Χταπόδι κρασάτο με κρεμμύδια

Εκτύπωση

Χταπόδι κρασάτο με κρεμμύδια

Η σημερινή συνταγή αποτελεί παραδοσιακό πιάτο της περιοχής της Μάνης και συνδυάζει τη γεύση που προσφέρει ένα θαλασσινό με λίγα λιπαρά, σαν το χταπόδι, με τα μυρωδικά, τα λαχανικά και το κρασί, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ελληνικής Παραδοσιακής Διατροφής από την αρχαιότητα έως σήμερα.

 

Υλικά για 6 μερίδες:

  • 1 κιλό χταπόδι
  • 4 μεγάλα κρεμμύδια (200 γρ.)
  • χυμός ντομάτας (200 γρ.)
  • 3 σκελίδες σκόρδου
  • αλάτι - πιπέρι
  • μπαχάρι, δάφνη
  • ελαιόλαδο (60 γρ.)
  • 1 ποτήρι κρασί ροζέ (150 ml)

Εκτέλεση:
Βάζετε το χταπόδι να βράσει σε σιγανή φωτιά με 1/4 ποτηριού κρασιού νερό. Αφού βράσει, το τεμαχίζετε σε μικρά κομμάτια. Σοτάρετε ελαφρά το κρεμμύδι και το σκόρδο στο λάδι και προσθέτετε το χταπόδι. Προσθέτετε επίσης πιπέρι, μπαχάρι, δάφνη, το χυμό ντομάτας και το αλάτι. Αφήνετε να βράσει, ώστε να μείνει χωρίς υγρά το χταπόδι και προσθέτετε κρασί. Σερβίρετε και την επόμενη ημέρα.                                                                                                            
ΘΡΕΠΤΙΚΗ
ΑΞΙΑ ΜΙΑΣ ΜΕΡΙΔΑΣ:
Θερμίδες: 270
Πρωτεΐνες: 26 γρ.
Υδατάνθρακες: 9 γρ.
Λίπη: 12 γρ.
Βιταμίνη Β12: 33 μg     


Διατροφική αξιολόγηση:                                                                                                                
Αναφορικά με το χταπόδι πρέπει να παρατηρήσουμε πως είναι ένα θαλασσινό ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη Β12, η οποία χρησιμοποιείται στην παραγωγή νέων κυττάρων και συγκεκριμένα στη σύνθεση του DNA και του RNA. Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί, σε πειράματα σε ποντίκια, πως υπάρχει κάποιου είδους υπολιπιδαιμική δράση του χταποδιού, εφόσον η κατανάλωσή του οδηγεί σε μείωση της ηπατικής χοληστερόλης και αύξηση της απέκκρισης στεροειδών, στα οποία ανήκει και η χοληστερόλη, στα κόπρανα. Το κρασί και ιδιαίτερα το κόκκινο και το ροζέ είναι μία άλλη σημαντική συνεισφορά της δίαιτας στην υγεία του οργανισμού, υπό την προϋπόθεση να καταναλώνεται με μέτρο. Σύμφωνα με την Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής συστήνεται η καθημερινή κατανάλωσή του, αλλά σε ποσότητες που δεν ξεπερνούν το ένα ποτήρι για τις γυναίκες και τα δύο ποτήρια για τους άνδρες. Ο περιορισμός αυτός οφείλεται στο γεγονός πως το αλκοόλ ευθύνεται για αύξηση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου (στόματος, λάρυγγα, οισοφάγου, ήπατος, πνεύμονα, παχέως εντέρου, στήθους), αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων και στεφανιαίας νόσου. Παρόλα αυτά φαίνεται τελικά πως σε μικρές ποσότητες, κυρίως το κόκκινο και λιγότερο το ροζέ κρασί εμφανίζουν καρδιοπροστατευτική δράση, που οφείλεται στους αντιοξειδωτικούς πολυφαινολικούς παράγοντες των σταφυλιών. Συγκεκριμένα, έχει αποδειχθεί πως αναστέλλουν την οξείδωση της LDL (κακής) χοληστερόλης, αυξάνουν την αντιοξειδωτική ικανότητα οδηγώντας έτσι και σε αντικαρκινική προστασία και μειώνουν την επιδεκτικότητα του ανθρώπινου πλάσματος στην οξείδωση των λιπιδίων, από την οποία ξεκινά ουσιαστικά η αθηρογέννεση. Ειδικότερα, ανάμεσα στα αντιοξειδωτικά του κρασιού φαίνεται πως πιο αποτελεσματικές είναι οι προκυανιδίνες, οι οποίες εμφανίζουν την ιδιότητα να παρεμποδίζουν την οξείδωση των λιπιδίων, ενώ αυτά βρίσκονται στον γαστρεντερικό σωλήνα, με αποτέλεσμα να προλαμβάνουν τη μεταγευματική αύξηση των οξειδωτικών ριζών στο πλάσμα.

Πηγές: nutrimed


« επιστροφή στη κατηγορία Υγιεινή Μαγειρική

Σημειρινή ημερομηνία Τρίτη, 30 Μάι 2017

Αρθρογραφία