ΗΡΑΚΛΕΙΟ: Τον Οδικό Άξονα Ηράκλειο-Πύργος εγκαινίασε η κ.Σχοιναράκη

Εκτύπωση

ΤΟΝ ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟ - ΠΥΡΓΟΣ ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΕ Η κ. ΣΧΟΙΝΑΡΑΚΗ

Τα εγκαίνια του οδικού άξονα Ηράκλειο - Χουδέτσι - Παρθένι - Τεφέλι - Πύργος τέλεσε την Τρίτη 14/7 η Νομάρχης Ηρακλείου κ. Βαγγελιώ Σχοιναράκη - Ηλιάκη. Στα εγκαίνια, που πραγματοποιήθηκαν στον Κόμβο Πραιτορίων παρουσία βουλευτών, δημάρχων, τοπικών αρχών και πλήθους κόσμου, παρευρέθηκε ο τέως Νομάρχης Ηρακλείου κ. Γιάννης Γαρεφαλάκης, τον οποίο η κ. Σχοιναράκη τίμησε για τη συμβολή του, καθώς κατά τη διάρκεια της θητείας του ξεκίνησε η κατασκευή του οδικού άξονα. Τον αγιασμό του έργου τέλεσε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Γορτύνης και Αρκαδίας κ. Μακάριος.

Σε δηλώσεις της η κ. Σχοιναράκη τόνισε:
«Παραδόθηκε ο πρώτος κάθετος οδικός άξονας που συνδέει το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης με τον υπό διαμόρφωση νότιο οδικό άξονα της Κρήτης.
Ο άξονας Ηράκλειο - Πύργος ολοκληρώθηκε και τελειοποιήθηκε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου, με τη συμβολή των νομαρχών διαχρονικά, του Γιάννη Γαρεφαλάκη που ξεκίνησε το έργο, του Δημήτρη Σαρρή που το συνέχισε και τη δική μας που το ολοκληρώσαμε.
Πρόκειται για  τον πρώτο άξονα που παραδίδεται με όλα τα παράπλευρα έργα που ενισχύουν τη σωστή του λειτουργία και τη σωστή εξυπηρέτηση των πολιτών, ολοκληρωμένα.
Το γεγονός αυτό δείχνει καθαρά ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ηρακλείου ως θεσμός βρίσκεται κοντά στους πολίτες, προγραμματίζει και υλοποιεί έργα σε σύντομο χρονικό διάστημα, αφού ο άξονας αυτός ξεκίνησε το 1999 δημοπρατήθηκε και ολοκληρώθηκε το 2009, τη στιγμή που οι δύο άλλοι κάθετοι άξονες, ο άξονας Ηράκλειο-Αγ. Βαρβάρα-Τυμπάκι-όρια Νομού και ο άξονας Ηράκλειο-Αρκαλοχώρι-Βιάννος ακούγονται από το 1954 και ακόμη δεν έχουν παραδοθεί.

Εμείς συνεχίζουμε δυναμικά, γιατί ο νομός μας έχει ανάγκη από οδικό δίκτυο. Ολοκληρώνουμε το δρόμο Καρτερός-Επισκοπή, βελτιώνουμε το οδικό δίκτυο σε κάθε σημείο του νομού με χρήματα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηρακλείου και παράλληλα, πανέτοιμοι όπως είμαστε με μελέτες ώριμες,
έχουμε καταθέσει τρεις μελέτες για σημαντικά έργα:
το δρόμο Γάζι-Κρουσώνας,
το δρόμο που συνδέει τον άξονα Ηράκλειο-Χουδέτσι-Παρθένι-Τεφέλι-Πύργος,
τον άξονα Ηράκλειο-Αρκαλοχώρι-Βιάννος,
που δίνουν άλλη δυναμική στο νομό, καθώς και
τον άξονα από τη διακλάδωση της Χερσονήσου προς το Οροπέδιο Λασιθίου.
Επιπλέον παράλληλες μελέτες ετοιμάζονται για το οδικό δίκτυο που είναι απαραίτητο, προκειμένου να οδηγήσει τους πολίτες με ασφάλεια και με ταχύτητα στο νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Κρήτης με έδρα το Καστέλλι.

Εμείς περιμένουμε η κυβέρνηση να στηρίξει αυτό το πακέτο μελετών που καταθέτουμε, και να εγκρίνει άμεσα τις χρηματοδοτήσεις, ώστε να μπορούμε να δημοπρατήσουμε έργα τις επόμενες μέρες».

Η κατασκευή του οδικού άξονα Ηράκλειο - Πύργος στοίχισε 26.073.224,00 ευρώ από τα οποία:
19.971.302,82 ευρώ με συγχρηματοδότηση του Γ΄ ΚΠΣ-ΠΕΠ ΚΡΗΤΗΣ σε ποσοστό 80% από το ΕΤΠΑ 3.530.000,00 ευρώ από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση  Ηρακλείου και 2.571.920,92 από εθνικούς πόρους.

Η κύρια αρτηρία του οδικού άξονα έχει μήκος 27 χιλιόμετρα. Έχουν κατασκευαστεί, επιπλέον, κλάδοι σύνδεσης και συνδετήριοι δρόμοι με τα χωριά που διέρχεται ο δρόμος, που έχουν μήκος 20 χιλιομέτρων. Για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών έχουν κατασκευαστεί παράπλευροι δρόμοι συνολικού μήκους 20 χιλιομέτρων. Επίσης, έχουν κατασκευαστεί 11 ισόπεδοι ηλεκτροφωτισμένοι κόμβοι που εξυπηρετούν όλα τα χωριά από τα οποία  διέρχεται ο δρόμος.

Η μέση ωριαία ταχύτητα, με την οποία μπορεί κανείς να κινηθεί στο νέο δρόμο είναι τα 80 χλμ/ώρα, διπλάσια δηλαδή αυτής του παλιού δρόμου. Ο οδικός αυτός άξονας συνδέει όλους του οικισμούς από όπου διέρχεται και τους άλλους επαρχιακούς δρόμους που τέμνει με ισόπεδους κόμβους. Έχουν κατασκευαστεί συνολικά 96 γέφυρες, κάτω διαβάσεις και μικρότεροι οχετοί απορροής, καθώς και αντιολισθηρός τάπητας σε ολόκληρο το μήκος του δρόμου.

Οι μελέτες κατασκευής του έργου στοίχισαν 1.473.000,00 ευρώ από τα οποία:
923.000,00 ευρώ από εθνικούς πόρους και 550.000,00 ευρώ από πόρους της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηρακλείου. Οι απαλλοτριώσεις του έργου στοίχισαν 9.018.443,00 ευρώ από τα οποία: 2.018.443,00 με συγχρηματοδότηση του Γ΄ ΚΠΣ-ΠΕΠ ΚΡΗΤΗΣ σε ποσοστό 80% από το ΕΤΠΑ και 7.000.000,00 ευρώ από εθνικούς πόρους.

Τέλος, για την κατασκευή του έργου απαιτήθηκε η μετατόπιση δικτύων της ΔΕΗ που στοίχισαν συνολικά 116.445,00 ευρώ με συγχρηματοδότηση του Γ΄ ΚΠΣ-ΠΕΠ ΚΡΗΤΗΣ σε ποσοστό 80% από το ΕΤΠΑ.


 


« επιστροφή στη κατηγορία Ηράκλειο

Σημειρινή ημερομηνία Τρίτη, 17 Οκτ 2017

Αρθρογραφία