Έρευνα-ΣΟΚ! Τα πλοία που έχει βάλει στο στόχαστρο η CRETAN LINES για αγορά.

Εκτύπωση

Έρευνα-ΣΟΚ! Τα πλοία που έχει βάλει στο στόχαστρο η CRETAN LINES για αγορά.

  • Η αγορά ενός πλοίου απαιτεί τεχνογνωσία, νοηγνώμονα και ναυπηγό τεχνικό σύμβουλο και όχι ... απλά αγάπη στα λόγια για το Ρέθυμνο και ανεπαρκή ρομαντισμό.


19/6/2009

του Βασίλη Κασιμάτη

Πριν από λίγο καιρό η Συνεταιριστική εταιρία Cretan Lines η οποία "έβαλε πλάτη" στο Ρέθυμνο και πήρε πάνω της με αξιώσεις, το ειδικό βάρος της ακτοπλοϊκής μας απομόνωσης, ανακοίνωσε ότι οδεύει προς την αγορά ενός πλοίου ύψους περίπου 4.000.000 ευρώ. Για αυτό το λόγο ταξίδεψαν οι άνθρωποι της εταιρίας έως την Ισπανία με σκοπό να δουν και να αξιολογήσουν τα πλοία προς πώληση.

Συναντηθήκαμε πριν από 2 περίπου μήνες με εκπροσώπους της εταιρίας οι οποίοι μας ανακοίνωσαν τότε ότι το πολύ σε ένα μήνα θα έχουμε βαπόρι στο λιμάνι του Ρεθύμνου και ότι επιτέλους βρέθηκε φθηνό και αξιόπιστο καράβι στο εξωτερικό.

Σε πρώτη Πανελλαδική αποκλειστικότητα σας παρουσιάζουμε τα πλοία τα οποία η συνεταιριστική εταιρία ΚΡΗΤΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ (Cretan Lines) εξετάζει προς τελική αγορά.
Το ίδιο επιβεβαίωσε λίγο αργότερα με ανακοίνωσή του στα τοπικά Μ.Μ.Ε. και ο πρόεδρος της εταιρίας κ. Μ. Μανωλακάκης.
Είναι και ο λόγος που από 1,5 περίπου μήνα ταξίδεψε πολυμελής αντιπροσωπεία της Cretan Lines στο νοτιοδυτικό άκρο της Ευρώπης.

Τα πλοία αυτά λοιπόν ανήκουν στην Ισπανική εταιρία Compania Transmediterranea και τα ονόματα αυτών είναι:

1)Ciudad De Sevilla &
2)Ciudad De Valencia


Το Sevilla είναι κατασκευής 1980 ήτοι έχει κλείσει τα 29 έτη ζωής είναι 138.31 μέτρων - έχει δύο μηχανές BAZAN τύπου MAN 13093kW και έχει υπηρεσιακή ταχύτητα 14,7 κόμβων.

Είναι γνωστό στο ναυτιλιακό χώρο ότι οι μηχανές GMT και BAZAN (MAN) είναι οι χειρότερες που μπορεί να έχει ένα βαπόρι σήμερα. Οι δε BAZAN δεν έχουν σχέση με τα άλλα εργοστάσια που υλοποιούν τους σχεδιασμούς της MAN.

Το πρωτόκολλο του υπο συζήτηση πλοίου - το οποίο αυτή τη στιγμή βέβαια δεν είναι εν ισχύ - ήταν 1300 επιβάτες/750 κλίνες, 225 αυτοκίνητα. Οι μετασκευές (από one compartment σε two compartment και άλλα πολλά) που απαιτούνται σε περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να επισκευάσει τα 2 πλοία, θα ρίξουν τα ανωτέρω χαρακτηριστικά σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. 
Αξίζει να αναφέρουμε ότι μετά από μια τέτοια επισκευή που σημειωτέον θα κοστίζει αρκετά εκατομμύρια ευρώ, η δυνατότητα του πλοίου θα πέσει κάτω από τους 900 επιβάτες και στα 140 ι.χ.
Τα ίδια χαρακτηριστικά έχει και το "αδελφό" πλοίο Vallencia με τη μόνο διαφορά ότι το 2ο αυτό πλοίο είναι νηολόγησης 1981 ήτοι 28 ετών ήδη.

Η τιμή των 2 πλοίων ανέρχεται αυτή τη στιγμή και σύμφωνα με έγκυρες πηγές της εφημερίδας μας, κάτω από τα 2.000.000 ευρώ και πωλούνται με το χαρακτηριστικό "scrap" δηλαδή κακής ποιότητας (για ανταλλακτικά). Εξού βέβαια και η πολύ χαμηλή τιμή.

Υπάρχει και ένα παρασκήνιο σχετικά με τα 2 αυτά «αδερφά» πλοία. Τα πλοία αυτά φιγουράρουν στις λίστες πώλησης ορισμένων brokers (μεσίτες) σε τιμή που αγγίζει τα 4.000.000 ευρώ. Οι μεσίτες αυτοί λοιπόν αναζητούν το "πλούτο" μέσα από τα δύο εκατομμύρια της διαφοράς ως ... "παχιά" προμήθεια!

Το πρώτο πλοίο, το Sevilla το 2007 υπέστη ρήγμα όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που πρώτη η εφημερίδα μας παρουσιάζει Πανελλαδικά.

Το δεύτερο πλοίο το Vallencia έχει "χτυπημένη" τη μια εκ των 2 μηχανών και χρειάζεται μεγάλη "φροντίδα" και αρκετά εκατομμύρια έως ο νηογνώμων το χαρακτηρίσει αξιόπλοο.


Και τα δύο πλοία δεν εναρμονίζονται σε καμία περίπτωση με την "Συνθήκη της Στοκχόλμης του 2010"  κάτι που φαίνεται να προβληματίζει πολλούς.

Τα ευρηματικά στοιχεία αυτά η εφημερίδα μας τα έχει κατά αποκλειστικότητα και τα δημοσιεύουμε προς χρήση των ανθρώπων της CRETAN LINES σε περίπτωση που ακόμα σκέφτονται τα αγορά αυτών των 2 πλοίων.
Σε κάθε περίπτωση εδώ εντοπίζεται το πρόβλημα ότι ελλείψει ναυτικών γνώσεων και κυρίως γνώσεων της αγοράς - της πιάτσας που λέμε όλοι - σαν Ρεθυμνιώτες είμαστε εκτεθειμένοι στο τι είδους "φύκι" θα μας πασάρει ο κάθε επιτήδειος μεσίτης ως "μεταξωτήν κορδέλαν"!!

Λίγη εγκράτεια στις ανακοινώσεις και φειδώ στις εξαγγελίες, συνιστούν οι άνθρωποι που γνωρίζουν πολύ καλά στα ναυτικά σαλόνια του Πειραιά, του Λονδίνου, του Χονγκ-Κονγκ και με τους οποίους είμαστε σε τακτή επικοινωνία, ...τι σημαίνει «αγορά πλοίων».

Σε κάθε περίπτωση το να αγοράζει κανείς πλοίο δεν έχει καμία σχέση με το να αγοράσει ... 9μετρο φουσκωτό.

Ένα πολύ σοβαρό ερώτημα που επίσης προκύπτει είναι το κατά πόσον τέτοια πλοία αν αγοραστούν ποτέ, αν αξιολογηθούν ποτέ και αν τελικά μπουν στο Ρέθυμνο, αν θα είναι ικανά να κοντραριστούν στα ίσια με τα μεγανθήρια που αναπτύσονται πλέον στην Κρητική ναυτική αγορά, όπως το εικονιζόμενο (αριστερή φωτό) παλάτι της ATTICA GROUP;

Συνίσταται λοιπόν ιδιαίτερη προσοχή και σύνεση  στα μέλη της Cretan Lines διότι το ενδεχόμενο μιας λανθάνουσας αγοράς, ίσως καταδικάσει το εγχείρημα της άρσης της ακτοπλοϊκής μας ορφάνιας για πολλές δεκαετίες.

  • Ακολούθως τα 2 πλοία με τα διαφορετικά "σινιάλα" που ανέρτησαν παλαιότερα, ανάλογα με την εποχή που ταξίδεψαν και την αποστολή που ανέλαβαν. (Εχουν ταξιδέψει και ως κρουαζιερόπλοια για μονοήμερες εκδρομές όπως φαίνεται πιο κάτω σε παλιότερες εποχές). Τότε ίσως (!!!) ήταν αξιόπλοα. Σήμερα, σίγουρα όχι!!







 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Πέμπτη, 19 Οκτ 2017

Αρθρογραφία