχοι και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να καλούνται σε απολογία καθημερινά;

9. Οι περισσότεροι επιβάτες μαζί με την παραπληροφόρηση που πληρώνουν, έχουν πληρώσει και τον καφέ στο λιμάνι του Πειραιά ακριβότερα κατά 13% από τον καφέ μέσα στα πλοία! Απαιτείται μέσα σε όλα τα πλοία να υπάρχουν διατιμημένα προϊόντα και υπάρχουν, διερωτάται κανείς γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο σε όλους τους υπόλοιπους μεταφορικούς σταθμούς ή τουλάχιστον στο μεγαλύτερο λιμάνι της χωράς;
Η απάντηση δεν τιμά κανέναν, είναι όμως απλή: είναι πιο πιασάρικο να συλλαμβάνεις βαθύπλουτους εφοπλιστές που θησαυρίζουν ληστεύοντας επιβάτες παρά ταπεινούς καφετζήδες που εξυπηρετούν πελάτες.

10. Θα έχετε ακούσει για ευρυζωνικό internet. Ξέρετε γιατί δεν παρέχουμε στα πλοία μας ευρυζωνικό internet; Επειδή η Νομαρχία μας ζητά να προσκομίσουμε ιατρική βεβαίωση ότι ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας (παραδείγματος χάριν για τα πλοία της ΝΕΛ εγώ) δεν πάσχει από μεταδοτικές ασθένειες. Αν δυσκολεύεστε να το πιστέψετε να σας παρηγορήσω λέγοντας ότι και εμείς δυσκολευτήκαμε όταν μας το είπαν. Έτσι είναι όμως.
 

 


« επιστροφή στη κατηγορία Κυκλάδες

Σημειρινή ημερομηνία Τρίτη, 17 Οκτ 2017

Αρθρογραφία