Άνοιξη των Μουσείων στα σχολεία και στα σπίτια μας.

Εκτύπωση

Το καλωσόρισμα του Δήμαρχου Ρεθύμνου κ.Μαρινάκη για το συνέδριο που γίνεται στην πόλη μας, με διακεκριμένους επιστήμονες απο όλη την Ελλάδα, με σκοπό να φέρουν την Άνοιξη των Μουσείων στα σχολεία και στα σπίτια μας.

Κυρίες και κύριοι,
Αγαπητοί φίλοι,
με χαρά σας καλωσορίζουμε στο Συνέδριο που διοργανώνουν στην πόλη μας η ΚΕ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων και η Ιστορική Λαογραφική Εταιρεία με την υποστήριξη τοπικών φορέων και ιδιωτών.

Το Συνέδριο που ξεκινά σήμερα Παρασκευή 8/5 τις εργασίες του, είναι πλούσιο σε θεματολογία και επιστημονικές παρεμβάσεις που θα μυήσουν ενήλικες και παιδιά στη μαγεία του Μουσείου και στους πνευματικούς και υλικούς θησαυρούς του. Καθηγητές Πανεπιστημίου, Αρχαιολόγοι, Εκπαιδευτικοί και Υπηρεσιακοί παράγοντες, ειδικοί σε θέματα μουσειακών συλλογών θα μας συνοδεύσουν σε μια νοερή περιπλάνηση στο χρόνο και στην θαυμαστή κληρονομιά με την οποία μας προίκισαν οι άνθρωποι του παρελθόντος. Θα μας ξεναγήσουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα που τα τελευταία χρόνια υλοποιούνται με στόχο την εγκαθίδρυση μιας ζωντανής και δημιουργικής σχέσης ανάμεσα στην τοπική κοινωνία και τις μουσειακές συλλογές που φιλοξενεί, αλλά και την βιωματική εκπαίδευση των μικρών μαθητών που μέσα από αυτά προσεγγίζουν πλέον τα μουσεία με θετική ματιά θεωρώντας τα χώρους έκφρασης και δημιουργίας.

Η ευρύτητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων δικαιολογεί την υψηλή απήχησή τους σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Ο αρμονικός σχεδιασμός της γνώσης του χτες με τη χρήση της ηλεκτρονικής τεχνολογίας του σήμερα, οι ευρηματικές, διδακτικές μέθοδοι ευαισθητοποίησης των παιδιών, μέσα από παιχνίδια, παραμύθια και δημιουργική απασχόληση πιστοποιούν τη δυναμική των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εγγυώνται την επιτυχή τους διαδρομή μέσα στο χωροχρόνο. Τα παιδιά γνωρίζουν τις τέχνες και τους πολιτισμούς, μαθαίνουν να σέβονται τη φύση και την αρχαιότητα, καλλιεργούν κριτική σκέψη μέσα από την ενεργή συμμετοχή και την ουσιαστική μάθηση.

Σε ότι αφορά στην πόλη μας, εδώ και 2 δεκαετίες συντελείται σημαντικό έργο ως προς την εναλλακτική εκπαίδευση που προσφέρουν τα Μουσεία. Σε αυτή την κατεύθυνση το Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου πρωτοστατεί και έχει δημιουργήσει μια πολύ ισχυρή και σταθερή πλέον βάση ως προς τα εκπαιδευτικά προγράμματα και την μουσειακή αγωγή γενικότερα.

Η Ιστορική Λαογραφική Εταιρεία από πολύ νωρίς και αυτή, καταγράφοντας το σύγχρονο πρόσωπο της πόλης του Ρεθύμνου, είδε ότι μια πτυχή αυτού του προσώπου είναι και τα εκπαιδευτικά προγράμματα τα οποία ενίσχυσε με εκδόσεις της στη δεκαετία του 80 και του 90.

Επίσης, σημαντική είναι και η συνεισφορά της ΧΕΝ που κάθε καλοκαίρι στα παιδιά της παλιάς πόλης λειτουργεί εκπαιδευτικά σεμινάρια στα μικρά παιδιά της περιοχής.

Και ο Δήμος Ρεθύμνης, ωστόσο, μέσω του Κέντρου Νέων, συνέβαλε στην διοργάνωση πληθώρας εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Ενώ θερμή είναι η συμβολή των δυο Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού που έχουν επίσης πραγματοποιήσει κατά καιρούς εκπαιδευτικά προγράμματα.

Όπως είναι φανερό, η λογική των εκπαιδευτικών προγραμμάτων έχει επηρεάσει θετικά τους φορείς αυτής της πόλης και μάλιστα έχει λειτουργήσει ως έναυσμα για πολύ σοβαρές πρωτοβουλίες και συνεργασίες σε οργανωτικό, εκδοτικό και μορφωτικό επίπεδο.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό μια μικρή και κυρίως περιφερειακή πόλη όπως το Ρέθυμνο, που έχει να αντιμετωπίσει και την πολύ- πολιτισμικότητα αλλά και τις ιδιαιτερότητες των κατοίκων κάποιων περιοχών της, ανοίγει τους πολιτιστικούς πυρήνες προς το κοινό, όπως είναι τα μουσεία και υποστηρίζει τις προσπάθειες τόσο αποτελεσματικά.

Ευχαριστώ λοιπόν, όσους προσφέρουν σε αυτήν την κατεύθυνση της αγωγής και συγχαίρω τους οργανωτές αυτών των πρωτοβουλιών.

«Επειδή όμως τα λόγια είναι ο ίσκιος των έργων», όπως είπε και ο σοφός Δημόκριτος, είναι προτιμότερο να επιτρέψουμε στους εισηγητές να μας παρουσιάσουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους έργου.

Σας ευχαριστώ πολύ.


 


« επιστροφή στη κατηγορία Ρέθυμνο

Σημειρινή ημερομηνία Δευτέρα, 18 Δεκ 2017

Αρθρογραφία